Sander stelt zich opnieuw voor. [TODA Spruitstuk]

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

Net naar huis gereden in droog weer. Rijd super! Geen zenuwachtig getrek meer aan mijn stuur in de bocht dus zal waarschijnlijk alleen als het nat is zijn.
Ik heb nog niet echt een sprintje getrokken alleen wat korte acceleraties dus aan de hand daarvan kan ik nog niets zeggen over het vliegwiel.

Wat ik wel heb gemerkt is dat het inhalen van autos op de snelweg een stuk sneller gaat. Normaal gesproken als je je voet plant met zo'n 100km/u in z'n 6 gebeurt er niet zo veel.. Nu.. ik vlieg voorbij. De autos hoeven maar heel even aan de kant en ik heb ze al ingehaald! Echt het voelt alsof ik 20nm koppel erbij heb ofzo.
Maar ik zal morgenochtend(ik rij om 5:30 weg van huis) mijn Gtech er eens inhangen, eens een metingtje doen als het droog is.
Joeytjuh
Posts: 35
Joined: Tue Oct 31, 2006 2:21 pm

Post by Joeytjuh »

ik ben al aant zoeken geweest wat een LSD precies doet maar kan het niet terug vinden...
dus bij deze wat doet LSD op een type R wat zijn de voordelen ?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Probeer Limited Slip Differential.

LSD
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

Zo net binnen. Gtech runnetje gedaan. De cijfers zijn niet echt anders dan normaal. 0-100 6.8s, 1/4 mile 14.7 @ 154km/u. Ik had wel een beetje wheelspin dus zal 6.6 bij 14.5 makkelijk kunnen halen. Wel rustig geschakeld dus daar heb ik misschien ook nog een beetje tijd verloren.
Maar daar gaat het niet om. Als ik thuis ben exporteer ik de datalog en leg het grafiekje van rpm vs time, over een oude datalog. Als het goed is moet je in de eerste versnellingen een verschil zien van sneller op toeren zijn.
Hij ging naar gevoel iig lekker door de toeren heen! :D :D
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

beter :D ben benieuwd.. waar kan je trouwens een Gtech hale :D
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

Nick wrote:beter :D ben benieuwd.. waar kan je trouwens een Gtech hale :D

Mijne kwam van ebay een jaar geleden.... Zal nu wel super goedkoop zijn met de lage dollar!

Ik heb de RR versie
Image
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

aha oke :d er staan er een paar op ebay voor ong 180 euro.

is wel een leuk apparaat, was het moeilijk aan te sluiten of is het plug and play?
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

Nick wrote:aha oke :d er staan er een paar op ebay voor ong 180 euro.

is wel een leuk apparaat, was het moeilijk aan te sluiten of is het plug and play?


Gewoon in de aansteker aansluiting steken.. en dat is het eigenlijk. Daarna dan nog wel het apparaatje calibreren dat ie het juist rpm signaal uit je ruissignaal van je aansteker aansluiting kan halen. En het juiste gewicht van je auto inclusief brandstof en bestuurder invoeren om dynos te kunnen maken. Je kan verschillende calibraties voor verschillende autos opslaan, dus heel makkelijk te wisselen tussen autos. Ideaal apparaatje voor mij!
Niels
Posts: 156
Joined: Fri Sep 21, 2007 7:17 pm

Post by Niels »

Hoe nauwkeurig is zo'n Gtech?
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

Niels wrote:Hoe nauwkeurig is zo'n Gtech?


Volgens hun site
http://www.gtechpro.com/accuracy.html
0-60 mph +/- 0.2mph
1/4 mi. E.T. +/- .01sec
1/4m Speed +/- 0.4mph
Horsepower +/- 1%
Torque +/- 1%
RPM +/- 2%

Is natuurlijke een verkooppraatje.
Maar omdat de metingen via G-sensors gaan denk ik niet dat er veel afwijkt bij 0-100 metingen etc.. De dyno wijkt denk ik wat meer af, maar dat komt ook omdat je met windweerstand zit waardoor de pk aan de wielen altijd lager uitkomt dan op de dyno. Op extreme-machines.nl hebben ze een mooi excel sheetje om de gtech resultaten om tezetten naar vliegwiel pk's. Lijkt wel aardig overeen te komen.. Maar het zal nooit een vervanger zijn van een echte rollenbank.

Ik ben er blij mee iig..
Niels
Posts: 156
Joined: Fri Sep 21, 2007 7:17 pm

Post by Niels »

Ja, ziet er uit als een leuk apparaat.
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

bedankt voor de goeie info :D ik ga er 1 aanschaffen!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Bij goede calibratie zal hij wel nauwkeurig zijn.
Je zou eens op de testbank moeten en dat vergelijken met elkaar.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

mr. X wrote:Bij goede calibratie zal hij wel nauwkeurig zijn.
Je zou eens op de testbank moeten en dat vergelijken met elkaar.


Wordt lastig aangezien de auto op een testbank geen G-krachten ondervindt in de vorm van versnellen/afremmen enz.
Of zie ik het verkeerd?
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

LSD is leuk, maar jij maakt er wel een hele beleving van :) .

Positief bedoelt, mooi om te zien dat je zo enthousiast bent!
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

AllGo wrote:LSD is leuk, maar jij maakt er wel een hele beleving van :) .

Positief bedoelt, mooi om te zien dat je zo enthousiast bent!


Metingen etc hebben te maken met het lichtere vliegwiel he :wink: niets met het lsd.
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Sander wrote:
AllGo wrote:LSD is leuk, maar jij maakt er wel een hele beleving van :) .

Positief bedoelt, mooi om te zien dat je zo enthousiast bent!


Metingen etc hebben te maken met het lichtere vliegwiel he :wink: niets met het lsd.


Was meer vanwege het verhaal op de vorige pagina :) . Wordt ook zoveel getikt in jouw topic :d.
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

Hahaha.. mensen vragen naar mijn evaringen en ik geef ze die dan. Tuurlijk vind ik het nog leuk ook... mag ook wel, natuurlijk een flinke investering geweest.
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

Wow toch best wel een verschil.. dikke zwarte lijn is Toda en de rode dunne standaard

Image

Full Size
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

Vandaag deze aangeschaft.

Bell Racing RS3 Sport
Image
Locked