vtec rider wrote:Hi Hi... ik ben zojuist ook uitgenodigd om als VIP aanwezig te zijn bij de Rally.... heb er zin an!
Leuk, maar ik heb dat VIP gebeuren wel eens bekeken tijdens rally's. De gasten intereseert het geen hol en ze zien niks.
Als ze wel wat zien van alle proeven, dan moeten ze net zoals de deelnemers als een gek alle proeven afracen om op tijd te zijn. Bovendien zie je dan alleen maar de kop van het veld omdat het qua tijd anders onmogelijk is alle proeven te zien.
Klopt helemaal...maar vond het wel leuk om is mee te maken! Heb gelukkig nog wel wat actie kunnen zien.
Wat een heerlijke auto om mee te rijden!!
Daarover later meer, persbericht komt eraan.
Voor nog een leuk filmpje kun je ook kijken op www.rallymedia.nl Het filmpje begint met de Civic en op 1:40 zit er nog een leuk stukje.
Katana wrote:Cool, wat voor Mugen goodies zitten erin? Ik zie stickers 8)
De monteur wist me te vertellen dat ze de motor verzegeld verstuurd krijgen van Mugen Japan en hangen hem zo in de auto. ongeveer 275pk had ie het over met nog steeds 2.0liter cil. inhoud.
Katana wrote:Cool, wat voor Mugen goodies zitten erin? Ik zie stickers 8)
De monteur wist me te vertellen dat ze de motor verzegeld verstuurd krijgen van Mugen Japan en hangen hem zo in de auto. ongeveer 275pk had ie het over met nog steeds 2.0liter cil. inhoud.
Mijn monteur sleutelt toevallig ook aan dezez auto en heeft idd 270pk op de wielen. Alles is door Mugen onder handen genomen en kost tegen de 30K euros(Het blok).
Vind het een mooi resultaat voor een N/A auto.
Ik kreeg ook een filmpje van hem n.l. deze
Ze hebben alle internals vervangen, zuigers kleppen, veren etc. Mugen ECU. Hij heeft mij uitgenodigd bij hun volgende test. Zodra hij de datum weet laat ie het weten, kunnen we misschien samen buurten.
Gangaran wrote:Ze hebben alle internals vervangen, zuigers kleppen, veren etc. Mugen ECU. Hij heeft mij uitgenodigd bij hun volgende test. Zodra hij de datum weet laat ie het weten, kunnen we misschien samen buurten.
Ja oke, maar van internals vervangen krijg je niet echt meer vermogen.
Heeft ie geen dyno uitdraai?
270 pk op de wielen, N/A, om eerlijk te zijn geloof ik het niet......
Auto klinkt wel super bruut en snel in het filmpje :worshippy:
Gangaran wrote:Ze hebben alle internals vervangen, zuigers kleppen, veren etc. Mugen ECU. Hij heeft mij uitgenodigd bij hun volgende test. Zodra hij de datum weet laat ie het weten, kunnen we misschien samen buurten.
Ja oke, maar van internals vervangen krijg je niet echt meer vermogen. Heeft ie geen dyno uitdraai? 270 pk op de wielen, N/A, om eerlijk te zijn geloof ik het niet......
Denk je nu echt dat JAS/Mugen een dyno uitdraai vrij zullen geven?
Gangaran wrote:Ze hebben alle internals vervangen, zuigers kleppen, veren etc. Mugen ECU. Hij heeft mij uitgenodigd bij hun volgende test. Zodra hij de datum weet laat ie het weten, kunnen we misschien samen buurten.
Ja oke, maar van internals vervangen krijg je niet echt meer vermogen. Heeft ie geen dyno uitdraai? 270 pk op de wielen, N/A, om eerlijk te zijn geloof ik het niet......
Auto klinkt wel super bruut en snel in het filmpje :worshippy:
De Super2000 auto's zoals de fiat punto en de Peugeot 207 hebben 280 pk of meer, 2liter N/A, F/I mag namelijk niet in deze klasse. Dit is vermogen op het vliegwiel.
Deze auto's hebben niks meer te maken met tunen zoals amateurs of 'tuningberdrijfjes' doen....
Katana wrote:Cool, wat voor Mugen goodies zitten erin? Ik zie stickers 8)
De monteur wist me te vertellen dat ze de motor verzegeld verstuurd krijgen van Mugen Japan en hangen hem zo in de auto. ongeveer 275pk had ie het over met nog steeds 2.0liter cil. inhoud.
Mijn monteur sleutelt toevallig ook aan dezez auto en heeft idd 270pk op de wielen. Alles is door Mugen onder handen genomen en kost tegen de 30K euros(Het blok). Vind het een mooi resultaat voor een N/A auto. Ik kreeg ook een filmpje van hem n.l. deze
Vanmiddag waren er beelden van de Wild en Pieper op RTL RallyReport.
Was maar 5 minuutjes maar mooi om te zien.
Volgende week laten ze de vergelijking tussen de standaard CTR en de JAS CTR zien.
Gangaran wrote:Mijn monteur sleutelt toevallig ook aan dezez auto en heeft idd 270pk op de wielen. Alles is door Mugen onder handen genomen en kost tegen de 30K euros(Het blok). Vind het een mooi resultaat voor een N/A auto.
2 X Ja. Ik ga altijd bij de Honda dealer in Velp/Arnhem. Hij is idd een hele goede monteur. Klopt heb laatst 2 spiegels bij jullie gehaald, heb de mijne gesloopt ops:
Dan wil ik graag weten hoe ze aan die 270pk op de wielen komen.
Trust me, die vermogens kloppen wel. In de BTCC reden de Accords met aangepaste F20 blokken met 300pk. Deze Civic moet met een restrictor van ik meen 65mm rijden dus dat kan wel degelijk.
Hun grote geheim? Torenhoge toeren en een nokkenas die zo vierkant als een kartonnen doos is. En die nokken wil je niet in je civic hebben.... Ze zijn zo vierkant dat ze waanzinnig hard slijten. Alleen omdat rally auto's veel minder kilometer rijden kunnen ze dit soort nokken gebruiken.
En verder natuurlijk waanzinnig geavanceerde apparatuur om de flow door de hele motor heen te calculeren zodat alle onderdelen perfect met elkaar mee werken.