new Rally CTR

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Locked
accordR alias AccordS

new Rally CTR

Post by accordR alias AccordS »

Binnenkort ook in Nederland :wink: :

http://www.circuitpro.co.uk/injectiontv ... V_MedQ.wmv

Info volgt.........................
itr assen

Post by itr assen »

Was net op de rally site aan het zoeken maar kon nog niks vinden bij piepers en de wild.
Ben erg benieuwd.
accordR alias AccordS

itr assen wrote:Was net op de rally site aan het zoeken maar kon nog niks vinden bij piepers en de wild.
Ben erg benieuwd.

Is ook afgelopen weekend pas bekend geworden..........................

meer info over hoe en wat..... z.s.m........... :-)
Erik de Wild

Post by Erik de Wild »

Kan nog niet te veel verklappen.......
Oktober wordt een hele mooie maand!!!!

Houden jullie maar vast een weekendje vrij.

Groeten Erik de Wild
www.piepersrallysport.nl
D_ToXx

Post by D_ToXx »

machtig filmpje!! :D :D

ik snap alleen dat sleutelen aan het blok niet...
wat is die aan het doen???

ik heb met mijn zwager gewed dat ik de versnellingsbak of het blok kapot krijg: hij zegt van niet en ik van wel... :cry: :cry: (moet wel warm zijn)
en met "normaal" type r rijden (niet met 200 in de 1 proppen..)

@ erik de wild: komt dat op teejveej? kan je ons laten weten welke en hoelaat? :-) thanks!

greetz ik
itr assen

Post by itr assen »

Oke.
Dit betekend dat jullie nog niet dit weekend in helendoorn zijn. :(
Laat maar weten welk weekend en waar!!!!!!!!!
Ben zeer benieuwd.
Erik de Wild

Post by Erik de Wild »

Het regent dit jaar primeurs in Nederland. Nadat eerder dit jaar de Nederlandse rallysport al diverse malen in de top versterkt werd met nieuw materiaal volgt er nu een nieuwe generatie. De generatie van de R-klasse, een nieuwe standaard van de autosportbond FIA. Eerder dit jaar kondigde Piepers Rallysport een primeur aan die niemand had verwacht, de Civic Type R in R3 specificatie komt naar Nederland! Hij is daarmee een van de eersten die aan de start zal komen met deze wagen buiten de International Rallychallenge (IRC)! Bij de introductie gaf het team al aan dat de auto pas eind 2007 naar Nederland zal komen omdat gekozen is voor een auto in de laatste specificatie. Nu pakt het team verrassend uit, want terwijl in Italië nog koortsachtig gebouwd wordt aan de ex-Top Gear Type R, maakt het unieke rallybommetje toch al zijn debuut in Nederland. De geluiden van een sequentieel opschakelde Honda Civic zullen de omgeving van Barneveld op doen schrikken als het team van start gaat tijdens de Veenhuizen Groep Nederland Rally. ‘Het is fantastisch dat we nu al in Nederland kunnen starten met deze auto. Een aanwinst voor ons team, het publiek, maar vooral ook een mogelijkheid om de investeerders in dit project te laten zien dat ze meedoen aan een ambitieus project met een geweldige tot de verbeelding sprekend auto’ aldus een enthousiaste Marcel Piepers.

Participanten in spotlight

Al vanaf de aanvang van het seizoen is het team bezig met de aanschaf van de Civic in R3 trim. ‘Als je een project van dit formaat op poten gaat zetten moet alles kloppen. Een van de laatste stappen hierin was de verkoop van de Civic waarmee we afgelopen seizoen de titel in de klasse N3 pakten’ legt Erik de Wild uit. Met de afronding van die stap richt het team zich nu op de thuiswedstrijd. ‘Het is als een kind wat al vanaf juli weet dat hij met Sinterklaas zijn altijd al gedroomde speelgoed zal mogen uitpakken. Als je dan de gelegenheid krijgt om er in Oktober al een dagje mee te spelen..’grapt Piepers. De term ‘spelen’ is in zekere zin ook van toepassing. Het team gaat voorafgaand aan de Nederlandrally niet testen met deze nieuwe Honda. De wedstrijd fungeert voornamelijk als ‘live test’ voor 2008 maar in eerste plaats als kennismaking. ‘Maar niet alleen met de auto. Er komen mensen uit de structuur van JAS Motorsport naar Nederland waarmee onze monteurs zullen gaan samenwerken, maar de belangrijkste kennismaking is toch wel die van onze sponsoren met dit rallywapen. Waar kan dat beter dan in een thuisrally?’ vraagt Piepers zich terecht af.

