Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.
Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
riddertje
Posts: 154 Joined: Wed Oct 25, 2006 10:36 am
Post
by riddertje » Tue Oct 16, 2007 11:40 am
Wel,
Ik ben er dus in geslaagd om de motorkap dicht te smijten terwijl er nog
een sleutel aanwezig was
ops:
Hierbij heb ik dus een barst vooraan in het kleppendeksel veroorzaakt en een stukje dat naar binnen is gedrukt(motorkap is onbeschadigd).
Nu is mijn vraag eigenlijk of er binnenin nog een tweede beschermlaag zit
of ik er gewoon door zit en daar olie kan,zal doorsijpelen?
dank u
ee8
Posts: 626 Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm
Post
by ee8 » Tue Oct 16, 2007 11:56 am
CTR?
stuk, is enkel alu, heb ook keer klein scheurtje erin gehad en heb toen nieuw kleppendeksel gekocht.........
Sinister
Posts: 900 Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm
Post
by Sinister » Tue Oct 16, 2007 4:26 pm
Haal het er eens af dan kan je het controleren zou ik zeggen want een nieuw kleppendeksel is rap 300€ vrees ik als ik me niet vergis :-?
wilco
Posts: 1548 Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:
Post
by wilco » Tue Oct 16, 2007 4:37 pm
380 NL dealer , via USA of Japan ruim 150 Euro goedkoper.Praat ik wel over een ITR deksel.
Gangaran
Posts: 1894 Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm
Post
by Gangaran » Tue Oct 16, 2007 5:47 pm
Op Ebay staan er ook een paar voor 190 euros voor de K20
eteuben
Posts: 1781 Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:
Post
by eteuben » Tue Oct 16, 2007 6:54 pm
Geen kleine stukjes afgebroken metaal naar binnen gevallen?
riddertje
Posts: 154 Joined: Wed Oct 25, 2006 10:36 am
Post
by riddertje » Wed Oct 17, 2007 9:15 am
eteuben wrote: Geen kleine stukjes afgebroken metaal naar binnen gevallen?
Ik denk het niet het lijkt een redelijk mooi breukje.
Ga er zeker een nieuw opzetten 8)
Accoreke
Posts: 45 Joined: Sat Jun 09, 2007 8:04 am
Post
by Accoreke » Wed Oct 17, 2007 11:17 am
riddertje wrote: eteuben wrote: Geen kleine stukjes afgebroken metaal naar binnen gevallen?
Ik denk het niet het lijkt een redelijk mooi breukje.
Ga er zeker een nieuw opzetten 8)
Het is te hopen, anders gaat het wel een pak meer kosten :-?
Dit zal je waarschijnlijk (hoop ik :lol: ) geen 2e keer voorhebben hè....
riddertje
Posts: 154 Joined: Wed Oct 25, 2006 10:36 am
Post
by riddertje » Wed Oct 17, 2007 11:29 am
Accoreke wrote: Dit zal je waarschijnlijk (hoop ik :lol: ) geen 2e keer voorhebben hè....
ik hoop het ook
Wist wel niet dat het zulk broos materiaal was.
Accoreke
Posts: 45 Joined: Sat Jun 09, 2007 8:04 am
Post
by Accoreke » Wed Oct 17, 2007 11:50 am
ja, omdat het een gegoten deksel is en als je het laat vallen is de kans nog groot dat het in stukken breekt....
Katana
Posts: 5205 Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am
Post
by Katana » Wed Oct 17, 2007 8:18 pm
eteuben wrote: Geen kleine stukjes afgebroken metaal naar binnen gevallen?
Dat zou ik direct controleren aan de binnenkant. Als er iets via de carterontluchting naar beneden valt op de kleppen
jap-style
Posts: 53 Joined: Wed Sep 19, 2007 6:03 pm
Post
by jap-style » Wed Nov 07, 2007 6:09 pm
mwoah ziet er niet eens zo heel ernstig uit hoor,kheb wel ergere meegemaakt in mijn monteursleven,
bijvoorbeeld compleet aan elkaar gekitte klepdekseltjes(ook wel met carterpannen meegemaakt trouwens)
ik zou me er niet te druk om maken als het mijn auto was.....
ee8
Posts: 626 Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm
Post
by ee8 » Wed Nov 07, 2007 7:48 pm
die scheur gaat zeker olie zweten.
ik had een ieniemienie gaatje in mijn kleppendeksel en daar kwam ook olie uit.
nieuw dekseltje bij de dealer halen, is ie ook weer mooi nieuw.
Keung
Posts: 760 Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm
Post
by Keung » Thu Nov 08, 2007 12:00 am
ee8 wrote: nieuw dekseltje bij de dealer halen, is ie ook weer mooi nieuw.
12310-PRC-505 > 290,13 EUR :lol:
Bouli
Posts: 246 Joined: Wed Nov 07, 2007 3:09 pm
Contact:
Post
by Bouli » Thu Nov 08, 2007 9:13 am
Via de VS ben je ongeveer tot 200 euro kwijt voor een nieuwe OEM deksel. :roll:
AllGo
Posts: 405 Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm
Post
by AllGo » Thu Nov 08, 2007 2:38 pm
Katana wrote: eteuben wrote: Geen kleine stukjes afgebroken metaal naar binnen gevallen?
Dat zou ik direct controleren aan de binnenkant. Als er iets via de carterontluchting naar beneden valt op de kleppen
Ik probeer me even voor te stellen via welke route hoe het nou op de kleppen terecht moet komen?
Keung
Posts: 760 Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm
Post
by Keung » Thu Nov 08, 2007 9:42 pm
@ Allgo: Door de motorolie kan het in elke hoekje of gaatje terechtkomen.
Of brokken en stukken tussen je klepveren blijven zitten... heel misschien in je distributieketting. :-?
(Heel ver gezocht misschien, ik sluit niks uit)