lambda sensor al eens nagekeken? die kan ook wel eens aan eind zijn..
Beste manier om erachter te komen is om bij de garage langs te gaan en je c.o. te laten meten, staat dat ontzettend hoog is je lambda sensor 8 van de 10 keer kapot
En geen Unichip, neem chrome/eCtune
Wanneer revisie nodig is?
Als ie meer dan een 1 liter olie op 1000 km gebruikt, veel kvs, ontzettend rookt in en uit de vtec. etc.etc. Revisie is niet KM stand afhankelijk
Reviseren?
Ja het toestel is anders ja maar het doet uiteindelijk wel hetzelfde, betere signalen naar de motor sturen. Als mijn lambda sonde kapot is zou ik dan geen melding moeten krijgen?
Ik heb trouwens geen catalysator dus zal mijn CO dan sowieso niet veel te hoog zijn? Die 0,5 liter per 3000 km is dat onrustwekkend of niet?
Ik heb trouwens geen catalysator dus zal mijn CO dan sowieso niet veel te hoog zijn? Die 0,5 liter per 3000 km is dat onrustwekkend of niet?
Sinister wrote:Ja het toestel is anders ja maar het doet uiteindelijk wel hetzelfde, betere signalen naar de motor sturen. Als mijn lambda sonde kapot is zou ik dan geen melding moeten krijgen?
Ik heb trouwens geen catalysator dus zal mijn CO dan sowieso niet veel te hoog zijn? Die 0,5 liter per 3000 km is dat onrustwekkend of niet?
niet altijd... Hij kan ook aan eind zijn maar nog niet helemaal kapot..
Zonder cat zal je co stationair rond de 0.5 zitten en 4gastest rond de 2.0 ofzo, alles wat daarboven zit is niet echt goed..
halve liter olie op 3000KM? dat is een liter op 6000 Km.. Ik weet niet hoe je rijdt, maar als je veel van de motor vraagt vind ik dit nog redelijk 'normaal' En dan bedoel ik niet, af en toe in de vtec maar complete zondagen aan het uitdagen met andere wegmisbruikers etc.etc. Je snapt mijn punt wel
-
- Posts: 358
- Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm