Tandwiel 2de versnelling kapot... Kostprijs ? Garantie ?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Sinister

Post by Sinister »

Enorm hard van versnelling veranderen is ook wel een uitleg die me al niet aanstaat persoonlijk.
Ik zou er niet van verschieten als het aan je eigen zou liggen maar ik ga me hier niet over uitspreken.
En wat je kan doen, niets, als een inspecteur van de hoofdvestiging dat beweert dan heb je er niets meer tegen in te brengen volgens mij.
Leemanske

Post by Leemanske »

Hij deed het al van in het begin als ik hem had
was altijd eerste eigenaar geweest
en de eerste eigenaar heeft wel degelijk 155.000 km met zijn eerste boite gereden
en nu plots na 14.000 zou deze kapot gaan
en dat van hard schakelen is enkel nodig om geen lawaai te maken...
wordt anders op een normale manier geschakelt
Ik werk ook in een garage(fiat, lancia en alfa) en bij ons zou dit gewoon garantie zijn
Inspecteur zou zelfs niet komen kijken!!
Zeker als er bij honda geweten is
dat de boite bij de CTR zeker een zwakpunt is !!
Ik heb al 6 honda's gehad
en nu plots zou ik niet kunnen schakelen...
Sinister

Post by Sinister »

Sjah blijkbaar is dit dus een bewijs dat honda toch niet zo heilig is zoals iedereen hier beweert op het forum en dat als het komt op een stomme boite te vervangen honda zich ineens terug trekt.
Vind ik persoonlijk laag tegen de grond dat ze die garantie niet geven maar toch. Van een klassemerk als honda verwacht je idd wel anders.
Ben wel benieuwd wat de rest hier op te zeggen heeft.
Leemanske

Post by Leemanske »

Het zal afwachten worden tot donderdag
als hij komt
Maar ga zorgen dat ik er ook aanwezig ben...
Na al 6 honda's gehad te hebben
en mijne maat een nieuwe CTR te doen kopen ipv een leon cupra
en nog steeds met honda te rijden als ik verkoper ben van een ander merk
Mogen ze toch eens iets terug doen
Want voor hun is dat echt de kost niet om een tandwiel en wat werkuren te betalen !!
En wie weet dan volgend jaar toch de S2000....
riddertje

Post by riddertje »

Zal wel in orde komen ,eerst wat moeilijk doen en dan zullen ze wel
toegeven..zoals alles wat met garantie te maken heeft.

Zeker niet toegeven.
De boite is misschien wel het zwak punt maar na 15000 km ga je die
niet makkelijk kapot krijgen.
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

Zou garantie ook gelden als de auto in duitsland van een particulier gekocht is? De CTR is namelijk nog geen 3 jaar oud (45.000km) en mijn boite doet af en toe ook raar, vooral als ik het gaspedaal volledig los laat hoor ik een sterk "rollend" geluid, vooral bij de lagere versnellingen is het goed te horen. Bij mijn CRX (sol) had ik dit ook en daar is de boite uiteindelijk vastgelopen, bij de crx moest ook het vliegwiel en de koppeling vervangen worden (veer van de koppeling losgekomen met als gevolg vliegwiel en koppeling beschadigd). Ik hoop nu dat het bij mijn CTR niet het geval is en dat het onder garantie zal vallen als er stukken moeten vervangen worden.
riddertje

Post by riddertje »

ja,garantie is ook geldig dan op voorwaarde dat de onderhoudjes op tijd zijn uitgevoerd.
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

Sinister wrote:Sjah blijkbaar is dit dus een bewijs dat honda toch niet zo heilig is zoals iedereen hier beweert op het forum en dat als het komt op een stomme boite te vervangen honda zich ineens terug trekt.
Vind ik persoonlijk laag tegen de grond dat ze die garantie niet geven maar toch. Van een klassemerk als honda verwacht je idd wel anders.
Ben wel benieuwd wat de rest hier op te zeggen heeft.

Ik vind het zelfs raar dat er garantie bestaat op een boite, de levensduur hangt volledig af van de persoon die er mee rijdt (als het geen fabrieksfout is tenminste), een perfect goede boite kan je op 1 dag volledig kapot krijgen als je wil, dus ik vind het raar dat ze er garantie op willen geven (als er geen bewijs is van een fabrieksfout).
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

riddertje wrote:ja,garantie is ook geldig dan op voorwaarde dat de onderhoudjes op tijd zijn uitgevoerd.

