Top 5...

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

Je weet dat een F1 wellicht ook kapot te modden is. Alles is subjectief zo.

Ik zei dus: Met hetzelfde budget

Een standaard NSX type R is op circuit even snel dan anderen met veel meer vermogen (ferrari, lambo, porsche), en dit omdat da auto gewoonweg veel beter is qua baanligging en dergelijke. Dus moest je de NSX opkrikken tot hetzelfde vermogen als de concurrenten wint de NSX moeiteloos. De NSX is gewoon door 'de mensen' onderschat omdat het 'maar' een Honda is. Lees dit maar eens:

http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=778

En voor zo een belachelijk hoge prijs $957.770 moet je echt wel gestoord zijn om de McLaren te kopen, ook al ben je Multimiljonair.

http://www.xs4all.nl/~alsoft/McLaren%20F1.htm

Ik denk zelfs dat de McLaren ook nog steeds meedoet in de japanse GT500, net zoals ferrari en porsche en toch zijn het altijd de 'goedkope' japanners die winnen (McLaren was in 1996 één keer de eerste, toch wel wat weinig voor zo een dure, snelle en exclusieve wagen, vind je niet?)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Super_GT

Die McLaren is gewoon zo duur doordat het McLaren is en niet omdat het zo een goede wagen zou zijn hoor. Zelfde voor Ferrari, Porsche, etc...

En als je exclusief wil zijn, ontwerp dan zelf een wagen, voor $957.770 moet dat wel lukken denk ik. Voor mij hoeft een exclusieve wagen niet, exclusief maken doe ik zelf wel :lol:

Aan de McLaren fans, als je wil in discussie gaan, bewijzen graag. Want zo gewoon komen vertellen dat die wagen de beste is, is voor mij niet overtuigend genoeg...

Gr.
crx303

Post by crx303 »

HondaDelsol wrote:@crx303

Ja iedereen heeft zijn eigen smaak eh, welke honda's heb je? Met welke motor?

Gr.

crx B16turbo
accord K20

www.vtecturbo.nl ;)
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

Wow die CRX :shock:
Cijfers? :D
ee8

Post by ee8 »

HondaDelsol wrote:@ ee8

Ik bedoel gewoon dat je met hezelfde budget de NSX veel beter kan maken dan die McLaren. Er bestaat zelfs een S2000 met 981 pk.

Gr.

we hebben het hier toch niet over budget? dan neem ik een formule 1 auto en ben ik het snelste op het circuit.....

en een s2k met dat vermogen zal vast niet fijn de hoek aan hakken..... 8)
mr. X

Post by mr. X »

Wel een Honda F1 auto dan hea :roll:
ee8

Post by ee8 »

mr. X wrote:Wel een Honda F1 auto dan hea :roll:

niet direct, het gaat over de snelste dan he......... 8)
HaRdCoRe-WeZ

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Top 5, kolere weet je hoe moeilijk dat is. Er zijn nu eenmaal verschillende klassen auto's. Een F40 kun je nu eenmaal niet vergelijken met een Jaguar S-Type R. En een 250GTO niet met een Murcielago. Zijn compleet verschillende auto's, en het zou zomaar kunnen zijn dat je in je EG met B16 Turbo net zoveel plezier hebt als in een Corvette Z06.

Maar ook voor mij, staat de McLaren F1, en dan het liefst de GTR, met stip op 1. En elke keer als ik er 1 tref op een circuit, dan krijg ik weer dat gevoel van: "Fack! Daar staat een McLaren!"

Dat krijg ik ook van de Ferrari 250 GTO (1962). Dat zijn de enige 2 auto's die mij dat gevoel geven.
Image
Sinan

Post by Sinan »

als ik 250 duizend euro zou hebben en als verzekeren geen probleem zou zijn of andere kosten, dan zou ik niet kunnen kiezen uit 3 auto´s: ferrari f430 met gewoon een handgeschakelde bak,gallardo handgeschakeld of een r8 handgeschakeld
mr. X

Post by mr. X »

Met dat budget zou ik ook voor de F430 gaan. Mooie bak!
Dimer

Post by Dimer »

HondaDelsol wrote:

JGTC / Super GT verhaal

Allereerst ben ik een erg grote NSX fan, laat dat duidelijk zijn :lol:

MAAR...

Een NSX kan gewoon niet op tegen een McLaren F1 (LM).
Een standaard F1 heeft 627 pk. Vergeet niet dat in de Super GT series je maar maximaal 500pk mag hebben. De F1's zijn daar dus teruggetuned ipv opgevoerd zoals de Skylines, NSXen e.d.

De NSXen, Skylines e.d zijn allemaal fabrieksauto's die worden gebouwd met een uitzichtloos budget. Dit zijn verre van straatauto's. Ik weet niet of je wel eens in de gelegenheid bent geweest om zo'n wagen van dichtbij te bekijken, maar het enige wat een Super GT NSX en een straat NSX gemeen hebben is de naam en dat ze vier wielen hebben. Er zit bijvoorbeeld een totaal andere motor in en die is zelfs in de lengterichting geplaatst ipv de breedte en de ophanging lijkt meer op die van een Formule 1.

Natuurlijk zijn die McLarens ook ver van standaard, maar dit zijn wel prive teams.

Natuurlijk is Honda geweldig en de meeste (incl ik) hier op het forum zweren bij dit merk en vinden Honda het beste/mooiste merk ter wereld. Geef ze eens ongelijk.

Maar alles is relatief :wink:
Sinan

Post by Sinan »

mooi gesproken
crx303

Post by crx303 »

HondaDelsol wrote:Wow die CRX :shock:
Cijfers? :D

Geen cijfers, ben eigenlijk gewoon te lui om een bank op te gaan denk ik :lol:
Het gaat hard, dat is voor mij voldoende 8)
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

Dimer wrote:
HondaDelsol wrote:

JGTC / Super GT verhaal

Natuurlijk is Honda geweldig en de meeste (incl ik) hier op het forum zweren bij dit merk en vinden Honda het beste/mooiste merk ter wereld. Geef ze eens ongelijk.

Maar alles is relatief :wink:

Ja ik kies Honda boven alles, ik kan er niet aan doen, Honda heeft me nog nooit teleurgesteld. En als ik dan verhalen van vrienden hoor die niet-honda rijden dat ze het ene probleem na het andere hebben...

En ik pas m'n top 5 aan:

Op de eerste plaats komt de Honda Phantom Flyer, zullen de meesten onder jullie waarschijnlijk niet kennen. Dit was het eerste prototype van de 'nieuwe NSX', 550pk sterke NA V10 40 klepper en de auto bestond volledig uit titanium, aluminium en carbon. Spijtig genoeg is het bij een studie (misschien zelfs prototype) gebleven. Mensen kopen zulke dingen gewoonweg bijna niet en honda maakt wat de overgrote meerderheid van de mensen graag willen (ze moeten toch iets van winst maken ook eh :wink: )

Heb dit artikel gelezen in een boekje dat honda zelf verspreid (ik deed toen vakantiewerk bij Honda), maar kan er niets van terugvinden op internet :(
Locked