Waar laten jullie je R keuren?
Waar laten jullie je R keuren?
He mensen,
misschien al een keertje een topic erover geweest(maar heb het niet kunnen vinden). Waar laten jullie je APK keuring uitvoeren?
De dealer sla ik dit jaar over. Telkens ben ik veels te veel KWIJT (=SPIJT). Helaas lopen beide APK van mijn honda's in dezelfde maand af.
Denk dus aan een goedkoper alternatief (wordt dus KwitShit)
Iemand nare ervaring met Kwitfit? Als het maar door de keuring komt of niet soms .....?
misschien al een keertje een topic erover geweest(maar heb het niet kunnen vinden). Waar laten jullie je APK keuring uitvoeren?
De dealer sla ik dit jaar over. Telkens ben ik veels te veel KWIJT (=SPIJT). Helaas lopen beide APK van mijn honda's in dezelfde maand af.
Denk dus aan een goedkoper alternatief (wordt dus KwitShit)
Iemand nare ervaring met Kwitfit? Als het maar door de keuring komt of niet soms .....?
Tja.. er zijn zeker wel betere alternatieven dan de kwiksjit, probeer eens een gewone garage, zijn vaak stukken goedkoper en voor een gewone apk kun je daar meestal prima terecht.
Mijn tip ga NIET naar de kwikfit want de kans is erg groot dat je ook ook daar spijt van gaat krijgen, al is het dan misschien niet omdat je veel geld kwijt bent.
Wat ik me dan verder afvraag is wat je veel geld vind. Ik doen het onderhoud zelf en hij komt alleen bij de dealer voor de apk of als ik er zelf geen tijd/zin voor heb. En vind de bedragen niet extreem hoog ofzo.
Mijn tip ga NIET naar de kwikfit want de kans is erg groot dat je ook ook daar spijt van gaat krijgen, al is het dan misschien niet omdat je veel geld kwijt bent.
Wat ik me dan verder afvraag is wat je veel geld vind. Ik doen het onderhoud zelf en hij komt alleen bij de dealer voor de apk of als ik er zelf geen tijd/zin voor heb. En vind de bedragen niet extreem hoog ofzo.
Dealer doet niet moeilijk en ga gelijk nieuwe uit de magazijn halen (=veel geld kwijt).Persoonlijk vind ik dealers niet flexibel genoeg. Een keertje was ik +/- 700 kwijt omdat een achterrem wat vastzat. Volgens mij hebben ze dat hele zooitje vernieuwd...
Nog een voorbeeldje: afstandbediening deed het niet. Dealer verwisselt batterij en het doet het nog steeds niet. Nick Fry: "Zal ik een nieuwe voor u bestellen? Kosten 100-125 euro". Button : "Nee, dank u. Ik denk erover na. Thuis opengemaakt. Draadje los....soldeerbout gekocht bij gamma voor 5 euro en klaar is Jens.
Ik probeer dealers niet zwart te maken hoor. IK heb niet al te goede ervaring ermee en vraagt het dus ff hiero...PEACE 8)
Nog een voorbeeldje: afstandbediening deed het niet. Dealer verwisselt batterij en het doet het nog steeds niet. Nick Fry: "Zal ik een nieuwe voor u bestellen? Kosten 100-125 euro". Button : "Nee, dank u. Ik denk erover na. Thuis opengemaakt. Draadje los....soldeerbout gekocht bij gamma voor 5 euro en klaar is Jens.
Ik probeer dealers niet zwart te maken hoor. IK heb niet al te goede ervaring ermee en vraagt het dus ff hiero...PEACE 8)
De mijne en die van me vriendin gaan naar de dealer.. En meestal krijg ik een schrijven van ze dat zij dat voor een zeer aantrekkelijke prijs doen.
Over bijkomende reaparatie's moet je dan wel duidelijke afspraken maken.
Blijft natuurlijk wel zo dat een dealer gemiddeld iets duurder is. Maar daarvoor hebben zij dan ook alle know-how van jouw auto in huis als het goed is. Dus heb ik geen probleem mee.
Over bijkomende reaparatie's moet je dan wel duidelijke afspraken maken.
Blijft natuurlijk wel zo dat een dealer gemiddeld iets duurder is. Maar daarvoor hebben zij dan ook alle know-how van jouw auto in huis als het goed is. Dus heb ik geen probleem mee.
Dealer, punt.
Dan maar meer betalen. Ik heb mn les wel gehad met al die klets. Als de auto gewoon goed is (wat hij ook hoort te zijn) keuren ze hem net zo makkelijk goed als elk ander. Er word tegenwoordig toch teveel door de vingers gezien van de mindere zaakjes, Daardoor ontstaat er nog veel meer verkeer leed.
