Emergency code civic type R

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Emergency code civic type R

Post by Progger »

Ik ben op zoek naar iemand die mij de emergency code kan leveren voor een civic type R. Je weet wel de 5 cijferige code waarmee je de auto aan de praat kan krijgen ook al werkt de immo niet meer.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Nooit van gehoord.
Waar voer je die in dan?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

En waarom zouden wij dat aan iemand leveren op een internet forum? Zodat iedereen die dat wil een CTR aan de praat kan krijgen, ook als het niet de zijne is?
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

ik zou zeggen ga even langs de dealer ;)
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Post by Progger »

Ik zal het volledige verhaal even doen om de situatie te schetsen en niet de indruk te wekken dat het hier om het stelen van een voertuig gaat.

Ik ben bezig met een swap van een K20A2 motor inclusief (immo & sleutel) van de originele wagen in een DC2 te leggen. De motor en de electronica zijn voor het ogenblik volledig geïntegreerd in de bestaande cablage van de integra type R (DC2).

Om te testen of alles wel naar behoren werkt komen we tot de conclusie dat er iets mis is met het immo systeem. Maw we krijgen de motor niet aan de praat. Voor de fuel cut kan dit aangepast worden maar voor de onsteking blijft dit een probleem. Aangezien de wagen nog niet eens op wielen staat kunnen wij NU niet met deze naar een dealer rijden om de sleutel te matchen aan de ecu. Het zou leuk zijn om te weten dat alles werkt nu dat we overal nog lekker aankunnen.

Vandaar de vraag voor de brake code. Met deze zijn we in staat de motor te starten en te zien en horen of alles naar behoren is geïnstalleerd.
Nu heb ik reeds contact gehad met specialist in Zellik (invoerder Honda Belgium) en deze heeft mij meegedeeld dat dit niet bestaat in Europa is niet vereist door de wetgeving.

In Amerika bestaat dit dus wel en kan je doormiddel van deze code je wagen starten (éénmaal) zonder dat de immo hoeft te werken. Code is gebaseerd op VIN nummer van de wagen.

Voor de lui die denken aan een wagen te stelen en hier luidop schreeuwen hebben zeker nog nooit gehoord van een Hondata Kpro. Waarom denk je dat in Amerika al die superhonda's worden gestolen. Wel doormiddel van deze ECU (je kan hier de immo gewoon dmv software uitschakelen).

Je kan nu denken koop een Kpro en het probleem is opgelost. Wel dit is waar maar als je nog niets hebt gewijzigd aan de motor is het een beetje zonde van het geld. En zoals iedereen wil je natuurlijk gewoon afwachten wat de motor origineel doet.

Ik hoop hiermee genoeg verklarende tekst te hebben geschreven om de zaak te beschrijven.
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Progger wrote:Ik zal het volledige verhaal even doen om de situatie te schetsen en niet de indruk te wekken dat het hier om het stelen van een voertuig gaat.

Ik ben bezig met een swap van een K20A2 motor inclusief (immo & sleutel) van de originele wagen in een DC2 te leggen. De motor en de electronica zijn voor het ogenblik volledig geïntegreerd in de bestaande cablage van de integra type R (DC2).

Om te testen of alles wel naar behoren werkt komen we tot de conclusie dat er iets mis is met het immo systeem. Maw we krijgen de motor niet aan de praat. Voor de fuel cut kan dit aangepast worden maar voor de onsteking blijft dit een probleem. Aangezien de wagen nog niet eens op wielen staat kunnen wij NU niet met deze naar een dealer rijden om de sleutel te matchen aan de ecu. Het zou leuk zijn om te weten dat alles werkt nu dat we overal nog lekker aankunnen.

Vandaar de vraag voor de brake code. Met deze zijn we in staat de motor te starten en te zien en horen of alles naar behoren is geïnstalleerd.
Nu heb ik reeds contact gehad met specialist in Zellik (invoerder Honda Belgium) en deze heeft mij meegedeeld dat dit niet bestaat in Europa is niet vereist door de wetgeving.

In Amerika bestaat dit dus wel en kan je doormiddel van deze code je wagen starten (éénmaal) zonder dat de immo hoeft te werken. Code is gebaseerd op VIN nummer van de wagen.

Voor de lui die denken aan een wagen te stelen en hier luidop schreeuwen hebben zeker nog nooit gehoord van een Hondata Kpro. Waarom denk je dat in Amerika al die superhonda's worden gestolen. Wel doormiddel van deze ECU (je kan hier de immo gewoon dmv software uitschakelen).

