Meer kracht uit de 1.8 Accord
Meer kracht uit de 1.8 Accord
ik heb nu een accord 2000 type s. De 1.8 moter is nog niet krachtig genoeg voor de grote van de auto. Weet iemand een goedkope manier om de moter naar 200+ pk te krijgen? Maar ik wil niet dat het op een raceauto gaat lijken, ik moet hem nog voor mijn werk gebruiken en het feit dat de auto ook op l.p.g. rijdt.
Kweet het, ik heb hetzelfde 'probleem', maar ik ben tevrede over de prestaties. Je moet ook rekening houden dat deze bijna 1,5 ton weegt hè
Voor een 1.8 zijn de prestaties toch niet slecht.Hiermee wil ik zeggen in zijn klasse van een middenklasser hè.
Als je 200 pk moet hebben, kan je hem inderdaad beter verkopen en iets anders kopen.
Voor een 1.8 zijn de prestaties toch niet slecht.Hiermee wil ik zeggen in zijn klasse van een middenklasser hè.
Als je 200 pk moet hebben, kan je hem inderdaad beter verkopen en iets anders kopen.
ik heb 208 pk in accord aerodeck op LPG, en dat gaat al jaaaaaaaaaaaaren zonder enig probleem. Dus das echt bullshit.
Maar ik denk niet dat je je 1.8 op een fatsoenlijke manier op 200+ PK kunt krijgen, daar heb je echt een ander blok voor nodig. Maar das dan niet goedkoop meer.
Ik zou een TDI kopen.
Maar ik denk niet dat je je 1.8 op een fatsoenlijke manier op 200+ PK kunt krijgen, daar heb je echt een ander blok voor nodig. Maar das dan niet goedkoop meer.
Ik zou een TDI kopen.
of dit erop schroeven :wink:
http://www.turbonator.com/
35 pk :lol: :roll: Volgens mij zijn ze het minteken vergeten.
Schroef er 2 op, dan is het 70 pk erbij :razz: .
http://www.turbonator.com/
35 pk :lol: :roll: Volgens mij zijn ze het minteken vergeten.
Schroef er 2 op, dan is het 70 pk erbij :razz: .
Goelette wrote:ik heb 208 pk in accord aerodeck op LPG, en dat gaat al jaaaaaaaaaaaaren zonder enig probleem. Dus das echt bullshit.
Maar ik denk niet dat je je 1.8 op een fatsoenlijke manier op 200+ PK kunt krijgen, daar heb je echt een ander blok voor nodig. Maar das dan niet goedkoop meer.
Ik zou een TDI kopen.
Ja als je geen vtec hebt gaat dat zonder problemen idd :wink:
Tenck wrote:of dit erop schroeven :wink:
http://www.turbonator.com/
35 pk :lol: :roll: Volgens mij zijn ze het minteken vergeten.
Schroef er 2 op, dan is het 70 pk erbij :razz: .
En daarna deze erop schroeven:
http://www.autoaccessorystore.com/resou ... cturbo.asp
Heb je binnen no time nog eens 25 pk erbij. :mrgreen:
En dan die prijs. :shock: Daar hoef je het ook niet voor te laten. :mrgreen:
mischien zit ik verkeerd maar ik van meerdere bronnen gehoord dat het vrij makelijk is om een vtec engine meer power te geven. ja hij heeft l.p.g. maar dat gebruik ik alleen op de snelweg. maar omdat hij l.p.g. & een hoge kilometerstand heeft wil ik de cilinderkop verbouwen. als ik een snele auto wil dan koop ik die ook. ik zat er eigenlijk meer aan te denken aan een superchip, camshaft, uitlaat & induction. ik wil alleen dat de auto een extra kick krijgt. bedankt voor de link maar ik denk dat je alleen 35 pk extra krijgt waneer je begint met een heel krachtige moter.
Tweak wrote:..ik zat er eigenlijk meer aan te denken aan een superchip, camshaft, uitlaat & induction. ...
Dan heb je 20 pk erbij als je geluk hebt en kijkt je spaarvarkentje je heel sip aan. Wat je wilt klinkt trouwens erg als "Engelse Tuning Blaadjes ala Max Power en Revs" taal. Dat soort blaadjes moet je altijd een beetje luchtig lezen qua performance gains.
En die link was idd als grapje bedoeld

Tja...je will 200+...dat kan 201 zijn of 400pk.
Weet wat je wil, ga dat uitzoeken, internet is groot!!!
En info over Honda is er zat!!!
Realiseer je ook dat sommige dingen gewoon niet samen gaan of samen optimaal werken.
Ik had vroeger een 1.4 met 75pk, als ik dan zeg dat ik 150pk wil uit die 1.4....het kan vast wel maar je €€€€€€ zullen niet veel meer van over zijn.
Het is dus wat jij wil en hoeveel heb je er voor over.
Niet zeggen ik zet chip, filter, dit dat zus en zo en dan ff optel pk's....ohh dat is 200+pk makkelijk........werkt helaas niet zo.
Weet wat je wil, ga dat uitzoeken, internet is groot!!!
En info over Honda is er zat!!!
Realiseer je ook dat sommige dingen gewoon niet samen gaan of samen optimaal werken.
Ik had vroeger een 1.4 met 75pk, als ik dan zeg dat ik 150pk wil uit die 1.4....het kan vast wel maar je €€€€€€ zullen niet veel meer van over zijn.
Het is dus wat jij wil en hoeveel heb je er voor over.
Niet zeggen ik zet chip, filter, dit dat zus en zo en dan ff optel pk's....ohh dat is 200+pk makkelijk........werkt helaas niet zo.
en check s welke auto je nou echt hebt, wat een 1.8 type-s uit 2000 bestaat niet :mrgreen:
als ik t goed begrijp heb je dezelfde accord als ik, de 1.8 SOHC vtec, motorcode F18B2. Weegt overigens 1355 kilo, en niet bijna 1500 zoals accoreke vermelde. En succes met zoeken, er is niet heel veel voor te krijgen.
als ik t goed begrijp heb je dezelfde accord als ik, de 1.8 SOHC vtec, motorcode F18B2. Weegt overigens 1355 kilo, en niet bijna 1500 zoals accoreke vermelde. En succes met zoeken, er is niet heel veel voor te krijgen.
chris wrote:en check s welke auto je nou echt hebt, wat een 1.8 type-s uit 2000 bestaat niet :mrgreen:
als ik t goed begrijp heb je dezelfde accord als ik, de 1.8 SOHC vtec, motorcode F18B2. Weegt overigens 1355 kilo, en niet bijna 1500 zoals accoreke vermelde. En succes met zoeken, er is niet heel veel voor te krijgen.
Idd, maar dit is het 'leeggewicht', benzinetank vol of bijna, beetje muziek en de chauffeur erbij, 100 tot 150 kg heb je snel bij elkaar :wink: !!
Dacht ook dat een type S niet bestaat bij ons model.
Het een paar jaar geleden ook eens naar een firma gebeld die motoren prepareren om mijn motor naar 200 pk te brengen, dit was inderdaad tussen de 4000 en 5000€.
Er is inderdaad weinig (of deftig naar mijn goesting) voor te krijgen, zowel motor, exterieur,...
De rede is omdat dit model in Engeland gemaakt is.