Tandwiel 2de versnelling kapot... Kostprijs ? Garantie ?
Tandwiel 2de versnelling kapot... Kostprijs ? Garantie ?
Gisteren terug een paar sprintjes getrokken met de CTR
En van 1e naar 2de versnelling gaat hij er echt moeilijk in soms
en met het nodige gekraak tot gevolg...
Enkel als ge echt enorm hard van versnelling verandert, gaat hij er goed in en is het kraken bijna te verwaarlozen
Der zit een nieuwe versnellingsbak in zo'n 8-9 maand geleden
Nog laten plaatsen in een officiële honda garage met dus 1 jaar garantie
Kan het aan de koppeling liggen die ver versleten is
Of zou het toch aan de versnellingsbak zelf liggen ?
want als het aan de versnellingsbak ligt,
ga ik hem toch eens laten nakijken aangezien het nog onder garantie valt...
Maar het is toch zo'n 170 km rijden
Dus daarom vraag ik liever eerst hier eens naar wat meer uitleg...
ALs het dan toch de koppeling blijkt te zijn,
Is het dan beter onmiddellijk een sterkere te plaatsen?
Heb toch al 229 pk en zouden er toch nog wat moeten bij komen als de CTR niet weggaat...
En dan direct nog een verlicht vliegwiel ook aangezien hij toch open ligt dan...
En van 1e naar 2de versnelling gaat hij er echt moeilijk in soms
en met het nodige gekraak tot gevolg...
Enkel als ge echt enorm hard van versnelling verandert, gaat hij er goed in en is het kraken bijna te verwaarlozen
Der zit een nieuwe versnellingsbak in zo'n 8-9 maand geleden
Nog laten plaatsen in een officiële honda garage met dus 1 jaar garantie
Kan het aan de koppeling liggen die ver versleten is
Of zou het toch aan de versnellingsbak zelf liggen ?
want als het aan de versnellingsbak ligt,
ga ik hem toch eens laten nakijken aangezien het nog onder garantie valt...
Maar het is toch zo'n 170 km rijden
Dus daarom vraag ik liever eerst hier eens naar wat meer uitleg...
ALs het dan toch de koppeling blijkt te zijn,
Is het dan beter onmiddellijk een sterkere te plaatsen?
Heb toch al 229 pk en zouden er toch nog wat moeten bij komen als de CTR niet weggaat...
En dan direct nog een verlicht vliegwiel ook aangezien hij toch open ligt dan...
-
- Posts: 351
- Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm
ik heb ongeveer zelfde gehad met mijn bak van de itr die was nog maar een 4000 km gereviseerd. nu heb ik de mijne helemaal open gehad niks te vinden. wel weer nieuwe olie erin gedaan mtf 3 en er is niks meer aan de hand en er zat eerst mtf 2 in.
maar alles wat nieuw is moet een beetje op elkaar inwerken de olie die eruit kwam was erg dik en redelijk vies.
ververs eerst de olie eens met mtf3 denk dat t dan over is.
het deed bij mij wonderen.
maar alles wat nieuw is moet een beetje op elkaar inwerken de olie die eruit kwam was erg dik en redelijk vies.
ververs eerst de olie eens met mtf3 denk dat t dan over is.
het deed bij mij wonderen.
Harko wrote:tja, drukgroep, koppelingsplaat, druklager, vliegwiel kan het ook zijn..
