Remschijven upgrades

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

WOW :shock:
Heb je weleens ferodo's in jouw (of van iemand anders met ferodo's) geprobeerd? Zo ja, wat is het verschil onderveer?
Vind de prijs zeker leuk
klokkie
Posts: 103
Joined: Mon Mar 13, 2006 10:29 pm

Post by klokkie »

heb nog nooit ferodo's geprobeerd, maar wat ik nu heb vind ik beter dan oem. Je mag best eens komen proberen.
bij interesse stuur me maar een mail.
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

LCR wrote:WOW :shock:
Heb je weleens ferodo's in jouw (of van iemand anders met ferodo's) geprobeerd? Zo ja, wat is het verschil onderveer?
Vind de prijs zeker leuk


Probeer een setje ds2500. Geloof me, je gaat er GEEN spijt van krijgen. Die 'bite' is gewoon zoveel beter! Het enige grote nadeel is dat je last hebt van de remstof. :) Sommige jongens hier gaan alleen met OEM schijven en Ferodo remblokken het circuit af en toe op.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

LCR wrote:WOW :shock:
Heb je weleens ferodo's in jouw (of van iemand anders met ferodo's) geprobeerd? Zo ja, wat is het verschil onderveer?
Vind de prijs zeker leuk


Kom op L, je had toch de vorige keer in m'n auto gereden :idea: Of ben je zo vergeetachtig, ik denk dat je gewoon die dingen moet aanschaffen en niet moet twijfelen.
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

Ferodooooooooos

Post by martijn »

Ben het eens met Voodoo.
Ik heb met beide op het circuit gereden, onder voor mij dezelfde omstandigheden ( OEM en Ferodo ds2500 ).
Zoals een aantal weten had ik met Oem rokende blokken en een zeer zacht pedaal had na het plaatsen van de Ferodoo nergens meer last van.
Een van de opvallenste dingen is nog wel de stabiliteit van het remmen op een hogere snelheid.

Ik ben zeer te spreken over Ferodoo

Martijn CTR1145
bertjehonda
Posts: 351
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm

Post by bertjehonda »

ik heb ze sinds dit weekend onder me itr maar ik vind de ferrodo echt stukken beter hij remt echt super strak ermee hier kan ik voorlopig weer mee vooruit.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

slydawg wrote:OEM schijven op CTR willen krom trekken i.z.m. Ferodo DS2500 blokken.
ITR blokken en schijven zijn standaard volgens mij iets groter en hebben daar waarschijnlijk minder last van.



itr dc2 is 280mm
ctr ep3 is 302mm
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

ee8 wrote:
slydawg wrote:OEM schijven op CTR willen krom trekken i.z.m. Ferodo DS2500 blokken.
ITR blokken en schijven zijn standaard volgens mij iets groter en hebben daar waarschijnlijk minder last van.



itr dc2 is 280mm
ctr ep3 is 302mm


Heb beide naast elkaar gehad en de ITR blokken waren groter.
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

beiden hebben gelijk.


De schijven van de CTR zijn groter dan DC2.

De remblokken van de DC2 zijn groter dan de CTR :)
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

slydawg wrote:
ee8 wrote:
slydawg wrote:OEM schijven op CTR willen krom trekken i.z.m. Ferodo DS2500 blokken.
ITR blokken en schijven zijn standaard volgens mij iets groter en hebben daar waarschijnlijk minder last van.



itr dc2 is 280mm
ctr ep3 is 302mm


Heb beide naast elkaar gehad en de ITR blokken waren groter.


dat klopt inderdaad wel......

:wink:
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Voodoo wrote:
LCR wrote:WOW :shock:
Heb je weleens ferodo's in jouw (of van iemand anders met ferodo's) geprobeerd? Zo ja, wat is het verschil onderveer?
Vind de prijs zeker leuk


Kom op L, je had toch de vorige keer in m'n auto gereden :idea: Of ben je zo vergeetachtig, ik denk dat je gewoon die dingen moet aanschaffen en niet moet twijfelen.


