Emergency code civic type R
Emergency code civic type R
Ik ben op zoek naar iemand die mij de emergency code kan leveren voor een civic type R. Je weet wel de 5 cijferige code waarmee je de auto aan de praat kan krijgen ook al werkt de immo niet meer.
Ik zal het volledige verhaal even doen om de situatie te schetsen en niet de indruk te wekken dat het hier om het stelen van een voertuig gaat.
Ik ben bezig met een swap van een K20A2 motor inclusief (immo & sleutel) van de originele wagen in een DC2 te leggen. De motor en de electronica zijn voor het ogenblik volledig geïntegreerd in de bestaande cablage van de integra type R (DC2).
Om te testen of alles wel naar behoren werkt komen we tot de conclusie dat er iets mis is met het immo systeem. Maw we krijgen de motor niet aan de praat. Voor de fuel cut kan dit aangepast worden maar voor de onsteking blijft dit een probleem. Aangezien de wagen nog niet eens op wielen staat kunnen wij NU niet met deze naar een dealer rijden om de sleutel te matchen aan de ecu. Het zou leuk zijn om te weten dat alles werkt nu dat we overal nog lekker aankunnen.
Vandaar de vraag voor de brake code. Met deze zijn we in staat de motor te starten en te zien en horen of alles naar behoren is geïnstalleerd.
Nu heb ik reeds contact gehad met specialist in Zellik (invoerder Honda Belgium) en deze heeft mij meegedeeld dat dit niet bestaat in Europa is niet vereist door de wetgeving.
In Amerika bestaat dit dus wel en kan je doormiddel van deze code je wagen starten (éénmaal) zonder dat de immo hoeft te werken. Code is gebaseerd op VIN nummer van de wagen.
Voor de lui die denken aan een wagen te stelen en hier luidop schreeuwen hebben zeker nog nooit gehoord van een Hondata Kpro. Waarom denk je dat in Amerika al die superhonda's worden gestolen. Wel doormiddel van deze ECU (je kan hier de immo gewoon dmv software uitschakelen).
Je kan nu denken koop een Kpro en het probleem is opgelost. Wel dit is waar maar als je nog niets hebt gewijzigd aan de motor is het een beetje zonde van het geld. En zoals iedereen wil je natuurlijk gewoon afwachten wat de motor origineel doet.
Ik hoop hiermee genoeg verklarende tekst te hebben geschreven om de zaak te beschrijven.
Ik ben bezig met een swap van een K20A2 motor inclusief (immo & sleutel) van de originele wagen in een DC2 te leggen. De motor en de electronica zijn voor het ogenblik volledig geïntegreerd in de bestaande cablage van de integra type R (DC2).
Om te testen of alles wel naar behoren werkt komen we tot de conclusie dat er iets mis is met het immo systeem. Maw we krijgen de motor niet aan de praat. Voor de fuel cut kan dit aangepast worden maar voor de onsteking blijft dit een probleem. Aangezien de wagen nog niet eens op wielen staat kunnen wij NU niet met deze naar een dealer rijden om de sleutel te matchen aan de ecu. Het zou leuk zijn om te weten dat alles werkt nu dat we overal nog lekker aankunnen.
Vandaar de vraag voor de brake code. Met deze zijn we in staat de motor te starten en te zien en horen of alles naar behoren is geïnstalleerd.
Nu heb ik reeds contact gehad met specialist in Zellik (invoerder Honda Belgium) en deze heeft mij meegedeeld dat dit niet bestaat in Europa is niet vereist door de wetgeving.
In Amerika bestaat dit dus wel en kan je doormiddel van deze code je wagen starten (éénmaal) zonder dat de immo hoeft te werken. Code is gebaseerd op VIN nummer van de wagen.
Voor de lui die denken aan een wagen te stelen en hier luidop schreeuwen hebben zeker nog nooit gehoord van een Hondata Kpro. Waarom denk je dat in Amerika al die superhonda's worden gestolen. Wel doormiddel van deze ECU (je kan hier de immo gewoon dmv software uitschakelen).
Je kan nu denken koop een Kpro en het probleem is opgelost. Wel dit is waar maar als je nog niets hebt gewijzigd aan de motor is het een beetje zonde van het geld. En zoals iedereen wil je natuurlijk gewoon afwachten wat de motor origineel doet.
Ik hoop hiermee genoeg verklarende tekst te hebben geschreven om de zaak te beschrijven.
Progger wrote:Ik zal het volledige verhaal even doen om de situatie te schetsen en niet de indruk te wekken dat het hier om het stelen van een voertuig gaat.