Ok, onderhoudsboekje is aanwezig. Maar dat rollend geluid, is dat dan normaal of niet bij een CTR?
Leemanske

Post by Leemanske »

prijsofferte gehad voor enkel de stukken 519.78 euro + BTW...
dan nog eens de werkuren erbij...
Ik hoop dat het in orde komt
Want als ik dat moet betalen
Gaat de civic zo wie zo weg...
En koop ik mij iets van mijn eigen merk
waar dat ik zeker ben van de garantie !!
RedSun

Post by RedSun »

Als er geen garantie op zit dan toch zeker wel coulance?
Nana korobi ya oki
Leemanske

Post by Leemanske »

Op elk nieuw onderdeel dat er geplaatst wordt in een garage
zit er 1 jaar garantie verplicht op...
Daarom juist ook weer een originele honda versnellingsbak gestoken
in een Officiële garage om gedekt te zitten voor eventuele problemen zoals nu
riddertje

Post by riddertje »

mmm,er nog eens meer dan 1000 euro insteken en dan de wagen verkopen,vrees dat dit geen meerwaarde gaat geven :o ops:

Ze zullen zeker een tegemoetkoming doen,waarschijnlijk zul jij de stukken moeten betalen en niet de werkuren.

succes
riddertje

Post by riddertje »

HondaDelsol wrote:
riddertje wrote:ja,garantie is ook geldig dan op voorwaarde dat de onderhoudjes op tijd zijn uitgevoerd.

Ok, onderhoudsboekje is aanwezig. Maar dat rollend geluid, is dat dan normaal of niet bij een CTR?

Denk niet dat het normaal is want ik heb het in elk geval nog niet gehoord,(of ben het al gewoon).
Jo&

Post by Jo& »

wat is / doet een boite?
chris-r

Post by chris-r »

Betwijfel het enigzins of op alles een jaar garantie zit wat in een garage geplaatst wordt. Er zijn namelijk een aantal onderdelen die slijtage onderheven zijn en daar zit geen of minder garantie op afhankelijk van het onderdeel.
Maar geloof niet dat het door die extra zeg 25 pk komt. Doorgaans komt het probleem van 1 naar 2 schakelen doordat het blok teveel kanteld en je hem er inderdaad met grofgeweld wel in krijgt maar zoals jezelf ook weet is dat niet heel goed.
Leemanske

Post by Leemanske »

Op de meeste onderdelen krijg je wel een jaar garantie hoor...
boite = versnellingsbak
alternator
starter
batterij
op zo'n dingen zit altijd een jaar garantie
+ het is geen gereviseerde versnellingsbak
maar een volledige nieuwe bij Honda besteld

Het gaat niet om die meerwaarde
gewoon dat ik het beu ben dan...

Maar we zullen morgen wel zien wat hij zegt...

Als ze gemaakt is
Is het eerste wat ik doe
Sterkere motorsteunen steken
En eventueel een motordemper
Zodat mijn blok bijna niets meer kan kantelen
Leemanske

Post by Leemanske »

Honda belgium komt in niets tussen...
ik ga hem laten maken zoals het moet
en dan vliegt hij gewoon buiten
heb er mijn goesting van...

Heb altijd iedereen proberen overtuigen om honda te kopen
heb er zelf 6 gehad
mijne maat heeft daardoor nieuwe CTR gekocht ipv leon Cupra...
Maar blijkbaar speelt dit bij Honda geen enkele rol
Commerciële tussenkomst wouden ze ook niet doen
bijvoorbeeld 50/50
maarja
dus ook geen s2000
Maar zal de volgende een Italiaan worden uit mijn eigen gamma...
spijtig genoeg...
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

Toch enkele opmerkingen:

1) Ik ken eerst en vooral al geen enkele betaalbare italiaanse auto die sneller is dan de CTR, zelfs de toppers van alfa V6 enzo zijn nog altijd trager dan een standaard CTR.

2) Je hebt de CTR niet nieuw gekocht, je weet niet wat die gast voor u er allemaal mee uitgestoken heeft. Enkel een nieuwe is 100% betrouwbaar en inruilbaar bij fabrieksfouten.

3) Als je met een italiaan gaat rijden zoals met je CTR :roll: best enkele spare engines aanschaffen dan :D

Ik zou nooit iets anders kopen dan Honda, ook al zijn ze duur, het is het gewoon waard. Je kan moeilijk verwachten dat ze in alles tussenkomen, vooral een boite, dat is iets wat je snel om zeep kan helpen bij foutief gebruik eh (in tegenstelling tot een motor). Anders zou iedereen met een CTR net voor de 3 jaar zijn express boite kapot rijden om toch nog een nieuwe te hebben binnen de garantie...

Ik hoop dat je tot bezinning komt nadat je er een nachtje over geslapen hebt, anders kunnen we geen type R "race-meetings" meer organiseren eh :lol:

Gr.
Locked