hoe hard heb jij ooit (zelf) gereden?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

RedSun wrote:
mr. X wrote:Dan heb jij, als enige uit al die andere 987654563 debielen die er rondrijden, een excuus.


Ken jij al die 987654563 mensen dan dat je weet dat ze geen blessure hebben?


Ja.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

ee8 wrote:is me nooit opgevallen dat een itr ofzo zo gevoelig is in het stuur.....


Is ie OEM ook niet...
Wel als je de band-breedte gaat veranderen...

Spoorvorming kan dan best kracht vragen...


Normaal wegdek, kan ik idd met losse handen optrekken...
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

mr. X wrote:
RedSun wrote:
"mr. X":2k9412e1 wrote:Dan heb jij, als enige uit al die andere 987654563 debielen die er rondrijden, een excuus.


Ken jij al die 987654563 mensen dan dat je weet dat ze geen blessure hebben?


Ja.[/quote:2k9412e1]

dan zul jij een zeer drukke agenda hebben
Nana korobi ya oki
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Is het ook niet zo, dat je verzekering niet zo blij is als jij met blessures plaats neemt achter het stuur?
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

VTECRob wrote:
ee8 wrote:is me nooit opgevallen dat een itr ofzo zo gevoelig is in het stuur.....


Is ie OEM ook niet...
Wel als je de band-breedte gaat veranderen...

Spoorvorming kan dan best kracht vragen...


Normaal wegdek, kan ik idd met losse handen optrekken...


Denk ook dat dit niet alleen ITR of CTR gerelateerd is.
Mijn oude Del Sol die verlaagt was en 215 droeg was echt een nachtmerrie met spoorvorming. A16 naar antwerpen vlak over de grens bij belgie. Damn... Zoveel kracht nodig om die sporen uit te komen, dat je als je er eenmaal uit bent bijna doorvliegt naar de vangrail van de linkerkant. Sorry maar dan bleef ik toch wat langer links hangen.

Met mijn EP3 CTR, die niet verlaagt is en standaard rubber draagt is het een eitje allemaal. Echt heerlijk relaxed op de snelweg.

Over dat hele verhaal over handen op het stuur moet ik toegeven dat ik ook niet altijd 10 voor 2 rijd. Ik rij veel snelweg kms en rust dan vaak mijn linkerarm op mijn dijbeen op 10 over half 9 ofzo. Nooit heb ik hem boven beet. Rijdt niet prettig. In gevallen van regen, acceleren, remmen, hoge snelheid of bochten zijn mijn handen netjes(10voor2) aan het stuur. Maarja tis maar wie wat prettig vind en ook heel afhankelijk van de houding van de stoel hoe iets voelt. Mijne staat optimaal afgesteld voor 10 voor 2, dat de bollingen onder de oksols goed ondersteunen.
Mensen die hun stoel helemaal achterover hebben staan zullen niet echt comfortabel 10 voor 2 kunnen rijden. En ik ken mensen die echt haast liggen.. Ga ik mij voorderest niet mee bemoeien, hun zaak...
Niels
Posts: 156
Joined: Fri Sep 21, 2007 7:17 pm

Post by Niels »

VTECRob wrote:Is het ook niet zo, dat je verzekering niet zo blij is als jij met blessures plaats neemt achter het stuur?


Alleen als je geen toestemming van de behandelend arts hebt ga je nat.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Niels wrote:
VTECRob wrote:Is het ook niet zo, dat je verzekering niet zo blij is als jij met blessures plaats neemt achter het stuur?


Alleen als je geen toestemming van de behandelend arts hebt ga je nat.


Verzekering eist dat je "normaal" aan het verkeer deel kunt nemen.

Is je linkerbeen gebroken zou het koppelen hinder kunnen ondervinden.
Maar je mag dan bijvoorbeeld wel in een automaat rijden.

Toestemming van arts is niet noodzakelijk maar wel aan te raden.
Nana korobi ya oki
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

VTECRob wrote:
ee8 wrote:is me nooit opgevallen dat een itr ofzo zo gevoelig is in het stuur.....


Is ie OEM ook niet...
Wel als je de band-breedte gaat veranderen...

Spoorvorming kan dan best kracht vragen...


Normaal wegdek, kan ik idd met losse handen optrekken...


Met mijn 17" velgen en 215 banden erop deed hij het heel hard..
Nu met de originele velgen of de 16'ers geen last meer ervan..
SnoopDogg
Posts: 106
Joined: Fri Feb 17, 2006 5:03 pm

Post by SnoopDogg »

Van de week 285km/h op de teller...
Image
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

:shock:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

SnoopDogg wrote:Van de week 285km/h op de teller...


Dat was zeker in een BMW op de A4 :lol:
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

haha :D :D :D
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Afgelopen week 245 in een Mercedes S63 AMG :D mocht niet harder dan 240 ivm winterbanden...
Kben naar de AMG fabriek en showroom geweest in Duitsland...
In een woord:
WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWWWWWW

Als ik me foto's op me pc heb zal ik ze online zetten en het verhaaltje vertellen. Het was echt ongelooflijk gaaf!!!
Vooral het testcircuit!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

275 op de teller... op de rollerbank. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

VTECCIE wrote:275 op de teller... op de rollerbank. :D


Met je MB?
Nana korobi ya oki
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Wat een power zit er in die machine he!
Zelf in de S65 AMG gereden, maar zal dus wel vergelijkbaar zijn.
Tussen acceleratie's vond ik nog vele malen indrukwekkender dan 0-100.
Versnelling van 100+ is lekker vond je niet? :wink:
Inhalen word zo wel erg makkelijk. Met 2000 toeren ben je nog sneller dan alles wat je tegenkomt.
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Met de ITR van Wendy klokje bijna klokje rond.. Ik zat net niet aan de 0. :D
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

mr. X wrote:Wat een power zit er in die machine he!
Zelf in de S65 AMG gereden, maar zal dus wel vergelijkbaar zijn.
Tussen acceleratie's vond ik nog vele malen indrukwekkender dan 0-100.
Versnelling van 100+ is lekker vond je niet? :wink:
Inhalen word zo wel erg makkelijk. Met 2000 toeren ben je nog sneller dan alles wat je tegenkomt.



Je hebt zoveel power, dat je ten alle tijde power overhebt... Plus dat als je kickdown geeft hij automatisch terug schakelt, en dat gebeurt zo ongelooflijk snel en soepel!! Bizar.. Of je nou versnelt vanuit 0 of 100+ of 200+ het is elke keer bizar.
Ik vond 0 - 100 ook onwijs, je voelt werkelijk dat je lichaam naar voren wordt gedrukt door je stoel, en dan het remmen...! Poeh!
Toen ik de eerste keer vanuit stilstand plankte en ik keek op me teller met de gedachte ik rijd vast 100 reed ik al 150... :D

Ik heb ook in de SL65 AMG gereden, en dat was de allerbruutste van allemaal. :razz:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Wat vond jij het verschil van de 63 tov de 65?
Was dat verschil nog merkbaar?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

RedSun wrote:
VTECCIE wrote:275 op de teller... op de rollerbank. :D


Met je MB?


Yep met de brommert. Wel leuk met 16.000 rpm en gloeiende pijpjes. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Locked