herrie van me dc spruitstuk?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
bertjehonda

herrie van me dc spruitstuk?

Post by bertjehonda »

hey ik heb sinds kort een dc sports spruitstuk op me integra het is de 4-1 ceramic coated. t rijd goed maar wat ik me afvroeg was hebben jullie (diegene met een dc sports of andere spruit.) ook last van met name in de 5de versn. ook een behoorlijkstuk meer kabaal in het vtec gebied? als andere dat ook hebben dan hoef ik niet verder te zoeken anders moet ik alles toch nog ff goed chekken?
greets bertijn.
MLM

Post by MLM »

5de versnelling in de vtec? rij je dan niet dik 200? :P
BugsM

Post by BugsM »

MLM wrote:5de versnelling in de vtec? rij je dan niet dik 200? :P

Welke auto?
Sinister

Post by Sinister »

Dat is normaal man.
Jo&

Post by Jo& »

In een CTR niet hoor... Ik hoef pas tegen de 210 naar zn 6 :D
Sinan

Post by Sinan »

en dan doe je maar 25km/h in zn 6, want z'n top is 235km/h
het zou best kunnen
Jo&

Post by Jo& »

Sinan wrote:en dan doe je maar 25km/h in zn 6, want z'n top is 235km/h
het zou best kunnen

:roll: Geloof je me niet? :shock:
Vraag maar aan een andere CTR driver hier! :schieten:
Sinan

Post by Sinan »

Joanne wrote:
Sinan wrote:en dan doe je maar 25km/h in zn 6, want z'n top is 235km/h
het zou best kunnen

:roll: Geloof je me niet? :shock:
Vraag maar aan een andere CTR driver hier! :schieten:

ik geloof je wel, maar het is dan 'raar' dat ie maar 25km/h kan in zn 6, want in zn 5 trekt ie door tot 210km/h
Jo&

Post by Jo& »

Ter verduidelijking, ik heb het over teller snelheden!
Hij loopt naar wat schijnt 260 (bergaf, wind mee etc etc) max op de teller. Ik heb er max 240 mee gereden, maar toen gestopt en niet harder geprobeert...
Ik denk dat de PK's gewoon op zijn op een gegeven moment...

Heeft iemand hier de CTR echt lang op top gereden? Dat hij echt niet meer versnelde... Zijn dan de toeren "op" of de PK's?
Intey

Post by Intey »

Ik heb in Duitsland een paar minuten 260km/h mee gereden op teller. Dat was max. wat hij kon.
bertjehonda

Post by bertjehonda »

ik heb voordat me dc erop zat vaak zat over de 200 gereden daar ligt t niet aan maar ikheb t al gevonden van weekend ff op de brug gehad om een olie temp. en olie druk meter te installeren wat bleek was dat me hitte schilt boven me catvervanger iets los zat die zorgde voor toch behoorlijk wat extra herrie t is nu ook over namelijk wat ik niet snap is dat ie t in andere versnellingen of toeren minder erg deed maargoed t is weer opgelost. thanks.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

ik heb er orgineel zoals hij is (civic type r) 245 (teller)mee gereden..
ongeveer bij de 205 na de 6 :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Same hier.

205 ongeveer naar de 6. Maar wat je wel moet begrijpen is dat hij niet in het rood loopt in zijn laatste versnelling. Je houd een paar 100 toeren over. Motor heeft gewoon geen vermogen meer om de luchtweerstand te overwinnen, waarschijnlijk dat een CAI en open uitlaat dit verhelpt en hem laat doortrekken tot de toerenbegrenzen (daar heb ik eigenlijk niet eens twijfels over)
Heb de mijne een paar keer geklokt maar fabrieks opgaaf is echt zijn top. Harder gaat hij gewoon niet. Echter rij ik wel dezelfde teller snelheden met 2 of 3 man erin. Duurt iets langer, maar toch.
Met de TE37's heb ik de 255 op de teller gehaald maar dat was volgens navigatie dus gewoon fabrieksopgave.

Even terug naar de topic starter:
Lag bijna dubbel toen ik je vraag las :lol:
Ik kreeg namelijk met mijn ITR na het monteren van de DC spruit wel degelijk meer geluid tov alleen de cat back, maar verdere problemen had ik er niet mee (bijgeluiden).
Ook niet in zijn 5, waar de auto nogal eens stond.
slydawg

Post by slydawg »

Je gaat veel moeten doen om hem in de toerenbegrenzer te krijgen als je N/A blijft.
bertjehonda

Post by bertjehonda »

ik heb al eerder geschreven dat t me hitte schilt was die iets los zat en meerammelde. en dat de bijgeluiden nu weg zijn
ik hoor t verschil wel tussen meer uitlaat herrie of bijgeluiden bij me spruitstuk vandaan wat niet hoort... t zat alleen een paar cm verder.
Progger

Post by Progger »

Ik had juist hetzelfde probleem en het was het hitteshild. Eén van de bevestigingen waarmee je het hitteschild vastmaakt aan het spruitstuk was gebarsten. Als je voor de wagen staat dacht ik de uiterst rechtse verbinding. Misschien is het bij jou juist hetzelfde.
Sinister

Post by Sinister »

Hitteschild heb je voor niets nodig imo
Locked