Fluit jouw ITR ook?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Dencept

Fluit jouw ITR ook?

Post by Dencept »

Na het installeren van mijn Green Air Filter viel mij gelijk op dat bij normaal rijden er een fluittoon ontstond tussen ongeveer 3000-4500 toeren.
Voor de rest een super filter duidelijk merkbaar verschil in reactie op het gaspedaal en vet geluid.
Het was zo dominant en irritant aanwezig dat na alle opties geprobeerd te hebben de filter terug is gegaan.

Nu zit de originele airbox er weer op. Gisteren heb ik bij wijze van experiment de bovenste kap van de airbox afgeschroefd en toen kwam de fluit gelijk weer naar boven. Wel veel zachter dan met de green air.

Heeft er iemand ideeen, oplossingen of is dit normaal?
Zijn er luchtfilters die dit geluid niet met een factor 10 vermenigvuldigen?

Alvast bedankt,
Dennis
Filip

Post by Filip »

Heb een pippercross gehad en dat fluiten was juist hetzelfde
CW ITR 01034
VTECRob

Post by VTECRob »

das normaal...

Tis niet zozeer bij zoveel duizend toeren, maar meer bij de stand van je gaspedaal... (oftewel hoeveel lucht er aangezogen wordt).

(Want dat is dat gefluit)

Bij je OEM airbox hoor je dat nagenoeg niet, omdat het geluid daar gedempt is (deksel erop => afgedekt)
Dencept

Post by Dencept »

Bedankt, ja idd het was afhankelijk van de stand van het gaspedaal, maar bij mij deed hij het ook alleen tussen de 3000-4500 toeren.

Dat fluiten is dus normaal bij een ITR met openluchtfilter, dat gaat m dus niet worden voor mij.

Heeft iemand misschien ervaring met de comptech icebox?
ITR-Boy

Post by ITR-Boy »

Met men Mugen airbox heb ik dat ook, ik laat hem dikwijls expres fluiten.
Image
mr. X

Post by mr. X »

Het vervelende van dat fluitje, kon ik me nog herinneren dat hij precies op het punt zat waar ik ongeveer mijn gaspedaal had met normaal rijden/optrekken.

Verder altijd wel grappig om te moeten uitleggen wat het was. Stock box hoor je hem idd ook.

Rijden er hier wel een paar met een Mugen, maar een Comptech weet ik niet zeker.
ITR639

Post by ITR639 »

Bij een comptech hoor je het ook, maar niet irritant.
Ik vind het juist iets hebben...
baRt

Post by baRt »

grappig, dan weet ik ook meteen wat het is :D

De stand van het gaspedaal is bij mij de veroorzaker, toerental heeft er weinig mee te maken (alhoewel ik het juist vooral op lage toeren hoor, omdat de uitlaat dan nog niet irritant hard is)
roblom

Post by roblom »

Hier hetzelfde met mijn Mugen airbox.

Gelukkig ben ik niet de enige :P
VTECRob

Post by VTECRob »

Trouwens Robert, wij hadden het er toch over dat ik zei dat je er na twee weken ofzo aan gewend zou zijn?

Heb later zitten denken....maar dat was nogal logisch bij mij natuurlijk... ik heb maar een paar dagen met alleen die Mugen Airbox rondgereden...

Volgens mij is het eerst volgende weekend die hele uitlaatlijn eronder gekomen... 8)

Vandaar dat ik zo snel zei dat IK niets meer hoor van dat gefluit.... :stoer: :wink:
Dencept

Post by Dencept »

Haha ik heb die Green Air er 2 maanden op gehad maar daar viel echt niet aan te wennen.
Van de week toch maar eens die comptech uitproberen.
Volgens de dyno run zit er weinig verschil ook tussen de mugen en de icebox. ( http://www.team-integra.net/forum/displ ... mmon+Topic )
Nyther

Post by Nyther »

Dat hebben volgens mij alle honda's

Mijn ED9, de DC2, de AP1, de civic van mijn moeder, de crx van een maat van me, de del sol van een maat van me, elke honda die ik ken maakt een fluitgeluid op een bepaald toerental bij een bepaalde gasstand..

Tis idd vreselijk irritant!
baRt

Post by baRt »

mijn 3 ee8jes hebben er geen van allen last van gehad voor zover ik weet... alleen een open luchtfilter geeft een harder zuigend geluid, maar niet de fluit...
Dencept

Post by Dencept »

Bij mijn eerdere ED9 gaf met een K&N filter ook geen fluit, wel een harder geluid van aangezogen lucht. De ITR is voor mij de eerste Honda waarbij ik het hoor.
Volgens mij zit het bij de ITR in het inlaatspruitstuk en afhankelijk van het filter(-type) wordt deze fluittoon meer of minder versterkt.
MooZleZ

Post by MooZleZ »

mijn EM2 fluit ook op bepaalde momenten, maar ik dacht altijd dat et een storing was die over mn luidsprekers ging.. maar tis dus toch de auto zelf ?
Apex

Post by Apex »

Ja dat fluitje heb ik ook ! Leuk hoor :-) Weet je tenminste dat er serieus lucht aangezogen wordt haha.

Mijn ED9 had dat fluitje ook trouwens alleen bij hoge toerentallen als ik flink aan het blazen was. Kreeg er nog wel eens complimentjes over "leuk fluittoontje !".

Greetz Vincent
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Ja.
Dencept

Post by Dencept »

Ik heb uiteindelijk de comptech icebox geinstalleerd je hoor idd de fluit nogsteeds wel maar lang niet zo hard als de andere open air intakes.
Een aanrader dus voor mensen die nagenoeg fluitloos willen rondrijden :wink:
Apex

Post by Apex »

Ik ben er nu aan gewend en vind het cool :D
Killabee

Post by Killabee »

Grappig zeg, ik dacht dat het iets aparts van mijn wagen was, maar elke ITR fluit dus. Ik laat m ook soms indd expres fluiten, heeft wel wat.
Locked