Ik ben bezig met een swap van een K20A2 motor inclusief (immo & sleutel) van de originele wagen in een DC2 te leggen. De motor en de electronica zijn voor het ogenblik volledig geïntegreerd in de bestaande cablage van de integra type R (DC2).
Om te testen of alles wel naar behoren werkt komen we tot de conclusie dat er iets mis is met het immo systeem. Maw we krijgen de motor niet aan de praat. Voor de fuel cut kan dit aangepast worden maar voor de onsteking blijft dit een probleem. Aangezien de wagen nog niet eens op wielen staat kunnen wij NU niet met deze naar een dealer rijden om de sleutel te matchen aan de ecu. Het zou leuk zijn om te weten dat alles werkt nu dat we overal nog lekker aankunnen.
Vandaar de vraag voor de brake code. Met deze zijn we in staat de motor te starten en te zien en horen of alles naar behoren is geïnstalleerd.
Nu heb ik reeds contact gehad met specialist in Zellik (invoerder Honda Belgium) en deze heeft mij meegedeeld dat dit niet bestaat in Europa is niet vereist door de wetgeving.
In Amerika bestaat dit dus wel en kan je doormiddel van deze code je wagen starten (éénmaal) zonder dat de immo hoeft te werken. Code is gebaseerd op VIN nummer van de wagen.
Voor de lui die denken aan een wagen te stelen en hier luidop schreeuwen hebben zeker nog nooit gehoord van een Hondata Kpro. Waarom denk je dat in Amerika al die superhonda's worden gestolen. Wel doormiddel van deze ECU (je kan hier de immo gewoon dmv software uitschakelen).
Je kan nu denken koop een Kpro en het probleem is opgelost. Wel dit is waar maar als je nog niets hebt gewijzigd aan de motor is het een beetje zonde van het geld. En zoals iedereen wil je natuurlijk gewoon afwachten wat de motor origineel doet.
Ik hoop hiermee genoeg verklarende tekst te hebben geschreven om de zaak te beschrijven.
Maar het gaat om een a2? dus de dealer zla hier de code wel niet van hebben.
Progger wrote:Ik ben bezig met een swap van een K20A2 motor inclusief (immo & sleutel) van de originele wagen in een DC2 te leggen.
...
Nu heb ik reeds contact gehad met specialist in Zellik (invoerder Honda Belgium) en deze heeft mij meegedeeld dat dit niet bestaat in Europa is niet vereist door de wetgeving.
...
In Amerika bestaat dit dus wel en kan je doormiddel van deze code je wagen starten (éénmaal) zonder dat de immo hoeft te werken.
Wij zin in Europa, probleem opgelost toch?

Progger wrote:Ja dat is de code voor het bijleren van een sleutel. Maar waarschijnlijk niet de code voor het starten zonder immo.
Met die code kun je een sleutel weer koppelen aan de immo, dit wordt ook gedaan door alarmsysteeminbouwers om het alarm te koppelen aan de originele sleutel.
Dus je kunt alleen je sleutel herprogrammeren, waardoor je vervolgens kan starten MET immo.
Het chassisnummer heb ik wel afgeschreven. Nu nog te hopen dat mijn dealer deze wil geven. Als ik al spreek van een K20A2 in een DC2 dat denkt hij dat ik uit mijn nek lig te kletsen en gelooft er geen bal van.
Laat staan dat hij mij de code gaat geven.
Ik zit dus echt met een probleem het laatste dat overblijft is dat ik hier de VIN nummer post en dat iemand die bij een dealer werkt en hier op het forum vertoeft mij die code kan bezorgen. Anders dikke shit!
Laat staan dat hij mij de code gaat geven.
Ik zit dus echt met een probleem het laatste dat overblijft is dat ik hier de VIN nummer post en dat iemand die bij een dealer werkt en hier op het forum vertoeft mij die code kan bezorgen. Anders dikke shit!
Niemand hier of bij een dealer zal aan de hand van een door de telefoon of internet doorgegeven VIN nummer jou enige code whatsoever doorgeven. Want ook al ben jij te vertrouwen, wie zegt dat de volgende ook te vertrouwen is?
Jouw enige optie is IMO om een nieuwe immobiliser/ECU te halen, danwel de auto naar een Honda dealer te slepen en ze het daar aan de praat laten krijgen, desnoods met een tijdelijke andere ECU van een gelijke motor.
Jouw enige optie is IMO om een nieuwe immobiliser/ECU te halen, danwel de auto naar een Honda dealer te slepen en ze het daar aan de praat laten krijgen, desnoods met een tijdelijke andere ECU van een gelijke motor.