8) ik heb ze nu ook Rondom :twisted:
Al getest op Zolder 8) ,maar had slechte tijden ivm slechte banden. Ze hadden al scheuren door ouderdom of ragwerk
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Re: Ferodooooooooos

Post by Katana »

martijn wrote:Ben het eens met Voodoo.
Ik heb met beide op het circuit gereden, onder voor mij dezelfde omstandigheden ( OEM en Ferodo ds2500 ).
Zoals een aantal weten had ik met Oem rokende blokken en een zeer zacht pedaal had na het plaatsen van de Ferodoo nergens meer last van.
Een van de opvallenste dingen is nog wel de stabiliteit van het remmen op een hogere snelheid.

Ik ben zeer te spreken over Ferodoo

Martijn CTR1145


Brake science noemen ze het, ik ben al een tijdje met Brembo bezig. Schijven en blokken. Wat ik er zo al van begrepen heb zijn er een aantal factoren die de schijven krom doen trekken:

Uren knallen op het circuit en niet afkoelen, de science achter de blokken/ hitte opnemen in de blokken of in de schijven. Hitte naar schijven > extra koeling in de schijven, enz, enz, volgt in de toekomst nog wel een " iets" leuks mee :wink:
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Wat bedoel je precies met 'iets'?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Voodoo wrote:Wat bedoel je precies met 'iets'?


Wellicht een remmen sience meeting, zal nog wel een tijdje duren :wink:
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Re: Ferodooooooooos

Post by Maskertje »

Katana wrote:
martijn wrote:Ben het eens met Voodoo.
Ik heb met beide op het circuit gereden, onder voor mij dezelfde omstandigheden ( OEM en Ferodo ds2500 ).
Zoals een aantal weten had ik met Oem rokende blokken en een zeer zacht pedaal had na het plaatsen van de Ferodoo nergens meer last van.
Een van de opvallenste dingen is nog wel de stabiliteit van het remmen op een hogere snelheid.

Ik ben zeer te spreken over Ferodoo

Martijn CTR1145


Brake science noemen ze het, ik ben al een tijdje met Brembo bezig. Schijven en blokken. Wat ik er zo al van begrepen heb zijn er een aantal factoren die de schijven krom doen trekken:


Heb jij brembo schijven en blokken onder je atr?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Re: Ferodooooooooos

Post by Katana »

Maskertje wrote:
Katana wrote:
martijn wrote:Ben het eens met Voodoo.
Ik heb met beide op het circuit gereden, onder voor mij dezelfde omstandigheden ( OEM en Ferodo ds2500 ).
Zoals een aantal weten had ik met Oem rokende blokken en een zeer zacht pedaal had na het plaatsen van de Ferodoo nergens meer last van.
Een van de opvallenste dingen is nog wel de stabiliteit van het remmen op een hogere snelheid.

Ik ben zeer te spreken over Ferodo

Martijn CTR1145


Brake science noemen ze het, ik ben al een tijdje met Brembo bezig. Schijven en blokken. Wat ik er zo al van begrepen heb zijn er een aantal factoren die de schijven krom doen trekken:


Heb jij brembo schijven en blokken onder je atr?


Nee, nog niet. (Blauwe) oem schijven met DS2500
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

Wat heeft brembo in zn assortiment voor de ATR dan? Ik heb niks in hun collectie gezien.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Maskertje wrote:Wat heeft brembo in zn assortiment voor de ATR dan? Ik heb niks in hun collectie gezien.


Even geduld nog :wink:
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Katana wrote:
Maskertje wrote:Wat heeft brembo in zn assortiment voor de ATR dan? Ik heb niks in hun collectie gezien.


Even geduld nog :wink:


Je weet ons altijd wel te verrassen 8)
klokkie
Posts: 103
Joined: Mon Mar 13, 2006 10:29 pm

Post by klokkie »

zoals ik eerder al vermeld heb: ik heb brakemax schijven en blokken van akebono eronder. De prijs voor zo'n set is zeer aantrekkelijk en het resultaat is niet slecht. Vinden jullie dit niets, of wordt dit merk door jullie als "rommel" beschouwd , want ik hoor verder helemaal geen reacties. Ik ben ook voor een brembo set bezig geweest, en als ik daar dan prijzen van hoor schrik ik me kapot. Onder de 450 a 500 eu voor alleen schijven en blokken ( voorkant) was niets te krijgen. Ik betaal nu 275 eu voor de hele set. Dit is gewoon een positieve vraag en zie het niet als een aanval oid. Wil gewoon graag info.

Niels.
Locked