Remschijven upgrades
LCR wrote:WOW :shock:
Heb je weleens ferodo's in jouw (of van iemand anders met ferodo's) geprobeerd? Zo ja, wat is het verschil onderveer?
Vind de prijs zeker leuk
Probeer een setje ds2500. Geloof me, je gaat er GEEN spijt van krijgen. Die 'bite' is gewoon zoveel beter! Het enige grote nadeel is dat je last hebt van de remstof.

LCR wrote:WOW :shock:
Heb je weleens ferodo's in jouw (of van iemand anders met ferodo's) geprobeerd? Zo ja, wat is het verschil onderveer?
Vind de prijs zeker leuk
Kom op L, je had toch de vorige keer in m'n auto gereden :idea: Of ben je zo vergeetachtig, ik denk dat je gewoon die dingen moet aanschaffen en niet moet twijfelen.
Ferodooooooooos
Ben het eens met Voodoo.
Ik heb met beide op het circuit gereden, onder voor mij dezelfde omstandigheden ( OEM en Ferodo ds2500 ).
Zoals een aantal weten had ik met Oem rokende blokken en een zeer zacht pedaal had na het plaatsen van de Ferodoo nergens meer last van.
Een van de opvallenste dingen is nog wel de stabiliteit van het remmen op een hogere snelheid.
Ik ben zeer te spreken over Ferodoo
Martijn CTR1145
Ik heb met beide op het circuit gereden, onder voor mij dezelfde omstandigheden ( OEM en Ferodo ds2500 ).
Zoals een aantal weten had ik met Oem rokende blokken en een zeer zacht pedaal had na het plaatsen van de Ferodoo nergens meer last van.
Een van de opvallenste dingen is nog wel de stabiliteit van het remmen op een hogere snelheid.
Martijn CTR1145
-
slydawg wrote:ee8 wrote:slydawg wrote:OEM schijven op CTR willen krom trekken i.z.m. Ferodo DS2500 blokken.
ITR blokken en schijven zijn standaard volgens mij iets groter en hebben daar waarschijnlijk minder last van.
itr dc2 is 280mm
ctr ep3 is 302mm
Heb beide naast elkaar gehad en de ITR blokken waren groter.
dat klopt inderdaad wel......
:wink:
Voodoo wrote:LCR wrote:WOW :shock:
Vind de prijs zeker leuk
Kom op L, je had toch de vorige keer in m'n auto gereden :idea: Of ben je zo vergeetachtig, ik denk dat je gewoon die dingen moet aanschaffen en niet moet twijfelen.
8) ik heb ze nu ook Rondom :twisted:
Al getest op Zolder 8) ,maar had slechte tijden ivm slechte banden. Ze hadden al scheuren door ouderdom of ragwerk
Re: Ferodooooooooos
martijn wrote:Ben het eens met Voodoo.
Martijn CTR1145
Brake science noemen ze het, ik ben al een tijdje met Brembo bezig. Schijven en blokken. Wat ik er zo al van begrepen heb zijn er een aantal factoren die de schijven krom doen trekken:
Uren knallen op het circuit en niet afkoelen, de science achter de blokken/ hitte opnemen in de blokken of in de schijven. Hitte naar schijven > extra koeling in de schijven, enz, enz, volgt in de toekomst nog wel een " iets" leuks mee :wink:
Katana wrote:martijn wrote:Ben het eens met Voodoo.
Martijn CTR1145
Brake science noemen ze het, ik ben al een tijdje met Brembo bezig. Schijven en blokken. Wat ik er zo al van begrepen heb zijn er een aantal factoren die de schijven krom doen trekken:
Heb jij brembo schijven en blokken onder je atr?
Maskertje wrote:Katana wrote:martijn wrote:Ben het eens met Voodoo.
Ik ben zeer te spreken over Ferodo
Martijn CTR1145
Heb jij brembo schijven en blokken onder je atr?
Nee, nog niet. (Blauwe) oem schijven met DS2500
zoals ik eerder al vermeld heb: ik heb brakemax schijven en blokken van akebono eronder. De prijs voor zo'n set is zeer aantrekkelijk en het resultaat is niet slecht. Vinden jullie dit niets, of wordt dit merk door jullie als "rommel" beschouwd , want ik hoor verder helemaal geen reacties. Ik ben ook voor een brembo set bezig geweest, en als ik daar dan prijzen van hoor schrik ik me kapot. Onder de 450 a 500 eu voor alleen schijven en blokken ( voorkant) was niets te krijgen. Ik betaal nu 275 eu voor de hele set. Dit is gewoon een positieve vraag en zie het niet als een aanval oid. Wil gewoon graag info.
Niels.
Niels.