itr versnellingsbak probleempje?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
bertjehonda

itr versnellingsbak probleempje?

Post by bertjehonda »

even een vraagje over de versnellings bak van de itr
zijn er meer mensen die er last van hebben?
daarmee bedoel ik wanneer hij warm is uiteraard en ik ga in hoog toeren overschakelen van de 2de naar de 3de versn. doet ie t laatste stukje wat zwaar en ik hoor er ook weleens een beetje naar geluid bij alsof ie net even overelkaar heen loopt voordat ie m echt pakt dit vind ik niet echt fijn. maar t is enkel als je boven de 7500 toren gaat schakelen en alleen naar de 3de toe opschakelt.
is dit een bekend probleem of weten er hier mensen wat t kan zijn.
baRt

Post by baRt »

wellicht het begin van het einde voor de synchro van de 3e versnelling?

kraakt ie ook?
bertjehonda

Post by bertjehonda »

kraken ? ja en nee hij lijkt soms eroverheen te lopen en dat geeft geen leuk geluid maar t is echt enkel in hoog toeren verder helemaal niet.
hoop niet dat t is wat jij zegt want ik heb 4000 kilometer geleden heel me bak laten revizeren bij eimert de groot en hij zei dat ie alles heeft vervangen wat slecht was. er was voorheen verkeerde olie gebruikt en had alle lagers en rubbers gesloopt.
baRt

Post by baRt »

laat eimert er eens mee rijden dan... wellicht iets over het hoofd gezien, of is er iets compleet anders aan de hand...
roblom

Post by roblom »

Nu wel de goede olie grbruikt dan neem ik aan?
Klinkt idd als gevalletje versleten synchro's (iets wat snel ontstaat bij gebruik van verkeerde olie).
Avi

Post by Avi »

Ik had hier dus ook last van bij de CTR. Het kan van alles zijn. Maar het bleek mijn koppeling te zijn. Deze was al flink op zijn weg terug. Is je koppeling weleens vervangen.
VTECRob

Post by VTECRob »

bertjehonda wrote:ik heb 4000 kilometer geleden heel me bak laten revizeren bij eimert de groot

Oow... was jij dat...

Eim had het er al over... :lol:
Udo71

Post by Udo71 »

Mijn koppeling trilde met het opkomen, maar ontkoppelde wel goed. Nu ik op Assen aan het "vrij rijden" 8) ben geweest, heeft de koppeling toch te veel op z'n valie gekregen. En nu wil hij niet meer goed schakelen in de hogere toeren. Ik wist wel dat de koppeling aan vervanging toe was, maar nu heb ik dus een goeie reden om het uit te voeren :wink:.
Dus ik denk dat het de koppeling is (heb er nu ook 135.000 km op staan)
bertjehonda

Post by bertjehonda »

mijn koppeling is ook bij de versnellingsbak revisie vervangen die was toen ook al niet best meer dus inprincipe is is alles vervangen ik heb m net gebeld en even overlegd maar hij dacht toch ook dat t de syncro's waren donderdag gaat de bak er toch af voor me vliegwiel dus t wordt afwachten.
bertjehonda

Post by bertjehonda »

zo me bak is uit elkaar geweest er is ff heel goed naar gekeken maar de syngro's zagen er goed uit de olie daarintegen was heel erg vies dik en bijna klonterig hoe dat kan weet ik ook niet maar ik heb die olie door monteurs bij eimert erin laten doen.
misschien wel troep geweest van het inlopen van de nieuwe lagers enz. daar is alles van vervangen toen.
morgen kan ik m weer ophalen en kan ik gaan kijken of t over is. er komt nu in ieder geval honda mtf 3 bakolie in.
laat spoedig weten hoe me vliegwiel t doet en of me schakel probleem over is. mazz.
bertjehonda

Post by bertjehonda »

nou ik heb er weer mee gereden. geen kraak meer schakelt als een zonnetje gewoon goed. gelukkig.
me ferrodo remblokken zitten er nu ook onder en me vliegwiel ook.
maar das echt een behoorlijk verschil. geweldige reactie op t gas.
en me remmen hoef ik nu maar amper aan te raken. dit waren 2 mods die ik iedereen kan aanraden die t nog niet heeft.
Locked