Type-R Dynodag-2007 [25-08-2007]
Net weer terug van de meeting.
Ik vond het heel leuk om dit ff mee te maken, en dat ik jullie ff heb gesproken.
het was voor mij de eerste keer dat ik bij een meeting was, en ik moet zeggen het was een goeie binnenkost. erg gezellig en geslaag, ik heb zelfs nog even een dynorun gedaan, wat ik ook wel een leuke ervaring vond.
nu nog eens kijken wat die waarde uitkomsten allemaal betekenen, en eens kijken waardoor het kan komen dat me CTR te rijk loopt.
verder was het erg leuk, jullie zullen mij wel vaker tegen komen op meetings, ik heb de rit er wel voor over.
ik heb gelijk nog even een paar foto's die ik met jullie wil delen.
als je ze op groot formaat wil hebben stuur me dan ff een PB'tje met je email adres dan kan ik ze mailen

Ik vond het heel leuk om dit ff mee te maken, en dat ik jullie ff heb gesproken.
het was voor mij de eerste keer dat ik bij een meeting was, en ik moet zeggen het was een goeie binnenkost. erg gezellig en geslaag, ik heb zelfs nog even een dynorun gedaan, wat ik ook wel een leuke ervaring vond.
nu nog eens kijken wat die waarde uitkomsten allemaal betekenen, en eens kijken waardoor het kan komen dat me CTR te rijk loopt.
verder was het erg leuk, jullie zullen mij wel vaker tegen komen op meetings, ik heb de rit er wel voor over.
ik heb gelijk nog even een paar foto's die ik met jullie wil delen.
als je ze op groot formaat wil hebben stuur me dan ff een PB'tje met je email adres dan kan ik ze mailen



HONDA - The power of Dreams
- CTR-Voorburg
- Posts: 692
- Joined: Fri Jul 21, 2006 9:35 pm
Frans, bedankt voor de organisatie!
Rica, bedankt voor de metingen!
Het was een gezellige en zeer leerzame dag voor mij! Eerste keer op de dyno! Was spannend, maar resultaat was niet naar verwachting.
Positieve kant --> Meten = Weten! We gaan er wat van maken en ben er weer zeker bij de volgende dyno-dag!
Rica, bedankt voor de metingen!
Het was een gezellige en zeer leerzame dag voor mij! Eerste keer op de dyno! Was spannend, maar resultaat was niet naar verwachting.
Positieve kant --> Meten = Weten! We gaan er wat van maken en ben er weer zeker bij de volgende dyno-dag!
-
- Posts: 144
- Joined: Sun Jan 28, 2007 8:38 am
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Leuke dag!
Zeker omdat sommige nu voor/na runs laten maken. Dus voor en na aanpassingen aan hun setup. In 1 geval is zelfs terplekke een Mugen airbox gemonteerd en direct die dag nog een run gedaan om te zien wat het verschil was! Erg mooi om de resultaten te zien.
Ook erg goed was het om te zien hoe perfect de bank meet. Bij sommige heb ik de voor/na meting gezien en die gaven aan dat (zelfs er nu in ene andere versnelling gerold is) er totaal geen verschillen waren tov de vorige meting ergens in november!
Jammer dat ik eerder weg moest......
Zeker omdat sommige nu voor/na runs laten maken. Dus voor en na aanpassingen aan hun setup. In 1 geval is zelfs terplekke een Mugen airbox gemonteerd en direct die dag nog een run gedaan om te zien wat het verschil was! Erg mooi om de resultaten te zien.
Ook erg goed was het om te zien hoe perfect de bank meet. Bij sommige heb ik de voor/na meting gezien en die gaven aan dat (zelfs er nu in ene andere versnelling gerold is) er totaal geen verschillen waren tov de vorige meting ergens in november!
Jammer dat ik eerder weg moest......
Was weer een geslaagd dag !
Een hoop nieuwe gezichten die kennis kwamen maken, welkom to the club
Voor Robert was het een mooi voorbeeld van de juiste verse spullen brengen leuke cijfers :wink:
Leuk ook om te zien wat een nieuwe FN2 doet met testpipe. Leuk dat je er bij was Nick.
Verder natuurlijk a big hand voor de Heren van Rica :clap
Een hoop nieuwe gezichten die kennis kwamen maken, welkom to the club

