prijs-kwaliteit banden
Iemand lange termijn ervaring met de Yokohama Parada's ?
Ik las hier via de zoek functie dat de kont niet zo betrouwbaar aanvoelt bij die band op hoge snelheid in bochten sneller dan 160 (gaskleppie op de ring). Maar zeer goede grip in optrekken, remmen en bochtenwerk..
Hoe zit het met hun slijtage en grip op het nat ?
Ik las hier via de zoek functie dat de kont niet zo betrouwbaar aanvoelt bij die band op hoge snelheid in bochten sneller dan 160 (gaskleppie op de ring). Maar zeer goede grip in optrekken, remmen en bochtenwerk..
Hoe zit het met hun slijtage en grip op het nat ?
Ik had gehoord ( lees gehoord ) dat het compound erg goed was maar dat daarin tegen de wangen van de Parada's weer vrij zacht waren , dus veel flex. Het werd mij toen afgeraden voor de ITR toen ik vorig jaar velgen + banden kocht.
Maar banden is wel een persoonlijks iets , wat de één fijn vind , vind de ander weer niks.
Maar banden is wel een persoonlijks iets , wat de één fijn vind , vind de ander weer niks.
Heb vandaag 4 nieuwe banden gekregen, waren RE040, maar heb nu RE050A.
En ik moet zeggen; wat rijdt ie nu lekker ! Een stuk stiller, stuurt beter.
ik heb de auto ook laten uitlijnen na de verhalen hier over slechte uitlijning van fabriek af, en er zaten toch behoorlijke verschillen in. Vooral achter zat ie flink buiten spec. ook waren de achterbanden flink aan het schubben.
De auto trok eerst een beetje naar rechts, dat is nu ook weg, en door die schubben maakte hij een zoemend geluid.
Nu eerst de banden een beetje inrijden en dan op voor de echte test :wink:
En ik moet zeggen; wat rijdt ie nu lekker ! Een stuk stiller, stuurt beter.
ik heb de auto ook laten uitlijnen na de verhalen hier over slechte uitlijning van fabriek af, en er zaten toch behoorlijke verschillen in. Vooral achter zat ie flink buiten spec. ook waren de achterbanden flink aan het schubben.
De auto trok eerst een beetje naar rechts, dat is nu ook weg, en door die schubben maakte hij een zoemend geluid.
Nu eerst de banden een beetje inrijden en dan op voor de echte test :wink:
wilco wrote:DC2TYPER wrote:Mijn besluit staat ook vast, morgen bestellen.
Het worden de Falken FK451, even wat opgezocht en toch goede revieuws gevonden van subaru rijders en ITR rijders. Super grip en zeer stijve wang..
Waarom niet de vernieuwde versie >>FK452??
Worden niet gemaakt in de maat wat ik nodig heb :wink:
205/45R16 ...
Ben ook al een tijdje op zoek naar banden voor 16 inch.
Valt niet mee om een goede band te zoeken met een harde wang, goede stuurprecisie en goede grip op droog en nat en die een een rondje circuit goed aankunnen...
- Bridgestone maakt niks in 16 inch. alleen vanaf 205/50/16 wat me te groot is.
- yokohama heeft de s-drive en parada. Over de s-drive valt maar weinig testen en ervaringen te vinden.
- falken heeft de 452 in 215/40/16, maar is me net iets te breed
Iemand toevallig ervaring met de Federal SS 595 ? Lees er wel redelijk positieve verhalen over en zijn erg cheap.
Valt niet mee om een goede band te zoeken met een harde wang, goede stuurprecisie en goede grip op droog en nat en die een een rondje circuit goed aankunnen...
- yokohama heeft de s-drive en parada. Over de s-drive valt maar weinig testen en ervaringen te vinden.
Iemand toevallig ervaring met de Federal SS 595 ? Lees er wel redelijk positieve verhalen over en zijn erg cheap.
Hatchman wrote:Ben ook al een tijdje op zoek naar banden voor 16 inch.
Ik heb momenteel de Federal SS 595 op mijn OEM ITR velgen liggen en ben er tot nu toe wel erg tevreden van.
Ok, de Bridgestone is wel beter maar de Federal is dan ook maar half zo duur als de RE010.
Dus prijs/kwaliteit is het zeker goed.