Remschijven upgrades

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
mr. X

Post by mr. X »

Heb je de stock schijven fors op het circuit gereden?
Heb je de stock schijven met DS2500 blokken fors op het circuit gereden?
En heb je dan als laatste die brakemax schijven al eens tot het uiterste gedreven op het circuit?

Het zal best remmen op de weg en een leuke prijs voor een complete set. Maar zonder onderbouwing en alleen maar roepen dat je er zo over te spreken bent slikken we hier niet ;)
Maskertje

Post by Maskertje »

Klopt wat MRx zegt.

Op de openbare weg zal brakemaxx en akebono wel genoeg zijn. Ik denk ook wel dat het ietsjes beter is als OEM.

Maar ik ken heel veel mensen gehad die door mij van brakemaxx + bv EBC remblokken naar Ferodo en Brembo zijn gegaan. Het is voor hun een verschil van dag en nacht.

Ik denk dat je al zal gaan schrikken van het toename van remvermogen en directheid van de Ferodo remblokken als je die nu eens onder je auto zet. Dat is eigenlijk naar verhouding met je hele set van 275EUR.
slydawg

Post by slydawg »

klokkie wrote:zoals ik eerder al vermeld heb: ik heb brakemax schijven en blokken van akebono eronder. De prijs voor zo'n set is zeer aantrekkelijk en het resultaat is niet slecht. Vinden jullie dit niets, of wordt dit merk door jullie als "rommel" beschouwd , want ik hoor verder helemaal geen reacties. Ik ben ook voor een brembo set bezig geweest, en als ik daar dan prijzen van hoor schrik ik me kapot. Onder de 450 a 500 eu voor alleen schijven en blokken ( voorkant) was niets te krijgen. Ik betaal nu 275 eu voor de hele set. Dit is gewoon een positieve vraag en zie het niet als een aanval oid. Wil gewoon graag info.

Niels.

Ik zie het zo, ik ga niet expirimenteren met goedkope 'rommel' waarvan ik niets weet. Ik betaal dan liever iets meer voor beter spul dat zichzelf al goed bewezen heeft, zeker met remmen, dat moet gewoon goed in orde zijn, vooral als je op circuit komt.
Wie hard wil/kan gaan moet ook hard kunnen stoppen :!:
IvoG

Post by IvoG »

Amen!
bertjehonda

Post by bertjehonda »

ik heb met mijn vorige auto 95 civic hatch ook brakemaxx gehad en moet ook zeggen dat ze goed der werk deden................. tot ik een keer op zandvoort kon gaan vrijrijden dat was even leuk maar daarna heel snel faden en echt hard moeten trappen soms om t goed te kunnen halen.
hoe vaker ik achterelkaar moest remmen hoe slechter t werd.
voor t circuit zijn ze echt niet gemaakt maar voor straat gebruik zijn ze best.
Locked