Sander stelt zich opnieuw voor. [TODA Spruitstuk]
Net naar huis gereden in droog weer. Rijd super! Geen zenuwachtig getrek meer aan mijn stuur in de bocht dus zal waarschijnlijk alleen als het nat is zijn.
Ik heb nog niet echt een sprintje getrokken alleen wat korte acceleraties dus aan de hand daarvan kan ik nog niets zeggen over het vliegwiel.
Wat ik wel heb gemerkt is dat het inhalen van autos op de snelweg een stuk sneller gaat. Normaal gesproken als je je voet plant met zo'n 100km/u in z'n 6 gebeurt er niet zo veel.. Nu.. ik vlieg voorbij. De autos hoeven maar heel even aan de kant en ik heb ze al ingehaald! Echt het voelt alsof ik 20nm koppel erbij heb ofzo.
Maar ik zal morgenochtend(ik rij om 5:30 weg van huis) mijn Gtech er eens inhangen, eens een metingtje doen als het droog is.
Ik heb nog niet echt een sprintje getrokken alleen wat korte acceleraties dus aan de hand daarvan kan ik nog niets zeggen over het vliegwiel.
Wat ik wel heb gemerkt is dat het inhalen van autos op de snelweg een stuk sneller gaat. Normaal gesproken als je je voet plant met zo'n 100km/u in z'n 6 gebeurt er niet zo veel.. Nu.. ik vlieg voorbij. De autos hoeven maar heel even aan de kant en ik heb ze al ingehaald! Echt het voelt alsof ik 20nm koppel erbij heb ofzo.
Maar ik zal morgenochtend(ik rij om 5:30 weg van huis) mijn Gtech er eens inhangen, eens een metingtje doen als het droog is.
Zo net binnen. Gtech runnetje gedaan. De cijfers zijn niet echt anders dan normaal. 0-100 6.8s, 1/4 mile 14.7 @ 154km/u. Ik had wel een beetje wheelspin dus zal 6.6 bij 14.5 makkelijk kunnen halen. Wel rustig geschakeld dus daar heb ik misschien ook nog een beetje tijd verloren.
Maar daar gaat het niet om. Als ik thuis ben exporteer ik de datalog en leg het grafiekje van rpm vs time, over een oude datalog. Als het goed is moet je in de eerste versnellingen een verschil zien van sneller op toeren zijn.
Hij ging naar gevoel iig lekker door de toeren heen!

Maar daar gaat het niet om. Als ik thuis ben exporteer ik de datalog en leg het grafiekje van rpm vs time, over een oude datalog. Als het goed is moet je in de eerste versnellingen een verschil zien van sneller op toeren zijn.
Hij ging naar gevoel iig lekker door de toeren heen!

Nick wrote:aha oke :d er staan er een paar op ebay voor ong 180 euro.
is wel een leuk apparaat, was het moeilijk aan te sluiten of is het plug and play?
Gewoon in de aansteker aansluiting steken.. en dat is het eigenlijk. Daarna dan nog wel het apparaatje calibreren dat ie het juist rpm signaal uit je ruissignaal van je aansteker aansluiting kan halen. En het juiste gewicht van je auto inclusief brandstof en bestuurder invoeren om dynos te kunnen maken. Je kan verschillende calibraties voor verschillende autos opslaan, dus heel makkelijk te wisselen tussen autos. Ideaal apparaatje voor mij!
Niels wrote:Hoe nauwkeurig is zo'n Gtech?
Volgens hun site
http://www.gtechpro.com/accuracy.html
0-60 mph +/- 0.2mph
1/4 mi. E.T. +/- .01sec
1/4m Speed +/- 0.4mph
Horsepower +/- 1%
Torque +/- 1%
RPM +/- 2%
Is natuurlijke een verkooppraatje.
Maar omdat de metingen via G-sensors gaan denk ik niet dat er veel afwijkt bij 0-100 metingen etc.. De dyno wijkt denk ik wat meer af, maar dat komt ook omdat je met windweerstand zit waardoor de pk aan de wielen altijd lager uitkomt dan op de dyno. Op extreme-machines.nl hebben ze een mooi excel sheetje om de gtech resultaten om tezetten naar vliegwiel pk's. Lijkt wel aardig overeen te komen.. Maar het zal nooit een vervanger zijn van een echte rollenbank.
Ik ben er blij mee iig..
Sander wrote:AllGo wrote:LSD is leuk, maar jij maakt er wel een hele beleving van.
Positief bedoelt, mooi om te zien dat je zo enthousiast bent!
Metingen etc hebben te maken met het lichtere vliegwiel he :wink: niets met het lsd.
Was meer vanwege het verhaal op de vorige pagina