Zou het verschil van 420tpm's bij zowel het koppel als ook het vermogen verantwoordelijk zijn voor mijn verlies van 16pk en 15nm?
HondArd wrote:Frank, u vraagt, ik draai want ik heb zo mijn twijfels over RICA. Volgens Carbase moet de 1.8 VTI 170pk bij 7600tpm leveren, en 160Nm bij 6300tmp. Wat blijkt: ik kom aan 154pk bij 8020 (-16pk bij +420tpm) en 145Nm bij 6720tpm (-15Nm bij +420tpm). Terwijl de VTI, toen hij op de bank stond helemaal geen gekke dingen deed. Hij braakte over de hele linie geen rook uit, van olie of rijk lopen of wat dan ook, en hij liep tot tegen de 8000tpm erg mooi qua geluid. Naderhand bij RICA nog het luchtfilter eruit gehad, en die zag er redelijk schoon uit. Bougies kreeg ik er niet uit gewipt, dus ik weet niet of die eventueel de schuldigen kunnen zijn. De grafiek (zonder Lambda-lijn) ziet er als volgt uit:
Zou het verschil van 420tpm's bij zowel het koppel als ook het vermogen verantwoordelijk zijn voor mijn verlies van 16pk en 15nm?
slydawg wrote:Waarom zou het aan de bank moeten liggen?
Ik weet niet hoe oud de auto is en hoeveel km erop staat maar je kan niet verwachten dat het vermogen hetzelfde blijft, denk maar aan interne slijtage en dergelijke.
Was ooit een aflevering van top gear waar JC, RH en die ander van die 2de handse italiaanse supercars hadden gekocht en div. tests moeten doen waaronder een vermogens meting.
Een van ze kwam meer als de helft minder uit als ik me niet vergis.
Is dus van een heleboel factoren afhankelijk wat voor vermogen een auto levert op een bepaald moment.
Katana wrote:Was weer een geslaagd dag !
Een hoop nieuwe gezichten die kennis kwamen maken, welkom to the club![]()
Voor Robert was het een mooi voorbeeld van de juiste verse spullen brengen leuke cijfers :wink:
Leuk ook om te zien wat een nieuwe FN2 doet met testpipe. Leuk dat je er bij was Nick.
Verder natuurlijk a big hand voor de Heren van Rica :clap