goed poetsbedrijf nodig?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

ik loop net met 9600baud te kloten...

on-topic: 2 man die dus zo'n 6 uur bezig zijn (12 manuren), materialen die nodig zijn, locatie die betaald moet worden... alles erop en eraan... is inderdaad niet duur! Dat je 400 euries moet betalen is wellicht pijnlijk, maar niet duur!
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

idd blijft het een smak geld...maar dat was meteen vergeten zogauw ze naar buiten gereden kwam 8)

BLING!! :worshippy:
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

@ Redsun. PM
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

400 euros :shock:

Ik was mijn auto('s) altijd in een wasbox en ben maximaal 4 euro kwijt !

Ik gun iedereen zijn boterham maar wat is er mooier dan zelf resultaat te zien na het wassen, poetsen etc....

Éen keer in de (meestal) drie weken lekker soppen, hotwax, en vlekvrij afspoelen en twee keer per jaar stofzuigen en de lak cleanen en hij kan zo de showroom weer in..

400 euro dat ben ik totaal kwijt voor de glans te behouden over drie jaar voor twee auto's !!

Ben ik nou zo slim of ben jij nu zo dom :wink:
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

ik denk wel dat er een flink verschil is tussen wat jij in de wasbox doet en wat een poetsbedrijf met je auto doet.... glimt die van mij nou zo hard of is die van jou nou zo dof? :wink:

en trouwens, deze auto heeft 8 jaar en 190000 km praktijkervaring, en geen dag binnen gestaan. Probeer jij maar eens met je sponsje en prutwax van de wasbox de donkerblauwe (!) lak weer zo glad als een spiegel te krijgen...

gaat je niet lukken, en ik ben niet bepaald dom. Beetje jammere opmerking.

mafkees.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

chris wrote:mafkees.


Mee eens.

juggie wrote:Éen keer in de (meestal) drie weken lekker soppen, hotwax, en vlekvrij afspoelen en twee keer per jaar stofzuigen en de lak cleanen en hij kan zo de showroom weer in..


Als jij hem maar 2 keer per jaar stofzuigt :roll: dan wil ik niet weten hoe smerig dat ding is tenzij je er maar weinig in rijdt.

Ook is één keer in de 3 weken nogal wat weinig maargoed, als je met die 'glans' op je auto genoeg neemt is het prima.

Maar zoals je zegt, als je dat doet kan hij zo de showroom in gaan. Je moet maar eens een willekeurige showroom binnenlopen. Je word bang van de poetskringen die je op sommige (GLOEDNIEUWE) auto's ziet.
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

zet idd maar eens een goede lamp op sommige auto's... dan zie je pas echt hoe ze er aan toe zijn. Deze heb ik onder 6 van die lampen gezien, en letterlijk geen kras, poetskring of vuiltje meer te bekennen.

oh en btw er zat voor 50,- uitdeuken voor 1 paneel bij inbegrepen.. dat kost je normaal bij een schadebedrijf toch wel wat meer.

of kan dat ook in de wasbox voor 2,- ? :roll:
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

mr. X wrote:... Je moet maar eens een willekeurige showroom binnenlopen. Je word bang van de poetskringen die je op sommige (GLOEDNIEUWE) auto's ziet.


Dat komt vaak omdat ze bij de dealer jouw auto rijklaar maken door hem goed te wassen met hetzelfde sponsje waar ze alle andere vieze auto's mee wassen, met water uit dezelfde emmer zonder tussentijds schoon water te pakken, en vervolgens met dezelfde poetsdoek waar alle autp's mee gepoetst worden behandeld. Dan is ie goed schoon en glimt ie aan alle kanten! :-? :evil:

In de V.S. is er al een tijdje een trend aan het ontstaan onder de echte autoliefhebbers, waarbij de auto's niet showroom/rijklaar worden afgeleverd maar juist af fabriek, met alle beshermings materialen e.d. nog erop en eraan. Dan worden ze op een trailer opgehaald en bij een gespecialiseerd bedrijf of thuis zelf onderhanden genomen en de eerste poetsbeurt gegeven.

Overigens is 500 euro voor het wekelijkse schoonmaak overdadig, maar 500 euro voor het compleet terugbrengen van de lak en staat is zeker een koopje. Daar zit het verschil in, verlies dat niet uit het oog.

Nu de auto terug is kan je misschien volstaan met 2 euro aan kosten voor de wekelijkse schoonmaak, maar als je van zover terug moet komen kost het nou eenmaal meer.
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

IvoG wrote:
mr. X wrote:... Je moet maar eens een willekeurige showroom binnenlopen. Je word bang van de poetskringen die je op sommige (GLOEDNIEUWE) auto's ziet.


Overigens is 500 euro voor het wekelijkse schoonmaak overdadig, maar 500 euro voor het compleet terugbrengen van de lak en staat is zeker een koopje. Daar zit het verschil in, verlies dat niet uit het oog.