Liever dat er een vak man aan zo'n auto sleuteld dan een beunhaasje bij de kwikfit of iets dergelijks. Leuk voor je afgetrapte leasbak.
Dan maar meer betalen. Ik heb mn les wel gehad met al die klets. Als de auto gewoon goed is (wat hij ook hoort te zijn) keuren ze hem net zo makkelijk goed als elk ander. Er word tegenwoordig toch teveel door de vingers gezien van de mindere zaakjes, Daardoor ontstaat er nog veel meer verkeer leed.
Liever dat er een vak man aan zo'n auto sleuteld dan een beunhaasje bij de kwikfit of iets dergelijks. Leuk voor je afgetrapte leasbak.
Het maakt geen reet uit waar je hem brengt, wat belangijk is dat je de eerste keer bij de keuring of beurt moet blijven en specifiek vraagt om een ervaren monteur. Als je met zo'n man in gesprek gaat weet je snel genoeg of het vertrouwd is de volgende keer je auto achter te laten zonder dat je als opzichter er bij moet staan.
Fastfitters zou ik nooit en te nimmer heen gaan , kan ik je zo vertellen dat het halve personeel even gaat "proefrijden" met jouw auto en dat zijn meestal van die jonkies van 20 jaar. Olietemperatuur is dan 80 graden aan het einde van de straat.
Fastfitters zou ik nooit en te nimmer heen gaan , kan ik je zo vertellen dat het halve personeel even gaat "proefrijden" met jouw auto en dat zijn meestal van die jonkies van 20 jaar. Olietemperatuur is dan 80 graden aan het einde van de straat.
Ik breng hem altijd naar de dealer , ik kan tot nu toe geen betere dealer hier in de buurt wensen, behalve dat ze wel altijd druk zijn maar daarnaast veel tijd voor je vrij maken.
Afgelopen week zijn ze zelfs meegegaan met mij naar het schadebedrijf voor bemiddelen/advies.
@unicorn ; Dan ga jij naar Wesselink in Apeldoorn , ik ga altijd naar dezelfde onderneming , alleen in Emst.
Afgelopen week zijn ze zelfs meegegaan met mij naar het schadebedrijf voor bemiddelen/advies.
@unicorn ; Dan ga jij naar Wesselink in Apeldoorn , ik ga altijd naar dezelfde onderneming , alleen in Emst.
[quote="wilco"]
@unicorn ]
Haha, ja en nee. Wesselink sponsorde min of meer mijn circuit CRX en de CRX van mijn vrouw (toen nog vriendin) kwam er ook vandaan. Verder wel goeie ervaringen met die lui, zei het een klein beetje aan de dure kant soms. Maar zoals ik al zei, ik woon nu in Arnhem en ga nu dus altijd naar Auto Arnhem. (onderdeel van Ekris groep). Ik heb daar nu twee honda's vandaan gehaald. Mijn FN2 en een Civic Hybrid voor de account-manager. Ik ben bezig on hele "wagenpark" honda's te maken
en die worden allemaal onderhouden door de dealer aldaar dus 
@unicorn ]
Haha, ja en nee. Wesselink sponsorde min of meer mijn circuit CRX en de CRX van mijn vrouw (toen nog vriendin) kwam er ook vandaan. Verder wel goeie ervaringen met die lui, zei het een klein beetje aan de dure kant soms. Maar zoals ik al zei, ik woon nu in Arnhem en ga nu dus altijd naar Auto Arnhem. (onderdeel van Ekris groep). Ik heb daar nu twee honda's vandaan gehaald. Mijn FN2 en een Civic Hybrid voor de account-manager. Ik ben bezig on hele "wagenpark" honda's te maken


Deus Ex Machina!
Kwik fit is zo goedkoop. Waarom? Omdat ze je auto voor 30euro keuren en dan je allemaal dingen aan proberen te smeren deie nog goed zijn. (ik spreek uit ervaring). Je betaalt toch liever ook wat euro's meer aan een Mugen airbox dan een Autostyle universal ding, ik bedoel je rijdt een Type-R.
Dit stond trouwens ooit een op Marktplaats:
Hallo ik ben een oud personeelslid van kwik fit en dit zijn enkele redenen waarom u nooit naar de kwik fit moet gaan:
Ten eerste het personeel word schandalig uitgebuit veel uren weinig loon,nog minder vrij.
maar dat is voor u niet genoeg,
90 % van het personeel is ongeschoold en was gister nog bakker als u mij begrijpt.
Zonder ervaring en kennis is uw auto een oefenobject.
Vaak mislukken dingen waardoor meer reparaties uitgevoerd moeten worden,simpelweg de onkunde!
kom voor een klein lekje in de uitlaat en ze vervangen hem het liefst compleet!
Lekke band ? Vaak onterecht NIET TE REPAREREN! onzin u koopt 2 of 4 nieuwe banden.
