Honda CR-Z
Sinan wrote:wat is ie lelijk, maar dat is meestal mijn eerste gedachte.
ik hoop dat het nog heeel lang duurt voordat deze op de markt komt, en dat er nog veel aan gewijzigd gaat worden, want deze vind ik echt niet mooi
Tot nu toe ben je de eerste die ik hoor(lees) zeggen dat je hem niet mooi vind. De meesten zien hem wel zitten, net als ik

-
- Posts: 358
- Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm
Ik vind hem cool. Achterkant met dat opstaande ruitje verwijst idd naar de CRX. Alleen de voorkant...mja...de luchthapper had wel wat lager gemogen, oogt ie nog agressiever. Aan het concept achter de CRX (Type I & II) zijn ze wel voorbij gegaan. Nice ride though, maar zal wel redelijk aangepast op de markt verschijnen, als dat al gaat gebeuren.

meer foto's van de cr-z
zie er ook wel een opvolger voor de crx in.
http://www.carview.co.jp/tms/2007/preview_car/honda_crz/default.asp?p=1
zie er ook wel een opvolger voor de crx in.
http://www.carview.co.jp/tms/2007/preview_car/honda_crz/default.asp?p=1
de lijnen van de deur en de dak vind ik mooi
voor meer foto's http://www.seriouswheels.com/cars/2007/ ... oncept.htm
voor meer foto's http://www.seriouswheels.com/cars/2007/ ... oncept.htm
Als Honda slim is en echt naar de liefhebbers luistert dan brengen ze hoe dan ook ooit een keer een waardige opvolger van de Civic CRX uit. Zelfs niet Honda-liefhebbers vonden en vinden het over het algemeen één van de leukste Honda's aller tijden, en het concept an sich word node gemist. Dan moet dat gemierenn**k over concepts een keer afgelopen zijn EN BRENG ER ^)&%(^$^%$( VERDORIE EENS EEN KEER ÉÉN UIT!!!!!
TOKYO MOTOR SHOW
Honda CR-Z gaat in productie
TOKIO - Op de Tokyo Motor Show toont Honda de sportieve tweedeurs CR-Z sportcoupé, waarvan de naam een overduidelijke verwijziging is naar de befaamde en nog altijd populaire CR-X. Die coupé krijgt met de CR-Z definitief een vervolg, want de woordvoerder van het merk geeft aan de auto vanaf eind 2009 in Nederland aan te bieden.
Hij laat desgevraagd ook weten dat de CR-Z de sports-hybrid is, die het Japanse merk voor het eind van dit decennium plant. Het is daarmee niet alleen de opvolger van de CR-X, maar ook van de Insight, de hybride-coupe van enkele jaren geleden.
De CR-Z, waarvan de naam staat voor Compact Renaissance Zero, beschikt over het typerende extra achterruitje van de tweede generatie CR-X en heeft verder twee ronde uitlaatpijpen die midden onder de koets uitmonden. De lijn is uiterst sportief en leuke details als LED-techniek voor de lichtunits en LED-knipperlichten in de bumper geven de CR-Z een eigen uitstraling. Honda houdt zich nog even op de vlakte als het gaat om afmetingen en techniek. Wellicht keert het conceptmodel over enige tijd terug op een willekeurige autobeurs, maar dan productierijp. Het is dan te hopen dat Honda meer gegevens prijsgeeft.
Nieuwe ’CRX’ krijgt hybride aandrijving
CRX-fans kunnen er voor gaan sparen, de Honda CR-Z gaat eind 2009 in productie. En voor de hybride-aandrijflijn die in de conceptcar zit, geldt hetzelfde.
Zeker van achteren lijkt de Honda CR-Z op de CRX van eind jaren tachtig, een model dat voor vele jonge liefhebbers nog steeds tot de verbeelding spreekt. Honda noemt de studie een Hybrid Sports Car. Welke aandrijflijn er precies in zit vermelden de Japanners nog niet, in Japan werd ons wel verteld dat de Compact Renaissance Zero eind 2009 met een dergelijke techniek leverbaar wordt. Het studiemodel staat op 19 inch wielen en heeft een hightechinterieur dat veel trekken vertoont van het Civic-dashboard. De CR-Z staat op 19 inch wielen, iets wat vele huidige CRX-rijders al het water in de mond zal doen lopen.