Verbod op styling

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
S.J.

Verbod op styling

Post by S.J. »

Het moet niet gekker worden!
Ik weet nog niet hoe en wat maar straks op het NOS nieuws van 22:55
D_ToXx

Post by D_ToXx »

ned 3 om 22.55 tot 23.05?
Sinan

Post by Sinan »

yep nederland 3
D_ToXx

Post by D_ToXx »

staat der op! zijn ze bij jullie ook aan het roeien? :lol:
S.J.

Post by S.J. »

Is alweer afgelopen.
Nja was niet zo heel indrukwekkend.
eigenlijk standard verhaaltje en een gericede sol.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

OMFG!!!! wat zielig!!

de burgers klagen en de politiek klaagt....

sorry maaruh daar in groningen loopt echt letterlijk pliesie rond
die wat moeten zoeken omdat ze dus letterlijk niets te doen hebben..

en wat die dude al zei: ik ga mijn bandjes echt niet oproken op een zaterdagavond... de meeste optische tuners kunen nog niet eens hard rijden omdat de auto (te) laag is..

AAAAAA (sorry moest ff :dontspeak: )

pliesie @groningen... :schieten: GET A LIFE!! of ga sporten als je niets te doen hebt!!
S.J.

Post by S.J. »

Haha daar ben ik het wel mee eens. Die showauto's zullen nooit gaan racen alleen al omdat ze zo voorzichtig ermee zijn ooal zou er een DIKKE MEGA SUPER DUPER DOHC VTEC TURBO in/opzitten.

Mja ze gaan ook controleren op uitlaten. Dus mensen met BC en N1 opassen.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

hoezo niet zo indrukwekkend?

een opel corsa uit 1979 ( a'la opa) is echt wel linker op de weg als een uitgebouwde opel tigra(ssoory!!) uit bv 2002..

denk eens aan de remweg en de techniek van toen en nu...
laat staan dat bv: die helder koplampen die gemonteerd worden dus ff een CE keurmerk (moeten) hebben.

de mercedes mclaren heeft een remweg van 200 naar 0 in 76 meter..(topgear :lol: ) vergelijk dat maar eens met een oude auto....
techniek staat ook niet stil...

volgens de wet is zover ik weet elke modificatie aan de auto strafbaar.
dus dit is een MEGA GOEDE MELKKOE!
eteuben

Post by eteuben »

Ik werd vandaag gebeld door RTL 4 In Het Land (Zelfde onderwerp om 22.25). Met de vraag om medewerking aan dit onderwerp. Heb ze toen naar John verwezen, die in feite een vele malen mooiere auto heeft, die echt af is!! Blijkbaar toch gelukt contact met hem te krijgen.

Nu zag ik het stukje van de NOS ook.

Vind het wel wat overdreven, want overlast hou je altijd. Is het geen luchthaven, dan is het wel een houseparty. En dan is et weer die jeugd met hun brullende uitlaatjes. ??:
BugsM

Post by BugsM »

Duidelijk voorbeeld nemen ze met die sol -> een standaard VTi vleugeltje....

Tsja, van mij mogen ze alle kentekens deel1a innemen van die hokken.

Er zit gewoon een kern van waarheid in mbt geluidsoverlast. Maak het zelf ook mee hier in 30km zones. Zoveel mogelijk volgas, des te meer lawaai....
eteuben

Post by eteuben »

Het gaat hier om overlast en verwijzen dan naar een achtervleugel die niet te scherp mag zijn en een achterlicht die niet kapot mag zijn. Tja, dat is een heel ander onderwerp. Niemand heeft daar overlast van.

Meestal is dat een vervolg kwestie. Ze hebben diegene met bruluitlaat aan de kant en gaan dan verder kijken, naar nog meer ontoelaatbaarheden... Blabla!

Ps.

Wij hebben hier een Harley Davidson club in de straat! Die knetteren in de weekenden hier (erg rustig rijdend) door de straat, maar dat geeft veel meer lawaai!

En wat voor de 1 lawaai is, beschouwd de ander als muziek in zijn oren!
BugsM

Post by BugsM »

eteuben wrote:Vind het wel wat overdreven, want overlast hou je altijd. Is het geen luchthaven, dan is het wel een houseparty. En dan is et weer die jeugd met hun brullende uitlaatjes. ??:

Mijn buren hebben niet elke dag een houseparty? Dus dat vergelijken met open uitlaat die iemand bv elke ochtend om 6 uur moet aanhoren....

Stukje verdraagzaamheid, maar waar ligt de grens....

Tevens wil je ook als burger ook dat er naar je geluisterd word, dus dan kan je af en toe zulke acties verwachten....
D_ToXx

Post by D_ToXx »

nou ik wil dus wel eens weten hoeveel fietsers of wandelaars er in groningen een éénzijdig ongeluk krijgen door een te ver uitstekende spoiler/te hard kneterende uitlaat of een oude (slecht onderhouden) auto...
D_ToXx

Post by D_ToXx »

@BugsM...

wat voor radio heb je?? 4×40 Watt max?(MOSFET a 27 Watt RMS...)
die is wettelijk in nederland niet toegestaan omdat hij zoveel dB in de auto produceerd dat je de bv. ambulance niet meer hoort...
Nyther

Post by Nyther »

lol die geluidstest... naar mijn weten is er maar ééén plek in nederland waar een dB test gedaan mag worden en dat is een speciaal afgesloten terrein waar je geen hinder hebt van andere bijgeluiden en de meetapparatuur volgens speciale richtlijnen opgesteld moeten worden.

