Niet willen starten

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
CyRaX

Niet willen starten

Post by CyRaX »

Heb het volgende probleempje:

De ITR heeft 2 weken stil gestaan, en wil nu niet meer starten.

* Accu geeft een groen lampje, en is dus goed.
* Tijdens starten draait de startmotor goed.
* Ik hoor de benzinepomp draaien tijdens het motormanagemant lampje "aan" in het 2de contact.

Mijn vriendin zei dat toen zij de auto wou starten deze even aansloeg, en daarna (1 sec) meteen weer uitviel.
Hiena wil de wagen niet meer starten.... :(

What de F kan dit nou zijn?
Ik kan me niet voorstellen dat er iets versprongen is, aangezien de auto 2 weken daarvoor zoals altijd perfect liep.....

Ik heb wel eens met de crx gehad dat deze na lange tijd stilstaan ook niet wou starten, en dat scheen gelegen te hebben aan de benzineleidingen die "leeg" liepen, want na een lange tijd starten deed deze het toen weer gewoon....ik wil echter geen risico nemen met de R dus vandaar deze vraag....
roblom

Post by roblom »

Contact een paar keer aan en uit om zo de brandstofdruk weer op druk te brengen.
Daarna starten en ff aan de uitlaat ruiken of je benzine ruikt :D Zo niet dan is de kans groot dat het iets met de ontsteking is.
CyRaX

Post by CyRaX »

Dat ga ik nog even proberen.

Heb ook al de tip gekregen om eens met de andere zwarte sleutel proberen te starten. Misschien wordt er door de sleutel wel iets geblokkeerd :?:
AllGo

Post by AllGo »

CyRaX wrote:Dat ga ik nog even proberen.

Heb ook al de tip gekregen om eens met de andere zwarte sleutel proberen te starten. Misschien wordt er door de sleutel wel iets geblokkeerd :?:

Dan zou je sleuteltje blijven branden op je dashboard...

Ik gok dat de rotor van de ontsteking is losgevallen.
CyRaX

Post by CyRaX »

roblom wrote:Contact een paar keer aan en uit om zo de brandstofdruk weer op druk te brengen.
Daarna starten en ff aan de uitlaat ruiken of je benzine ruikt :D Zo JA dan is de kans groot dat het iets met de ontsteking is.

Ik neem aan dat je dit bedoelt?
roblom

Post by roblom »

CyRaX wrote:
roblom wrote:Contact een paar keer aan en uit om zo de brandstofdruk weer op druk te brengen.
Daarna starten en ff aan de uitlaat ruiken of je benzine ruikt :D Zo JA dan is de kans groot dat het iets met de ontsteking is.

Ik neem aan dat je dit bedoelt?

Ja dat bedoelde ik, excuus.
CyRaX

Post by CyRaX »

Nou...probleem is opgelost.

Was een brandstofprobleem. Na een aantal keer pompen starte het beessie gewoon. Lijkt er wel op of dit een Honda kwaaltje is, aangezien ik hetzelfde heb meegemaakt met de crx. :roll:
Locked