Daarbij word de auto uitgelijnd,maar niet heus net doen alsof en wel berekenen!
Personeel krijgt extra geld per vervangen onderdeel dus hoe meer vervangen(onterecht)hoe meer loon!
Uitlaatdelen immitatie vaak passen ze niet en worden de goede delen met branders bijgebogen zodat immitatie past,daarna kunt u geen andere orginele delen meer monteren!
Grote beurt voor 159 euro ja goedkoop he,want hij gaat naar binnen men kijkt of er geld aan te verdienen is,dit komt er dan nog bij bijna altijd1
Is de auto goed?oliewisselen en snel naar buiten dat was de grote beurt!
Remblokken vervangen niet bij kwik fit alleen samen met de remschijf is beter word gezegd,terwijl gemiddeld 3 setten blokken per schijf meegaan.
Ik kan zo uren doorgaan,heb altijd rondgelopen met slecht geweten daar,dit was een klein stukje tekst,maar kan een boek schrijven hoe u BEDONDERD word.
Ik schrijf dit omdat ik slecht behandeld ben en ze niks meer gun elk woord is waar!
U betaald dus 10 euro minder per uur,maar wel voor een prutser,10 euro extra en naar de dealer of onafhankelijk bedrijf en u heeft kwaliteit en vakmanschap.
DAAROM NIET NAAR KWIK FIT! VERTEL DIT VOORT LAAT VRIENDEN EN FAMILIE ZICH NIET ONTERECHT GELD AFHANDIG MAKEN!
Dit stond trouwens ooit een op Marktplaats:
Hallo ik ben een oud personeelslid van kwik fit en dit zijn enkele redenen waarom u nooit naar de kwik fit moet gaan:
Ten eerste het personeel word schandalig uitgebuit veel uren weinig loon,nog minder vrij.
maar dat is voor u niet genoeg,
90 % van het personeel is ongeschoold en was gister nog bakker als u mij begrijpt.
Zonder ervaring en kennis is uw auto een oefenobject.
Vaak mislukken dingen waardoor meer reparaties uitgevoerd moeten worden,simpelweg de onkunde!
kom voor een klein lekje in de uitlaat en ze vervangen hem het liefst compleet!
Lekke band ? Vaak onterecht NIET TE REPAREREN! onzin u koopt 2 of 4 nieuwe banden.
Daarbij word de auto uitgelijnd,maar niet heus net doen alsof en wel berekenen!
Personeel krijgt extra geld per vervangen onderdeel dus hoe meer vervangen(onterecht)hoe meer loon!
Uitlaatdelen immitatie vaak passen ze niet en worden de goede delen met branders bijgebogen zodat immitatie past,daarna kunt u geen andere orginele delen meer monteren!
Grote beurt voor 159 euro ja goedkoop he,want hij gaat naar binnen men kijkt of er geld aan te verdienen is,dit komt er dan nog bij bijna altijd1
Is de auto goed?oliewisselen en snel naar buiten dat was de grote beurt!
Remblokken vervangen niet bij kwik fit alleen samen met de remschijf is beter word gezegd,terwijl gemiddeld 3 setten blokken per schijf meegaan.
Ik kan zo uren doorgaan,heb altijd rondgelopen met slecht geweten daar,dit was een klein stukje tekst,maar kan een boek schrijven hoe u BEDONDERD word.
Ik schrijf dit omdat ik slecht behandeld ben en ze niks meer gun elk woord is waar!
U betaald dus 10 euro minder per uur,maar wel voor een prutser,10 euro extra en naar de dealer of onafhankelijk bedrijf en u heeft kwaliteit en vakmanschap.
DAAROM NIET NAAR KWIK FIT! VERTEL DIT VOORT LAAT VRIENDEN EN FAMILIE ZICH NIET ONTERECHT GELD AFHANDIG MAKEN!
-
- Posts: 76
- Joined: Sun Feb 11, 2007 1:41 pm
op mijn werk zien we veel mensen die na een apk-tje bij kwikfit toch maar eens bij ons komen informeren,die mensen staan keer op keer weer versteld van onze eerlijkheid tegeover de kwikfit.
ze hebben vaak afkeurpunten opgegeven bij de kwikfit,die geen echte afkeurpunten zijn e.d.
ook als we dan vervolgens de auto verder nalopen zien we af en toe van die dingen....
iig zou ik niemand aanraden om naar de kwikfit te gaan,je word genaaid waar je bij staat,en ze hebben vaak knullige manieren om dingen te repareren.
kijk gewoon ens bij een universeel autobedrijf,das meestal al stukken beter
ze hebben vaak afkeurpunten opgegeven bij de kwikfit,die geen echte afkeurpunten zijn e.d.
ook als we dan vervolgens de auto verder nalopen zien we af en toe van die dingen....
iig zou ik niemand aanraden om naar de kwikfit te gaan,je word genaaid waar je bij staat,en ze hebben vaak knullige manieren om dingen te repareren.
kijk gewoon ens bij een universeel autobedrijf,das meestal al stukken beter
Re: Waar laten jullie je R keuren?