Maar misschien zijn het de syncromesringen ook wel omdat ze verkeerde olie hebben gebruikt.. Lijkt me raar omdat je het bij een hondadealer hebt laten doen, en die hebben altijd wel mtf3 bakolie staan
ja, alleen jammer dat de Honda dealer zelf zegt die niet te gebruiken, en gewooon 10w40 erin gooit :cry:
Dat vertelde ze in Breda althans
-
- Posts: 351
- Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm
hoezo fidanza laten liggen waar t is.
fidanza is toch echt 1 van de betere merken die er op dat gebiedt te krijgen zijn en met die reden heb ik ook een fidanza vliegwiel genomen ik vind m super.
daarbij denk ik dat elk vliegwiel wel kapot kan gaan ook die van toda (niks slechts over toda trouwens) met zoveel pk's (300+) slijt alles stukken harder en moet je daar ook onderhoud aan plegen.
een lichter vliegwiel is vaak van aluminium en dus ook minder slijtvast dan staal lijkt mij terminste ik weet niet of toda ook een losse vervangbare centerring heeft waar je koppeling zich opklemt? en bij fidanza is die ring gemaakt van een extra slijtvaste en gehard soort staal.
dat er een vliegwiel kapot gaat van bijvoorbeeld van fidanza wil niet gelijk zeggen dat t door t merk of t soort komt.
t is vaak eerder aan de bestuurder te danken dat er iets kapot gaat.
maargoed dat is mijn mening.
fidanza is toch echt 1 van de betere merken die er op dat gebiedt te krijgen zijn en met die reden heb ik ook een fidanza vliegwiel genomen ik vind m super.
daarbij denk ik dat elk vliegwiel wel kapot kan gaan ook die van toda (niks slechts over toda trouwens) met zoveel pk's (300+) slijt alles stukken harder en moet je daar ook onderhoud aan plegen.
een lichter vliegwiel is vaak van aluminium en dus ook minder slijtvast dan staal lijkt mij terminste ik weet niet of toda ook een losse vervangbare centerring heeft waar je koppeling zich opklemt? en bij fidanza is die ring gemaakt van een extra slijtvaste en gehard soort staal.
dat er een vliegwiel kapot gaat van bijvoorbeeld van fidanza wil niet gelijk zeggen dat t door t merk of t soort komt.
t is vaak eerder aan de bestuurder te danken dat er iets kapot gaat.
maargoed dat is mijn mening.
bertjehonda wrote:hoezo fidanza laten liggen waar t is.
fidanza is toch echt 1 van de betere merken die er op dat gebiedt te krijgen zijn en met die reden heb ik ook een fidanza vliegwiel genomen ik vind m super.
daarbij denk ik dat elk vliegwiel wel kapot kan gaan ook die van toda (niks slechts over toda trouwens) met zoveel pk's (300+) slijt alles stukken harder en moet je daar ook onderhoud aan plegen.
een lichter vliegwiel is vaak van aluminium en dus ook minder slijtvast dan staal lijkt mij terminste ik weet niet of toda ook een losse vervangbare centerring heeft waar je koppeling zich opklemt? en bij fidanza is die ring gemaakt van een extra slijtvaste en gehard soort staal.
dat er een vliegwiel kapot gaat van bijvoorbeeld van fidanza wil niet gelijk zeggen dat t door t merk of t soort komt.
t is vaak eerder aan de bestuurder te danken dat er iets kapot gaat.
maargoed dat is mijn mening.
Is alleen maar goed dat jij tevreden bent ermee.
En je hebt ook gelijk, ook Toda vliegwiel kan stuk gaan, heb ik ook gezien maar niet zoals Fidanza. Toda lag het toen aan de bestuurder die hem gewoon kapot had gefikt.
Heb nu binnen een jaar tijd 3 Fidanza vliegwielen stuk zien gaan bij CTR eigenaren met minder dan 300pk en dat lag niet aan de bestuurder maar aan het vliegwiel zelf.
Foto van laatste geval, zover ik weet.


bertjehonda wrote:hoezo fidanza laten liggen waar t is.
een lichter vliegwiel is vaak van aluminium en dus ook minder slijtvast dan staal lijkt mij terminste ik weet niet of toda ook een losse vervangbare centerring heeft waar je koppeling zich opklemt? en bij fidanza is die ring gemaakt van een extra slijtvaste en gehard soort staal.
dat er een vliegwiel kapot gaat van bijvoorbeeld van fidanza wil niet gelijk zeggen dat t door t merk of t soort komt.
