mr. X wrote:juggie wrote:Dit verbruik krijg je door op de rechterstrook van de snelweg te blijven rijden (met een gangetje van circa 90~100 km/u.
Wijf.......
Niet te ver gaan... :evil: . (ik had je een stuk hoger zitten dan waar je nu staat)
:lol:
Juggie "stelt zich voor"
ITR897 wrote:juggie wrote:ITR897 wrote:Katana wrote:mr. X wrote:
WTF! :shock:
Hoe lang loop ik dáár al mee rond :lol:
Nog nooit gezien eigenlijk![]()
Uh, 24-5-2005? :lol:
:lol:
13:14 ? leef jij nog in de wintertijd?
Tijden zijn in GMT + 2 uur.
Is dit niet juist dan? :dunno:
Prima als je in bv Turkije woont... :lol:
HondArd wrote:@Juggie: heel netjes :thumbs: Maar wat nog meer kan schelen: slipstreamen achter een vrachtwagen. Heb je geen luchtweerstand meer, en gaat je verbruik NOG meer naar beneden.
Dit verbruik is incl. slipsteamen (van de in totaal 70 km zal circa 50km geslipstreamd zijn) Je merkt het gelijk als je in de turbulentie terecht komt. Hoog, dicht en lange vrachtwagens zijn inderdaad de beste.
(hoge) buitentemperatuur(Prius only?), droog wegdek en harde banden maken het verbruik nog lager.
Het is voornamelijk pech dat je net een steen tegenkomt. Er is trouwens ook een toename in glasschade door steenslag en dat komt niet doordat ruiten zachter zijn geworden (door strengere veiligheidseisen). Een belangrijke factor is natuurlijk ook de hoek waaronder het gespoten plaatdeel staat, kijk maar eens naar een voorkant van een vrachtauto. Over het algemeen rijden ze niet (veel) harder dan 90 maar heb je al eens gezien hoeveel steenslag er op zit. Elke steen en door het gebruik van steeds meer zoab (soort asfalt) praten we ook niet meer over steentjes maar stenen ! en is het gelijk raak bij “contactâ€.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat overmatig steenslag voornamelijk wordt bepaald door:
1.) De grote van de stenen welke we op onze weg tegenkomen.
2.) De hoek waaronder de plaatdelen staan.
3.) En natuurlijk is de snelheid ook een factor (van zowel het voertuig zelf als tegenliggers)
4.) Weekheid van de lak (hoe zachter hoe beter bestand tegen steenslag)
Kortom achter een vrachtwagen rijden is mss wel het veiligst. (niet een vrachtwagen die open en bloot steentjes vervoerd (of werkverkeer wat net invoegd etc.....)
Het was ook een eenmalige test, de CTR is niet gemaakt om zo zuinig mogelijk om met 90km/u op de rechterbaan te gaan sukkelen.... Maar zuinig istie zeker voor een 201 pk 2liter ......
Een CTR is gemaakt om te "blazen" 8) bochten nemen.... ach dat hoef ik hier toch niet uit te leggen....
Ik ben er dan ook van overtuigd dat overmatig steenslag voornamelijk wordt bepaald door:
1.) De grote van de stenen welke we op onze weg tegenkomen.
2.) De hoek waaronder de plaatdelen staan.
3.) En natuurlijk is de snelheid ook een factor (van zowel het voertuig zelf als tegenliggers)
4.) Weekheid van de lak (hoe zachter hoe beter bestand tegen steenslag)
Kortom achter een vrachtwagen rijden is mss wel het veiligst. (niet een vrachtwagen die open en bloot steentjes vervoerd (of werkverkeer wat net invoegd etc.....)
Het was ook een eenmalige test, de CTR is niet gemaakt om zo zuinig mogelijk om met 90km/u op de rechterbaan te gaan sukkelen.... Maar zuinig istie zeker voor een 201 pk 2liter ......
Een CTR is gemaakt om te "blazen" 8) bochten nemen.... ach dat hoef ik hier toch niet uit te leggen....

Er is een toename van steenslag doordat de wegen steeds slechter worden. Het zijn meestal stukjes asfalt wat opgereden wordt en de meeste steenslag krijg je door dicht op je voorligger te rijden.
Vrachtwagens hebben veel meer steenslag omdat ze veel meer km maken. Die worden niet verkocht als ze 200.000 hebben gereden, dan zijn ze net ingelopen.
Overigens worden de meeste steentjes opgeworpen door voorliggers, niet door tegenliggers. Heb er ook wel eens eentje van een tegenligger gehad hoor maar meeste is voorligger(s).
Jij smeert je lak elke dag in met weekmakers begrijp ik??
Vrachtwagens hebben veel meer steenslag omdat ze veel meer km maken. Die worden niet verkocht als ze 200.000 hebben gereden, dan zijn ze net ingelopen.
Overigens worden de meeste steentjes opgeworpen door voorliggers, niet door tegenliggers. Heb er ook wel eens eentje van een tegenligger gehad hoor maar meeste is voorligger(s).
Nana korobi ya oki
RedSun wrote:Er is een toename van steenslag doordat de wegen steeds slechter worden. Het zijn meestal stukjes asfalt wat opgereden wordt en de meeste steenslag krijg je door dicht op je voorligger te rijden.
Ik rij (en vooral geniet

skooter wrote:Ahoi Juggie,
Ik heb het ook hoor op mijn CTR .
Mijn achterwielen zitten inderdaad ook onder het remstof.
Schijnt inderdaad iets te zijn met VSA !.
Heb inderdaad ook het bekende 3th gear probleem.
Heb er nu 6000km opzitten in 1.5 mnd maar heb het nog steeds.
Ik heb er ook inmiddels z'n 6.000 km opzitten, maar ik heb het al lange tijd niet meer gevoeld (3th gear )....vreemd..
juggie wrote:skooter wrote:Ahoi Juggie,
Ik heb het ook hoor op mijn CTR .
Mijn achterwielen zitten inderdaad ook onder het remstof.
Schijnt inderdaad iets te zijn met VSA !.
Heb inderdaad ook het bekende 3th gear probleem.
Heb er nu 6000km opzitten in 1.5 mnd maar heb het nog steeds.
Ik heb er ook inmiddels z'n 6.000 km opzitten, maar ik heb het al lange tijd niet meer gevoeld (3th gear )....vreemd..
Geloof me, zit er nog steeds, volgens mij gebeurd het vaker als het koud is (of juist warm, ik weet het niet meer, want bij mij is het over

Deus Ex Machina!