Voor Robert was het een mooi voorbeeld van de juiste verse spullen brengen leuke cijfers :wink:
Leuk ook om te zien wat een nieuwe FN2 doet met testpipe. Leuk dat je er bij was Nick.
Verder natuurlijk a big hand voor de Heren van Rica :clap
Het was idd een mooie dag. Een hoop informatie en deze keer ook pk's rijker.
De Mugen Twinloop catback gaf een winst van 10,1 pk. De winst ligt zo op het eerste oog over het gehele toerenbereik en het meest in het VTEC gebied.
De ter plekke gemonteerde Mugen Airbox gaf een uiteindelijke vermogenstoename van 5,8 pk. Een mooie vergelijking want tussen de run ervoor en erna zat nog geen 1,5 uur (met dank aan Martin en Robin). Ook de airbox laat een toename over het gehele bereik zien met de grootste winst in het gebied van 5000 tot 7000 rpm.
Even was er nog twijfel dat de airbox niet zou passen ivm de airco. Maar na wat duw en trekwerk en wat passen en meten lukte het uiteindelijk toch. Het enige wat ik volgens mij nog moet doen is de leidingen van de airco nog even netjes vast maken met een custom beugeltje.
Zal als ik thuis ben de grafieken even inscannen en hier posten.
Het uiteindelijke vermogen is van 187,6 pk naar 203,3 pk (P eng). En dit terwijl het begin (inlaat) en het eindpunt (uitlaat) is verandert maar het midden (spruitstuk) nogsteeds de grootste bottle neck is. Deze heeft dus ook invloed op de vermogens toename van de Mugen spullen (in negatieve zin dus).
@frank. De handleiding van de Neo zegt niet dat de instellingen gewist worden bij het switchen tussen pro en easy, dus het is wel wat vreemd. Had jij de 2e keer nog wat aan de VTEC instellingen gedaan want die staan dan waarschijnlijk ook weer op default waarden (en dat is volgens mij gewoon uit), en zo ja waar moet ik hem dan op zetten of moet ik hem gewoon uit laten staan?
De Mugen Twinloop catback gaf een winst van 10,1 pk. De winst ligt zo op het eerste oog over het gehele toerenbereik en het meest in het VTEC gebied.
De ter plekke gemonteerde Mugen Airbox gaf een uiteindelijke vermogenstoename van 5,8 pk. Een mooie vergelijking want tussen de run ervoor en erna zat nog geen 1,5 uur (met dank aan Martin en Robin). Ook de airbox laat een toename over het gehele bereik zien met de grootste winst in het gebied van 5000 tot 7000 rpm.
Even was er nog twijfel dat de airbox niet zou passen ivm de airco. Maar na wat duw en trekwerk en wat passen en meten lukte het uiteindelijk toch. Het enige wat ik volgens mij nog moet doen is de leidingen van de airco nog even netjes vast maken met een custom beugeltje.
Zal als ik thuis ben de grafieken even inscannen en hier posten.
Het uiteindelijke vermogen is van 187,6 pk naar 203,3 pk (P eng). En dit terwijl het begin (inlaat) en het eindpunt (uitlaat) is verandert maar het midden (spruitstuk) nogsteeds de grootste bottle neck is. Deze heeft dus ook invloed op de vermogens toename van de Mugen spullen (in negatieve zin dus).
@frank. De handleiding van de Neo zegt niet dat de instellingen gewist worden bij het switchen tussen pro en easy, dus het is wel wat vreemd. Had jij de 2e keer nog wat aan de VTEC instellingen gedaan want die staan dan waarschijnlijk ook weer op default waarden (en dat is volgens mij gewoon uit), en zo ja waar moet ik hem dan op zetten of moet ik hem gewoon uit laten staan?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm