Vraag over EK4
Vraag over EK4
Hallo, vaak als ik iets probeer op te zoeken over mijn auto, een EK4 uit '98, zie ik dat er onderscheid wordt gemaakt tussen het model tot '98 en het model daarna.
Volgens mij is er namenlijk geen enkel verschil tussen deze twee modellen of zie ik dat verkeerd?
Wie kan mij vertellen waarom dat zo is en of er wel een verschil bestaat(wat ik betwijfel)
Volgens mij is er namenlijk geen enkel verschil tussen deze twee modellen of zie ik dat verkeerd?
Wie kan mij vertellen waarom dat zo is en of er wel een verschil bestaat(wat ik betwijfel)
Re: Vraag over EK4
Wiemer wrote:Hallo, vaak als ik iets probeer op te zoeken over mijn auto, een EK4 uit '98, zie ik dat er onderscheid wordt gemaakt tussen het model tot '98 en het model daarna.
Er is een facelift geweest in 98... Kleine wijzigingen..
Ik weet niet op welk vlak je geinteresseerd bent in de wijzigingen (motorisch, ecu, uiterlijk ed.).
Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in alle verschillen want ik kan ze echt niet vinden!!
Ik heb in 2003 een ITR spruitstuk eronder laten leggen door DBM maar omdat dit een 4-1 spruitstuk is raakt deze te snel bij zakkers in de weg.
Hierdoor is hij vanonder ingedeukt en moet ik dus een nieuwe hebben.
Dat wordt dus het originele of een 4-2-1.
Verder mocht ik m ooit nog eens willen chippen ben ik toch erg benieuwd naar de verschillen. Heb nl gehoord dat model voor '98 goedkoper is in chippen dan het model van mij.
Dit alles maakt mij erg nieuwsgierig naar de verschillen...
Ik heb in 2003 een ITR spruitstuk eronder laten leggen door DBM maar omdat dit een 4-1 spruitstuk is raakt deze te snel bij zakkers in de weg.
Hierdoor is hij vanonder ingedeukt en moet ik dus een nieuwe hebben.
Dat wordt dus het originele of een 4-2-1.
Verder mocht ik m ooit nog eens willen chippen ben ik toch erg benieuwd naar de verschillen. Heb nl gehoord dat model voor '98 goedkoper is in chippen dan het model van mij.
Dit alles maakt mij erg nieuwsgierig naar de verschillen...
Dat bedoelde ik.
Het gefaceliftte model heeft een ander stuur gekregen.
Vind het persoonlijk minder mooi, maar meningen zullen erover verdeeld zijn :-)
String stuur:
Jij hebt waarschijnlijk een ander stuur (kan daar namelijk niet zo snel een foto van vinden, en ben niet bepaald thuis dat ik er een foto van kan maken)
Het gefaceliftte model heeft een ander stuur gekregen.
Vind het persoonlijk minder mooi, maar meningen zullen erover verdeeld zijn :-)
String stuur:

Jij hebt waarschijnlijk een ander stuur (kan daar namelijk niet zo snel een foto van vinden, en ben niet bepaald thuis dat ik er een foto van kan maken)
www.autoweek.nl heb ik de foto vandaan gestolen :-)
Ik hád idd een zwarte ITR.
Die is echter al weer een tijdje weg (dik half jaar?) en nu heb ik een Cosmic Grey CTR 04+ (facelift)
*edit: link
Die is echter al weer een tijdje weg (dik half jaar?) en nu heb ik een Cosmic Grey CTR 04+ (facelift)
Jeetje, mooi ding man!! In hulst staat net zo een te koop bij Honda vdPoel, die is zo mooi... waar is je ITR naartoe??mr. X wrote:www.autoweek.nl heb ik de foto vandaan gestolen :-)
Bij mijn weten hebben alle ek4 's dubbele airbags dus ook in t stuur..
Ik had een ek4 uit 96 met ook airbags erin.
Ik weet niet of je dit bedoeld maar de achterlichten zijn anders na 98 (nl. witte knippers)
Verder de hele voorkant bij mijn weten dus andere bumpers(stootlijstloos) ,motorkap,koplampen en zelfs de zijschermen...
motorisch zou ik t niet weten...volgens mij t zelfde gebleven.
Vandaar dat ze t vaak hebben over civic hb 96-98 en 99-00
Ik had een ek4 uit 96 met ook airbags erin.
Ik weet niet of je dit bedoeld maar de achterlichten zijn anders na 98 (nl. witte knippers)
Verder de hele voorkant bij mijn weten dus andere bumpers(stootlijstloos) ,motorkap,koplampen en zelfs de zijschermen...
motorisch zou ik t niet weten...volgens mij t zelfde gebleven.
Vandaar dat ze t vaak hebben over civic hb 96-98 en 99-00
die foto van dat stuur is geen ek4 stuur, volgens mij is het een 1.4, die hebben geen airbags en zo een stuur. EK4 heeft standaard airbags.
@wiemer, waarschijnlijk behoort jou ek4 tot het PRE face lift model.
Er zitten verder wel degelijk verschillen tussen de 96-98 en 99-00 modellen.
Grote verschillen zijn bijv.:
De complete voorkant, bumpers zijn zonder stootstrippen, grillen is langer, koplampen zijn lampen. Verder hebben de koplampen geen ribbels, zoals de pre dat wel heeft.
de achterbumper is ook anders, deze is iets langer in omtrek en heeft geen stootlijsten.
Aan de binnenkant is het interieur anders. face lift modellen hebben een blauw interieur. pre face lift heeft van die schattige roze vlekjes in het interieur. (wat mij eigenlijk wel een beetje tegenvalt in zo een auto) Verder is de tellerbak ook anders gekleurd, kan ff niet meer opkomen welke kleur het was.
Er zijn verder een tal van onzichtbare veranderingen.
Zo heeft de face lift achter de deurpanelen, die overigens zwart zijn, een extra stuk piep schuim zitten. waarom weet ik niet, maar het zit er,
De complete voorkant, bumpers zijn zonder stootstrippen, grillen is langer, koplampen zijn lampen. Verder hebben de koplampen geen ribbels, zoals de pre dat wel heeft.
de achterbumper is ook anders, deze is iets langer in omtrek en heeft geen stootlijsten.
Aan de binnenkant is het interieur anders. face lift modellen hebben een blauw interieur. pre face lift heeft van die schattige roze vlekjes in het interieur. (wat mij eigenlijk wel een beetje tegenvalt in zo een auto) Verder is de tellerbak ook anders gekleurd, kan ff niet meer opkomen welke kleur het was.
Zo heeft de face lift achter de deurpanelen, die overigens zwart zijn, een extra stuk piep schuim zitten. waarom weet ik niet, maar het zit er,

mr. X wrote:Wiemer wrote:Jeetje, mooi ding man!! In hulst staat net zo een te koop bij Honda vdPoel, die is zo mooi... waar is je ITR naartoe??
Fryslân of Leeuwarden, die richting.
CTR kopen? Staat te koop namelijk :-)
Hoewel ik een Honda fanaat ben en dus ook zeker de type R heb ik er voor gekozen om een wat groter huis te kopen met als gevolg dat ik geen R centjes heb :cry: Misschien in de toekomst, wie weet :wink:
Mijn bekleding heeft rode en blauwe strepen met veel zwart en grijs tinten. Verder heb ik idd stootstrippen voor en achter. Knipperlicht aan de zijkant is oranje wat ik niet erg vind omdat dat mijn auto donkerder houdt. ECU zal kleiner zijn omdat binnen de electrotechniek de onderdelen ook steeds kleiner worden(deels)MLM wrote:die foto van dat stuur is geen ek4 stuur, volgens mij is het een 1.4, die hebben geen airbags en zo een stuur. EK4 heeft standaard airbags.
Zo heeft de face lift achter de deurpanelen, die overigens zwart zijn, een extra stuk piep schuim zitten. waarom weet ik niet, maar het zit er,![]()