Rechtstreeks vanaf het WK

Het wapen van strijd tijdens de Veenhuizen Groep Nederland Rally ondergaat een grondige voorbereiding voor het evenement. ‘Er zullen heel wat ogen op deze aanwinst gericht zijn en dus gaat hij eerst op training in Spanje. Hij staat daar bij de service van Dani Solá opgesteld als showauto’ verklaard Piepers. Vanuit daar gaat de auto naar Nederland om een week later te debuteren in het Barneveldse. ‘Eerder dit jaar bezochten we het team van JAS al enkele malen. Onder andere Italië, maar ook bij de Belgische IRC-manche in Ieper. We gaan ook bij het WK-evenement in Spanje een kijkje nemen hoe het team van JAS daar te werk gaat’ aldus de Wild. Ondertussen worden op de kalender in de, inmiddels lege, serviceruimte van Piepers Rallysport de dagen weggestreept. Het moge duidelijk zijn dat iedereen staat te trappelen om aan de slag te kunnen!

Alle publieksinfo aangaande de Nederland Rally is terug te vinden op de site van de rally, www.nederlandrally.nl

Zaterdag 13 oktober zijn jullie welkom in Barneveld!
Katana

Post by Katana »

8)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Hou ons op de hoogte van de race data!

Ik ga zeker een keertje komen kijken!!!!

Veel succes met de R!
accordR alias AccordS

Bij deze de eerste spy foto's :lol:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

De demo is te zien dus op 13 oktober in Barneveld.
CyRaX

Post by CyRaX »

Gaaf hoor!
mr. X

Post by mr. X »

Rete dik.
Nick

Post by Nick »

zo vet :D waar heb je die luchtfilter bak vandaan!!!!! :D

ps.. misschien xtje afspreke :D ben benieuwd hoe dat er allemaal uitziet :o heb zelf ook een fn2 btw 8)
Nick

Post by Nick »

rijden jullie trouwens ook de Euregio Rally in hengelo? :D
ATR#11

Post by ATR#11 »

De 13e toch maar es ff kijken of ik die kan spotten nu het zo dicht bij huis is. :D :D :D
Nick

Post by Nick »

3/4 november uit me hoofd
Erik de Wild

Post by Erik de Wild »

Nick wrote:3/4 november uit me hoofd

Nee, Hengelo zullen we niet rijden. Zoals eerder vermeld krijgen we de auto voor 1 testrally naar Nederland. Dit is dus Barneveld.
Pas half december zal onze eigenlijke auto klaar zijn, de 1e rally die we dan rijden zal de TankS Rally-Emmeloord zijn, ergens begin maart 2008.

Het luchtfilterhuis is te bestellen bij JAS motorsport in Italie, dat is waar de auto vandaan komt. P.s. waar ga je de accu laten??

Groet Erik
S.J.

Post by S.J. »

Erik de Wild wrote:

. P.s. waar ga je de accu laten??

Groet Erik

achterin?

IK vind het echt een hele toff wagen.
Succes ermee verder!
crx303

Post by crx303 »

Erik de Wild wrote:

Nee, Hengelo zullen we niet rijden. Zoals eerder vermeld krijgen we de auto voor 1 testrally naar Nederland. Dit is dus Barneveld.
Pas half december zal onze eigenlijke auto klaar zijn, de 1e rally die we dan rijden zal de TankS Rally-Emmeloord zijn, ergens begin maart 2008.

Het luchtfilterhuis is te bestellen bij JAS motorsport in Italie, dat is waar de auto vandaan komt. P.s. waar ga je de accu laten??

Groet Erik

Mooi allemaal :-)

Waarom kiezen jullie eigenlijk voor een Civic en niet voor een Groep N Evo bijvoorbeeld?
Erik de Wild

Post by Erik de Wild »

crx303 wrote:
Erik de Wild wrote:

Groet Erik

Mooi allemaal :-)

Waarom kiezen jullie eigenlijk voor een Civic en niet voor een Groep N Evo bijvoorbeeld?

Zou kunnen, voor hetzelfde geld (of zelfs minder) heb je een hele dikke Evo. We rijden al een aantal jaar met Honda en daar hebben we ook een aantal trouwe relaties mee gevonden. hierbij kan je denken aan Honda Nederland en de diverse dealers. Deze willen we niet maar zo aan de kant zetten. En in Barneveld starten bv. minimaal 10 Evo's en een hand vol Subaru's , echt opvallen doe je dan ook niet meer. Met deze spectaculaire auto zijn we uniek in Nederland, er rijden er zelfs maar 4 van in heel Europa. en daarbij komt dat bij droog weer dit 2 wiel aangedreven monster net zo snel kan zijn als een Evo.
Tevens vindt ik een motor die 9000 rpm loopt veel mooier klinken en rijden dan een auto die (+-)6500 rpm loopt met turbo.

groet Erik
Locked