Toda is niet van alminium maar van "Chrome Moly" staal. Dat was ook een van de grootste punten die mij hebben overgehaald om naar Toda te gaan.
Toda is een geheel, er kan dus ook niets los komen in princiepe.
-
- Posts: 351
- Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm
Inspecteur van Honda zegt:
We hebben een sterk vermoeden dat het van slecht schakelen komt...
Mijn reactie was daarop:
Eerste boite gaat 155.000 km
Eigenaar wil terug een originele en betaalt daar de prijs voor
en na 14.000 km is de boite kapot
Waarom heeft de eerste dan wel 155.000 km mee gegaan ?
Wat zou ik doen ?
Ik ga zo wie zo een andere koppeling steken en lichter vliegwiel
Zelf boite afhalen en bij Honda gaan tonen
of alles door Honda laten doen...
Voordeel bij zelf doen is, als het geen garantie is
Heb ik geen montage kosten
Nadeel is als het wel garantie is
Heb ik ze zelf geplaatst en gaat er geen garantie meer opzitten...
Als ik alles bij Honda laat doen en het is garantie
Moet ik enkel "de uren" betalen voor plaatsen van vliegwiel en koppeling
Als het geen garantie is, moet ik zo wie zo alle kosten betalen + stukken om boite zelf te maken
Maar ga er wel van uit dat het garantie is...
Heb al 6 Honda's gehad
En nu plots zou ik niet kunnen schakelen...
We hebben een sterk vermoeden dat het van slecht schakelen komt...
Mijn reactie was daarop:
Eerste boite gaat 155.000 km
Eigenaar wil terug een originele en betaalt daar de prijs voor
en na 14.000 km is de boite kapot
Waarom heeft de eerste dan wel 155.000 km mee gegaan ?
Wat zou ik doen ?
Ik ga zo wie zo een andere koppeling steken en lichter vliegwiel
Zelf boite afhalen en bij Honda gaan tonen
of alles door Honda laten doen...
Voordeel bij zelf doen is, als het geen garantie is
Heb ik geen montage kosten
Nadeel is als het wel garantie is
Heb ik ze zelf geplaatst en gaat er geen garantie meer opzitten...
Als ik alles bij Honda laat doen en het is garantie
Moet ik enkel "de uren" betalen voor plaatsen van vliegwiel en koppeling
Als het geen garantie is, moet ik zo wie zo alle kosten betalen + stukken om boite zelf te maken
Maar ga er wel van uit dat het garantie is...
Heb al 6 Honda's gehad
En nu plots zou ik niet kunnen schakelen...
bertjehonda wrote:moet zeggen dat dat er niet best uit ziet. zijn die boutjes afgebroken? is de starterkrans eraf geschoten wat was de oorzaak want ik zie dat die er allebei af zijn. doordat dat kapot is gegaan is er nog verdere schade dooruit gekomen? of alleen bij t vliegwiel gebleven.
De foto is NIET van het vliegwiel van de topic starter.......
@slydawg is dat standaard, dat er in dat vliegwiel gaten geboort zijn? Want die hoekjes die eruit zijn komt als ik het goed zit doordat de gaten als het ware 'uitgescheurt' zijn.
Versnellingsbak is er af...
tandwiel 2de versnelling is kapot...
Zou door slecht schakelen komen
Wel raar dat ik het op 12x in zolder geen enkele keer ben tegen gekomen
Donderdag komt den inspecteur van Honda kijken
Maar op eerste gedacht zou het geen garantie zijn
Klopt dit ?
Of wat kan ik doen om tegen in te gaan ?
tandwiel 2de versnelling is kapot...
Zou door slecht schakelen komen
Wel raar dat ik het op 12x in zolder geen enkele keer ben tegen gekomen
Donderdag komt den inspecteur van Honda kijken
Maar op eerste gedacht zou het geen garantie zijn
Klopt dit ?
Of wat kan ik doen om tegen in te gaan ?