Moeten remblokken ook worden ingeremd ? Als ik iig nieuwe schijven monteer (en meestal ook meteen nieuwe blokken) dan rem ik ze ongeveer een kilometer of 200-300 in.
Meestal zitten er in de doosjes van de blokken en beschrijving over de manier van inremmen, hier ben ik ook op gewezen.
25 a 30 maal 50% remmen gedurende 2 a 4 sec. Dit even uit het blote hoofd.
Warm rijden, rustig remmen, snelheid opvoeren naar 120 per uur, afremmen tot 40-50, dit herhaal ik een keer of 8 en iedere keer wat harder trappen. Nadat ik 50 reed weer redelijk vlot door tot 100+, minuutje wachten, en weer remmen. Ging prima.
martijn wrote:Meestal zitten er in de doosjes van de blokken en beschrijving over de manier van inremmen, hier ben ik ook op gewezen. 25 a 30 maal 50% remmen gedurende 2 a 4 sec. Dit even uit het blote hoofd.
Martijn
Dit zegt Brembo ook. Ook met genoeg tussenpozen voor de afkoeling is belangrijk.
@filip,hij bedoelt waarschijnlijk dajje ze in moet remmen omdat de oppervlakte`s op elkaar in moeten slijten,dus dajje gewoon maar een end heen moet remmen......
maar gewoon steeds wat harder remmen de eerste paar km`s is goed zat,bij de saabjes op mijn werk trapen we ze gewoon een paar keer hard in en dan is het in no-time gewoon goed...