LCR wrote:Waar laten jullie je APK keuring uitvoeren?
De dealer sla ik dit jaar over. Telkens ben ik veels te veel KWIJT (=SPIJT).
Nu is de APK een keuring die overal kan plaatsvinden, maar de kosten hiervoor zijn ook landelijk (vrijwel) gelijk. Dus ik begrijp dat het jou om de na-kosten gaat van het in orde brengen voor (of zelfs na) de APK. Maar dat is natuurlijk een kwestie van goed onderhoud. En is die in orde, dan kom jij glansrijk door de APK.
Bij modellen vanaf 2000 gaat er denk ik 80% sowieso wel door de APK heen zonder problemen. Ze kunnen natuurlijk altijd nog een andachtspunt vinden en vermelden, maar daar wordt de APK niet duurder van.
Pas als de auto afgekeurd wordt op diverse punten voor de APK en je moet hem repareren om door de APK te komen, dan kan het in de papieren lopen.
Ik ga altijd naar de echte dealer trouwens.
-
- Posts: 358
- Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm
Ik rij dan geen Type R, maar ook mijn CRX komt voor de APK gewoon bij de dealer.
Mijn oude ED9 werd de eerste keer terecht afgekeurd. De EE8 vorig jaar, en dit jaar in 1x goed, ook terecht. Ik ben misschien een beetje vervelend voor de keurmeester, maar ik zit er met mijn neus bovenop als ie gekeurd word. Wil het graag ook zelf zien, dan weet ik wat er evt aan scheelt.
Mijn oude ED9 werd de eerste keer terecht afgekeurd. De EE8 vorig jaar, en dit jaar in 1x goed, ook terecht. Ik ben misschien een beetje vervelend voor de keurmeester, maar ik zit er met mijn neus bovenop als ie gekeurd word. Wil het graag ook zelf zien, dan weet ik wat er evt aan scheelt.

HaRdCoRe-WeZ wrote:Ik rij dan geen Type R, maar ook mijn CRX komt voor de APK gewoon bij de dealer.
Mijn oude ED9 werd de eerste keer terecht afgekeurd. De EE8 vorig jaar, en dit jaar in 1x goed, ook terecht. Ik ben misschien een beetje vervelend voor de keurmeester, maar ik zit er met mijn neus bovenop als ie gekeurd word. Wil het graag ook zelf zien, dan weet ik wat er evt aan scheelt.
Denk dat als je met een oude ed9 bij de dealer komt, men een andere instelling heeft. De meesten zijn honda liefhebbers, en keuren om de auto door de APK te krijgen niet om een auto af te keuren...
HaRdCoRe-WeZ wrote:Ik rij dan geen Type R, maar ook mijn CRX komt voor de APK gewoon bij de dealer.
Mijn oude ED9 werd de eerste keer terecht afgekeurd. De EE8 vorig jaar, en dit jaar in 1x goed, ook terecht. Ik ben misschien een beetje vervelend voor de keurmeester, maar ik zit er met mijn neus bovenop als ie gekeurd word. Wil het graag ook zelf zien, dan weet ik wat er evt aan scheelt.
Ik ben zelf werkzaam bij Auto Amersfoort Honda dealer, ik ken dit verschijnsel. Zelf ben ik ook keurmeester.
Sommige keurmeesters willen niet graag op hun vingers bekeken worden, mij maakt het niet veel uit.
Liefhebbers willen uiteindelijk toch wat van opsteken betreft autotechniek en APK-wetgeving.
@ Unicorn: Auto Arnhem> dan ken jij Bert, Wim en/of Marco ook wel daarzo. :lol:
Ik weet toevallig dat Gangaran ook klant daar is.
-
- Posts: 358
- Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm
BugsM wrote:HaRdCoRe-WeZ wrote:Ik rij dan geen Type R, maar ook mijn CRX komt voor de APK gewoon bij de dealer.
Mijn oude ED9 werd de eerste keer terecht afgekeurd. De EE8 vorig jaar, en dit jaar in 1x goed, ook terecht. Ik ben misschien een beetje vervelend voor de keurmeester, maar ik zit er met mijn neus bovenop als ie gekeurd word. Wil het graag ook zelf zien, dan weet ik wat er evt aan scheelt.
Denk dat als je met een oude ed9 bij de dealer komt, men een andere instelling heeft. De meesten zijn honda liefhebbers, en keuren om de auto door de APK te krijgen niet om een auto af te keuren...
Denk dat ze daar snel van terug komen als ze een paar keer een steekproef hebben gehad...
