Sander stelt zich opnieuw voor. [TODA Spruitstuk]

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Katana

Post by Katana »

Jammer, word een duur geintje.

Sterkte :D
Sander

Post by Sander »

Dankje..

Maar elk nadeel heeft een voordeel. Mooi excuus voor de LSD :)
Tenck

Post by Tenck »

Bij mijn CTR waren de synchro's ook stuk, gelukkig viel het bij mij nog in de BOVAG garantie termijn.
slydawg

Post by slydawg »

Koppeling kan je gewoon OEM nemen, je hebt toch niet zoveel meer vermogen dat een uprated koppeling nodig is, tenzij je plannen hebt om het vermogen flink op te schroeven. Toda vliegwiel is zeker een goede optie, ik zelf heb er nog geen ervaring mee maar van wat ik heb begrepen valt het wel mee.
LSD geldt het zelfde als voor de koppeling eigenlijk, OEM is ruim voldoende als je het vermogen nagenoeg standaard houdt. Met niet standaard vermogen heb ik het over 300+ pk's.
eteuben

Post by eteuben »

Na hoeveel kilometers gemiddeld kun je dit soort problemen verwachten dan?

En wat zijn de kenmerken van de slijtage, hoorbaar bij schakelen alleen of ook onder het rijden...!
Sander

Post by Sander »

slydawg wrote:Koppeling kan je gewoon OEM nemen, je hebt toch niet zoveel meer vermogen dat een uprated koppeling nodig is, tenzij je plannen hebt om het vermogen flink op te schroeven. Toda vliegwiel is zeker een goede optie, ik zelf heb er nog geen ervaring mee maar van wat ik heb begrepen valt het wel mee.
LSD geldt het zelfde als voor de koppeling eigenlijk, OEM is ruim voldoende als je het vermogen nagenoeg standaard houdt. Met niet standaard vermogen heb ik het over 300+ pk's.

Ok dan hou ik dat lekker op origineel Honda. Zal mij nog even verder verdiepen in het vliegwiel..

eteuben wrote:Na hoeveel kilometers gemiddeld kun je dit soort problemen verwachten dan?

En wat zijn de kenmerken van de slijtage, hoorbaar bij schakelen alleen of ook onder het rijden...!

Mijn 2001'er met 85000km heeft er nu last van.
Het is alleen onder het schakelen. 1e, 2e en achteruit maken geluid bij het in de versnelling zetten.
eteuben

Post by eteuben »

Zal eens luisteren, maar heb niet het idee dat ik het heb. Mijne is van 2002 met 74000km.
Sander

Post by Sander »

Image
Kreeg zojuist de melding dat ie verzonden is.. 2-3 dage is ie hier..

Aan het vliegwiel wordt nog gewerkt :wink:
Katana

Post by Katana »

8)
Sander

Post by Sander »

Was gister niet thuis dus wordt vandaag op mijn werk aangeboden als het goed is.

TODA vliegwiel is ook al besteld, die zal wat langer duren want die komt uit Hong Kong.

Spannend!
Katana

Post by Katana »

Dat word een leuk weekend sleutelen :D
Sander

Post by Sander »

Katana wrote:Dat word een leuk weekend sleutelen :D

Hahaha dacht het toch niet. Ga ik echt nie zelf aan beginnen. Zal wel een afspraakje worden voor volgende maand, dus ken een tijdje kijken naar de spulletjes.
Zal het een mooi plaatsje geven op de eettafel.
:-)
Katana

Post by Katana »

:lol: Niet te lang na blijven kijken, ik ken iemand in Parijs die 1,5 jaar naar een Mugen airbox heeft zitten kijken (in de huiskamer) voor hij hem erin gebouwd heeft!
Sander

Post by Sander »

Katana wrote::lol: Niet te lang na blijven kijken, ik ken iemand in Parijs die 1,5 jaar naar een Mugen airbox heeft zitten kijken (in de huiskamer) voor hij hem erin gebouwd heeft!

Hahaha voorpret :-). Je weet zeker dat ie hem niet in de slaapkamer gebruikte? Misschien z'n vrouw niet aantrekkelijk genoeg meer tijdens de sex.. :lol:
Mijn mugen zat er de dag dat ie bezorgt werd er al in. Eigenlijk al binnen een uur... 8)

Dit is alleen wat gecompliceerder dan een luchtfiltertje. Dus laat het liever aan de pro's over.
slydawg

Post by slydawg »

Mooie upgrades!!

FF een vraagje, wat is jouw ervaring/bevindingen van de Mugen airbox?
Sander

Post by Sander »

13 Sep 2007 09:59 Arnhem Out For Delivery

Spannend! Zit steeds uit het raam te turen of ie al komt :-)
Sander

Post by Sander »

slydawg wrote:Mooie upgrades!!

FF een vraagje, wat is jouw ervaring/bevindingen van de Mugen airbox?

Wow timing pcies als ik iets post ook iest posten...

Mugen aibox alleen positief eigenlijk. Klinkt als standaard bij lage toeren maar meer geroffel in hogetoeren. Naar gevoel trekt ie veel sneller.

En hij past perfect, goede kwaliteit. Alleen jammer dat ie met 30 schroeven ofzo rondom dicht zit.. Nogal irritant als je je filter wil schoon maken. Sommige schroeven kom je ook moeilijk bij.. Enige nadeeltje.
ToyZ

Post by ToyZ »

WoW jij pakt het gelijk goed aan zeg !
Niet geheel onterecht als de bak er toch afgaat.
Ben benieuwd wat het TODA vliegwiel voor een effect in de praktijk zal hebben op je auto.

Zit er namelijk ook aan te denken deze mods te laten plaatsen, aangezien naar alle waarschijnlijkheid mijn bak er ook onder vandaan gaat, maar daar ben ik met Honda Nederland nog niet helemaal uit.
slydawg

Post by slydawg »

hehehe goeie timing ja..

Ik heb er eentje onderweg maar ben aan het twijfelen als die de beste keus is.....
Sander

Post by Sander »

ToyZ wrote:WoW jij pakt het gelijk goed aan zeg !
Niet geheel onterecht als de bak er toch afgaat.
Ben benieuwd wat het TODA vliegwiel voor een effect in de praktijk zal hebben op je auto.

Zit er namelijk ook aan te denken deze mods te laten plaatsen, aangezien naar alle waarschijnlijkheid mijn bak er ook onder vandaan gaat, maar daar ben ik met Honda Nederland nog niet helemaal uit.

Thanks.
Lukt je nog wat bij Honda of niet? Ik heb bij mijn dealer gevraagt voor een speciale regeling maar wilde er niets van weten omdat ie al 6 jaar oud is.

slydawg wrote:hehehe goeie timing ja..

Ik heb er eentje onderweg maar ben aan het twijfelen als die de beste keus is.....

Niet doen, zit wel goed! :D

Nog een ander nieuwtje, heb mij net..... eindelijk in geschreven bij Rensportschool Zandvoort voor een cursus deze winter.
De stap eindelijk gemaakt. :D
Locked