Laats ook een Belg gezien met een Mercedes ML320.
3 keer raden wat op zijn nummerbord stond? Juist ML 320
Idd erg leuke feature.
In Duitsland is het wel aardig om te zien uit welk plaats ze komen.
Dat kan niet volgens mij, ze hebben drie letters en drie cijfers. Alleen hele oude kentekens hebben minder letters maar ik denk niet dat tie vent in 1980 al wist dat hij een ML 320 ging rijden...
Nee, persoonlijke platen in belgie kunnen 'lege' karakters bevatten. En behalve drie letters - drie cijfers hebben ze nog een ander formaat (oudere verzekeringen).
Kost een vermogen zon vergunning om die plaat te mogen voeren. Op Discovery Chanel een Lamborghini rijder gezien, die alleen al voor de plaat duizenden dollars moest betalen. Maar was wel een heel originele plaat, die te maken had met de auto natuurlijk!
eteuben wrote:Kost een vermogen zon vergunning om die plaat te mogen voeren. Op Discovery Chanel een Lamborghini rijder gezien, die alleen al voor de plaat duizenden dollars moest betalen. Maar was wel een heel originele plaat, die te maken had met de auto natuurlijk!
Dollars in de UK?
Hoeft helemaal niet zo duur te zijn, is afhankelijk van hoe gewild een plaat is. Kennis van me heeft ook zijn eigen platen en dat koste hem een paar honderd pond, en zeker geen duizend. Meer richting het bedrag wat het in België ook kost.
AllGo wrote:Nee, persoonlijke platen in belgie kunnen 'lege' karakters bevatten. En behalve drie letters - drie cijfers hebben ze nog een ander formaat (oudere verzekeringen).
mr. X wrote:In Duitsland is het wel aardig om te zien uit welk plaats ze komen.
Als je geluk hebt kun je in Duitsland het aantal karakters op je plaat laten reduceren tot maximaal drie, afhankelijk waar je vandaan komt. Woon je in (bijvoorbeeld) München dan heb je enkel een M aan het begin. Nog twee karakters er na en je kunt je plaat laten reduceren tot VS formaat maar wel met mega-grote karakters. Woon je echter buiten het district München in landskreis Dachau, dan begint je plaat met DAH. Dan heb je altijd minimaal 5 karakter op je plaat.