Antenne ATR + remschijven voor.....

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Antenne ATR + remschijven voor.....

Post by ATR 270 »

2 onderwerpen in 1 topic, om het schoon te houden :lol:

1.) Antenne: het motortje loopt wel, maar de antenne gaat niet meer naar beneden, of ik moet een handje helpen.......
Ik heb echt geen kaas gegeten van electrische antennes, waar begin ik met zoeken?

2.) Remmen voor: ik wil mijn remmen upgraden met ATD schijven en Ferrodo. Echter weet ik nog van mijn 97-er Accord dat dat net ff wat anders werkt als bij een ee8 of een prelude. Toen kon ik gelijk mijn wiellagers ook vervangen. Hoe zit dat met een ATR?

bij voorbaat dank
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Mocht je een nieuwe antenne nodig hebben. Ik heb nog een complete liggen van een ATR....
W-ice
Posts: 58
Joined: Wed Dec 27, 2006 7:10 pm
Contact:

Re: Antenne ATR + remschijven voor.....

Post by W-ice »

ATR 270 wrote:1.) Antenne: het motortje loopt wel, maar de antenne gaat niet meer naar beneden, of ik moet een handje helpen.......
Ik heb echt geen kaas gegeten van electrische antennes, waar begin ik met zoeken?


Het zou nog kunnen zijn dat er gewoon vuil tussen de lagen van je antenne zit. Als je dat even grondig schoon maakt en lichtjes invet, zal deze wellicht wel weer gewoon ingaan..

Greetz,
Wouter
MPG
Posts: 82
Joined: Thu Apr 06, 2006 6:54 pm

Post by MPG »

Bij mijn ATR heb ik de schijven vervangen zonder nieuwe wiellagers te monteren.
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

MPG wrote:Bij mijn ATR heb ik de schijven vervangen zonder nieuwe wiellagers te monteren.


dus wieltje eraf, klauwtje eraf, borgpennetje los, schroefjes eruit en schijfje eraf pakken?
MPG
Posts: 82
Joined: Thu Apr 06, 2006 6:54 pm

Post by MPG »

Makkelijk gezegd, iets minder makkelijk gedaan. Zoals altijd zat er wel weer iets tegen...

Die fixeer schroefjes zaten muurvast (vastgeroest). Met kruipolie, griptang en een slagschroevedraaier was er maar eentje los te krijgen. De andere moesten voorzichtig uitgeboord worden.
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

MPG wrote:Makkelijk gezegd, iets minder makkelijk gedaan. Zoals altijd zat er wel weer iets tegen...

Die fixeer schroefjes zaten muurvast (vastgeroest). Met kruipolie, griptang en een slagschroevedraaier was er maar eentje los te krijgen. De andere moesten voorzichtig uitgeboord worden.


nee ok, maar dan weet ik in ieder geval dat het iets normaler is dan bij een 97-er 2.0i ls...........hoe vreemd dat ook klinkt
Locked