Nu de auto terug is kan je misschien volstaan met 2 euro aan kosten voor de wekelijkse schoonmaak, maar als je van zover terug moet komen kost het nou eenmaal meer.


350,- maar zelfs :mrgreen:
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

Leuke reactie's :D bedankt en van hetzelfde...

Mijn punt is: wie laat nu zijn auto zo versloffen dat tie eerst een laagje van zijn lak moet (laten) polijsten om hem weer mooi te krijgen !

Oke als je de "achterstand" van een ander overneemt dan heb je geen keus.

350 euro is wel een hoop geld voor een dag werk met wat materiaalkosten. Ik doe het voor de helft (maar ja ik ben ook een mafkees)

En 50 euro voor een deukje verwijderen is netjes (maar dan moet er ook niks meer van terug te zien zijn)
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

ten eerste kan je zo'n reactie verwachten als je eindigt met " ben ik nu zo slim of ben jij nu zo dom". Aangezien je het over heel iets anders had dan waar ik het over had (complete reconditionering vs. wassen in de wasbox)

Ten tweede, ik ben benieuwd hoe je CTR er na 190000 km uitziet. Dan is t vaak niet eens meer een kwestie van 'laten versloffen' maar gewoon een kwestie van veel kilometers gezien.

Ten derde, de auto is inderdaad een paar jaar geleden gekocht door de vader van een vriend van me. Die is ondertussen overleden, waardoor de auto, afgezien van de ritjes die ik er mee maakte samen met die vriend, meer dan een jaar lang altijd onder een mega rij bomen in een kinder- en kat rijke omgeving staat. Allemaal geen factoren die de glans en de gladheid van je lak ten goede komen. Dit had je kunnen lezen in de opening van het topic, dat de auto in een erg slechte staat was.

Ten vierde, als jij 350 euro voor een dag werk (door twee man) en ' wat materiaal ' duur vindt..dan vraag ik me af wat jij denkt dat de going-rates zijn voor manuren en materiaal vandaag de dag. Die mensen moeten ook hun brood ermee verdienen. Het is geen vriendendienst, maar gewoon dienstverlening.

Ten vijfde, de deuk is inderdaad in geen velden of wegen meer te bekennen. Prima vakwerk.

:-)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

juggie wrote:Leuke reactie's :D bedankt en van hetzelfde...

Mijn punt is: wie laat nu zijn auto zo versloffen dat tie eerst een laagje van zijn lak moet (laten) polijsten om hem weer mooi te krijgen !


Hoe werk jij steenslag weg dan?

Laten versloffen of intensief gebruik zijn twee dingen, de lak verweerd nu eenmaal door weersinvloeden, elke week poetsen is zelfs slecht voor de lak.
Om je auto in topconditie te houden is een grondige reinigingsbeurt en reconditionering nou eenmaal nodig. Je ontkomt er niet aan ook al laat je hem 24/7 in de garage staan....
Nana korobi ya oki
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

RedSun wrote:
juggie wrote:Leuke reactie's :D bedankt en van hetzelfde...

Mijn punt is: wie laat nu zijn auto zo versloffen dat tie eerst een laagje van zijn lak moet (laten) polijsten om hem weer mooi te krijgen !


Hoe werk jij steenslag weg dan?

Laten versloffen of intensief gebruik zijn twee dingen, de lak verweerd nu eenmaal door weersinvloeden, elke week poetsen is zelfs slecht voor de lak.
Om je auto in topconditie te houden is een grondige reinigingsbeurt en reconditionering nou eenmaal nodig. Je ontkomt er niet aan ook al laat je hem 24/7 in de garage staan....


steenslag:

Ontvetten, mix van blanke en kleur lak met tandenstoker "inlakken", polijsten, finisher en klaar.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Kan maar bijtippen blijf je altijd zien.

Jij hebt echt tijd teveel hahaha
Nana korobi ya oki
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

RedSun wrote:Kan maar bijtippen blijf je altijd zien.

Jij hebt echt tijd teveel hahaha


Niet te veel op snelwegen rijden scheelt een hoop steenslag..

Paar pitjes per jaar is goed te doen... :-)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Het is een gebruiksvoorwerp, nieuw blijft ie toch niet..
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Je kunt hem ook gewoon altijd in de schuur laten staan!!
dan heb je nooit steenslag......
Nana korobi ya oki
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

"It's driven" :)
Anders moet je lid worden van de hard parking krew op honda-tech
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

juggie wrote:
RedSun wrote:Kan maar bijtippen blijf je altijd zien.

Jij hebt echt tijd teveel hahaha


Niet te veel op snelwegen rijden scheelt een hoop steenslag..

Paar pitjes per jaar is goed te doen... :-)



dan moet je absoluut niet op een circuit gaan rijden want daar is het net alsof ze met stenen tegen je auto gooien
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

RedSun wrote:Je kunt hem ook gewoon altijd in de schuur laten staan!!
dan heb je nooit steenslag......


Een vitrine (in een museum) is beter :D
Locked