Je kan nu denken koop een Kpro en het probleem is opgelost. Wel dit is waar maar als je nog niets hebt gewijzigd aan de motor is het een beetje zonde van het geld. En zoals iedereen wil je natuurlijk gewoon afwachten wat de motor origineel doet.

Ik hoop hiermee genoeg verklarende tekst te hebben geschreven om de zaak te beschrijven.


Maar het gaat om een a2? dus de dealer zla hier de code wel niet van hebben.
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Post by Progger »

Ik kan je niet volledig volgen met " de dealer zal hiervan de code niet hebben".
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Progger wrote:Ik ben bezig met een swap van een K20A2 motor inclusief (immo & sleutel) van de originele wagen in een DC2 te leggen.

...

Nu heb ik reeds contact gehad met specialist in Zellik (invoerder Honda Belgium) en deze heeft mij meegedeeld dat dit niet bestaat in Europa is niet vereist door de wetgeving.

...

In Amerika bestaat dit dus wel en kan je doormiddel van deze code je wagen starten (éénmaal) zonder dat de immo hoeft te werken.


Wij zin in Europa, probleem opgelost toch? :)
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Even serieus: die code krijgt de eerste koper, die zit op een wit kaartje aan de sleutels vast.
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Post by Progger »

Probleem niet opgelost. Ik kan niet testen voor het ogenblik.
Hondata kpro is echt zonde voor het ogenblik. Met de vorige P73 ecu was dit allemaal een stukje gemakkelijker om te proberen.
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Post by Progger »

Ja dat is de code voor het bijleren van een sleutel. Maar waarschijnlijk niet de code voor het starten zonder immo.
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Progger wrote:Ja dat is de code voor het bijleren van een sleutel. Maar waarschijnlijk niet de code voor het starten zonder immo.


Met die code kun je een sleutel weer koppelen aan de immo, dit wordt ook gedaan door alarmsysteeminbouwers om het alarm te koppelen aan de originele sleutel.

Dus je kunt alleen je sleutel herprogrammeren, waardoor je vervolgens kan starten MET immo.
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Post by Progger »

En natuurlijk heb ik juist maar de zwarte sleutel. Het was te denken dat murphy weer lag te wachten.
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

De zwarte sleutel is prima, de rode heb je niet eens nodig :) .
Het nummer wel echter. Heb je het chassisnummer van de EP3 nog? Wellicht kan een behulpzame dealer even uitzoeken wat de code is.
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Post by Progger »

Het chassisnummer heb ik wel afgeschreven. Nu nog te hopen dat mijn dealer deze wil geven. Als ik al spreek van een K20A2 in een DC2 dat denkt hij dat ik uit mijn nek lig te kletsen en gelooft er geen bal van.
Laat staan dat hij mij de code gaat geven.

Ik zit dus echt met een probleem het laatste dat overblijft is dat ik hier de VIN nummer post en dat iemand die bij een dealer werkt en hier op het forum vertoeft mij die code kan bezorgen. Anders dikke shit!
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Wellicht een andere optie: probeer eens een bedrijf in de buurt wat alarmen (gecertificeerd) inbouwt, deze jongens hebben vaak ook contacten om dergelijke codes te achterhalen.
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Post by Progger »

Kan iemand hier op het forum mij deze code bezorgen?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Niemand hier of bij een dealer zal aan de hand van een door de telefoon of internet doorgegeven VIN nummer jou enige code whatsoever doorgeven. Want ook al ben jij te vertrouwen, wie zegt dat de volgende ook te vertrouwen is?

Jouw enige optie is IMO om een nieuwe immobiliser/ECU te halen, danwel de auto naar een Honda dealer te slepen en ze het daar aan de praat laten krijgen, desnoods met een tijdelijke andere ECU van een gelijke motor.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Zou niet weten waarom een goede dealer je daar niet mee zou willen helpen. En als je het chassisnummer geeft en de situatie uitlegt (misschien met foto's van de auto+motor) dan zou ik niet weten waarom ze daar moeilijk over moeten doen.
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Post by Progger »

Probleem is al opgelost. Wagen gaat op aanhangwagen naar dealer and voila. Het is te zeggen andere dealer. Iemand die meer kan dan juist maar de shopmanual lezen.
Locked