Zon db meting op een willekeurige parkeerplaats is dus volstrekt ongeldig naar mijn weten..
mr. X

Post by mr. X »

Verbod op styling: :thumbs:
Verbod op tuning: :schieten:

Moet zeggen dat ik het zelf niet heb gezien. Maar ik begrijp goed waar het over gaat. Ik pik ze er hiet ook tussenuit, degene die extra op het gas gaan om even te laten horen hoeveel herrie ze hebben. Dit is bijna altijd in combinatie met een lelijke tupperware bak.

Ze vergriepen het voor alle andere. Jammer maar helaas, dat is met veel zo.

Sommige uitlaten zijn ook wel echt overdreven met geluid. Zelf ken ik zo'n jonge. Hij had eerst een corolla 1.3. Langzaam hok, maar hij wou zo veel mogelijk geluid (lijk je dan snel ofzo?). Hij maakte al een graf herrie, maar meneer wou zijn cat. ook weg hebben voor een pijp omdat hij dan nóg meer herrie maakte. Hij had nu dus vanaf spruitstuk tot vlak vóór de achterdemper een rechte pijp. Nog een autostyle demper van 35 euro die niet eens ingebrand was, maar gewoon OPgebrand... dat ding maakte HERRIE.

En.. je kent het wel.. even in het dorp laten zien hoe stoer hij was en hoeveel geluid hij had. Meerdere keren erlangs gezeten dat ik me dood zat te ergeren omdat hij weer eens met 100 door een 50 zone scheurde voorbij een supermarkt in ons dorp waar je gewoon NIETS kan zien aankomen... Verwonder me nog altijd dat hij in al die jaren niets heeft geraakt.

Het voorbeeld dat BugsM geeft vind ik nou een goed voorbeeld.
Als een persoon smorgens vroeg weg moet met brullende pijp, zet je silencer er dan even in. Kleine moeite en vooral in een woonwijk is dit gewoon asociaal als je het niet doet. Then again, een uitlaat moet ook niet een takke herrie maken met rustig rijden, maar hij mag geluid maken met volgas. Vaak is het met die 'illegale' uitlaten om het zo maar te noemen precies het tegenovergestelde.
Onderin tering herrie en pruttelen en achja.. kan me er goed druk om maken.....

@D-ToXx
Hard rijden mag ook niet........... :roll:
Tenck

Post by Tenck »

Mijn ervaring is toch dat de meeste gasten met zo'n omgebouwd hok altijd met je willen sporten, ondanks dat het een 1 liter blokje is met zo'n rioolpijp eronder. Needless to say dat ik dat negeer.

Voor sommige mensen is een standaard CTR al te luid, ik kreeg middelvingers om mijn hoofd geslingerd toen ik door een tunnel reed.
ITR639

Post by ITR639 »

De bal gaat precies aan het rollen.
Straks is het bij jullie even erg als bij ons :(
HondArd

Post by HondArd »

Loud Pipes saves lives. Een beetje geluid maken, en voetgangers/fietser horen je aankomen, ook al rij je met een sociale snelheid.

En over uitstekende delen gesproken: zeg dat ook eens tegen al die mensen met een volgestouwde fietsendrager.
baRt

Post by baRt »

mja, dit is voor de meesten van ons wel een beladen onderwerp denk ik.

Zelf heb ik jaren met brulpijpen gereden en ik vind het eerlijk gezegd nog steeds prachtig, mits op een auto met wat power... die klinken 'beter'.

Hoe dan ook, op mijn tweede ee8 hing een einddemper die eigenlijk het woord versterker mag dragen :razz:
Als ik 10km ONDER de Vmax reed kreeg ik vaak genoeg boze omaatjes te zien. Terwijl ik 10seconden later dan voorbij werd geblazen door 5serie BMWs die met 100 door de bebouwde kom knalden, maar diesels hoor je niet. Diezelfde omaatjes hadden dan niks te mekkeren.

En ja, daar kan ik nog steeds kwaad over worden.

Want dankzij diezelfde brulpijp heb ik meerdere kleuters NIET onder die CRX gehad (ik woon om de hoek van een speeltuintje). Die kids stonden al stil naar de hoek van de straat te kijken voor ik bij de bocht was... en ze renden dus NIET de straat op.
En dat hebben ze me wel al geflikt bij de EK3, waar een twin loopje onder hangt (nogal stil dus).
[edit]NEEEEEEE niet geraakt... :lol: [/edit]

Dus inderdaad: loud pipes save lives! vooral van de kleinere kinderen die de gevaren van de openbare weg nog niet helemaal snappen.

Daarentegen kan ik me de anti-herrie-brigade best voorstellen. Ik ben geen 20 meer en ik wil ook wat minder herrie onder de auto! Zoals de meesten wel weten wilde ik dan ook een Hytech uitlaat, omdat die stil zijn.
Locked