soort benzine in ATR

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
pyara_pappoe
Posts: 8
Joined: Thu Aug 09, 2007 5:53 pm

soort benzine in ATR

Post by pyara_pappoe »

hallo,

ik ben van plan een honda accord type r aan te schaffen echter wat voor soort benzine gaat er in deze auto? is dit euro 95 of euro 98 en wat is exact het verbruik in de stad?? en op de snelweg, en gemiddeld? heeft iemand hier specificaties van officieel door honda afgegeven?

bij voorbaat dank
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Eerst:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=1967

Daarna:

Accord Type R

ALGEMEEN
nieuwprijs € 37.342
afleveringskosten n.v.t.
wegenbelasting 3mnd € 117 - € 138
carrosserie 4-deurs, sedan
transmissie 5 v, hand
brandstof benzine
algemene garantie 3 jaar, onbeperkt
carrosserie garantie 6 jaar
introductie oktober 1998
einde januari 2001

MOTOR
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2157 cm3
boring x slag 87,0 x 90,7 mm
compressieverh. 11,0:1
max. vermogen 156 kW (212 pk)
7200tpm
max. koppel 215 Nm
6700tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld

ONDERSTEL
aandrijving voor
wielophanging voor onafh., dubb.dr.
wielophanging achter onafh., dubb.dr.
vering voor schroefveren
vering achter schroefveren
stabilisator voor ja
stabilisator achter ja
remmen voor gev. schijven
remmen achter schijven
bandenmaat 215/45WR17
draaicirkel 11,4 m

MATEN & GEWICHTEN
lengte 4,60 m
breedte 1,75 m
hoogte 1,43 m
wielbasis 2,68 m
spoorbreedte voor 1,51 m
spoorbreedte achter 1,52 m
massa leeg 1305 kg
max. toelaatbare massa 1820 kg
laadvermogen 515 kg
aanhanger geremd 1500 kg
aanhanger ongeremd 500 kg
kogeldruk 60 kg
dakbelasting 65 kg
inh. bagageruimte 427 l
inh. brandstoftank 65 l

PRESTATIES
topsnelheid 228 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,2 s
verbruik binnen beb. kom 12,9 l/100km
verbruik buiten beb. kom 7,8 l/100km
verbruik gecombineerd 9,6 l/100km
CO2 uitstoot 229 g/km
VEILIGHEID
ABS-remsysteem ja
remkrachtverdeling ja
remassistentie nee
airbag bestuurder ja
airbag passagier ja
zij-airbags nee
hoofd/gordijnairbags nee
tractiecontrole ja
stabiliteitsregeling nee

COMFORT
centrale deurvergrendeling ja, met afstandbed.
keyless entry nee
elektrische ramen ja, voor & achter
stuurbekrachtiging ja
cruise control nee
airconditioning € 1.130
links/rechts gesch. temperatuurreg. nee
parkeersensor nee

INTERIEUR
hoogteverstelling stoel ja, bestuurder
lendensteun stoel ja, bestuurder
elektrische stoelverstelling nee
verwarmde stoelen nee
sportstoelen ja
met leer bekleed stuur ja
verstelbaar stuur ja, hoogte
leren bekleding nee
hoofdsteunen achter ja
neerklapbare achterbank ja
middenarmsteun ja, achter
automatisch dimmende binnenspiegel nee
leeslampje(s) nee
verlichte make-up spiegel nee
regelbare dashboardverlichting ja
toerenteller ja
dagteller ja
koelwatertemperatuurmeter ja
buitentemperatuurmeter nee
boardcomputer nee
audioinstallatie nee
stuurwielbediening voor audio nee
navigatiesysteem nee

EXTERIEUR
interval ruitewisser ja
lichtmetalen velgen ja
schuif/kanteldak nee
metallic lak € 499
meegespoten bumpers nee
getint glas ja
elektrische spiegels ja
inklapbare buitenspiegels nee
mistlampen voor ja
automatisch inschakelende verlichting nee
xenon koplampen ja
koplampsproeiers ja
inbraakalarm ja
pyara_pappoe
Posts: 8
Joined: Thu Aug 09, 2007 5:53 pm

Post by pyara_pappoe »

nou het verbruik in de bebouwde kom is dus echt niet zo laag voor de atr zoals beweerd wordt op het forum.!!!!!!!

dat wlde ik even weten. want zo zuinig is deze dus niet... ik dacht 1 :9
wel haalbaar was in de stad...
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

als benzine een breekpunt is voor het wel of niet kopen van een ATR, dan niet kopen............maar een civic vtec-e of zo :roll:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Eerst aanmelden.. Is dat zo lastig.

Je moet met benzine niet twijfelen over 95 of 98, een Performance auto moet ALTIJD 98 hebben, wat er ook in het boekje of wat dan ook staat.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Stel je eerst even netjes voor in het daarvoor bestemde topic.

We weten graag met wie we praten.

Was trouwens ook mijn eerste vraag hier :lol:
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Misschien een Civic Hybrid? Die zijn wel zuinig!
Nana korobi ya oki
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

RedSun wrote:Misschien een Civic Hybrid? Die zijn wel zuinig!


En een mooi model. NH-O spuiten, 18" wielen, type R badges erop en je bent vertrokken. :D
BlackTeg
Posts: 205
Joined: Sat Feb 14, 2004 12:15 pm

Post by BlackTeg »

ITR897 wrote:En een mooi model. NH-O spuiten, 18" wielen, type R badges erop en je bent vertrokken. :D


Nah, gewoon het echte spul halen als dat te verkrijgen zou zijn!
Image
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

pyara_pappoe wrote:nou het verbruik in de bebouwde kom is dus echt niet zo laag voor de atr zoals beweerd wordt op het forum.!!!!!!!

Jij hebt het alléén over de bebouwde kom, terwijl er op dit forum genoeg over verbruik van de Type-R's wordt gesproken, maar dit gaat meestal over mix-verbruik. Geen enkele auto is gebouwd om constant in de bebouwde kom met koude motor te rijden. Is niet alléén slopend voor je auto, maar ook slopend voor je verbruik. Bij normaal gebuik, en dat is voor van alles en nog wat qua ritjes kun je, als je niet van stoplicht naar stoplicht sprint, niet op het laatse moment remt maar de auto laat uitrollen als je weet dat je verderop toch moet gaan stoppen, best 1:11,5 halen. 1:13 is bij hoge uitzondering ook mogelijk, maar dan mag je niet boven de 80kmpu uitkomen. Vergeet niet dat je 212pk tot je beschikking KUNT hebben, en dat 1:11,5 voor zo'n auto héél zuinig is. Ik heb nog een Kadett-D 1.2S gehad, deed hetzelfde qua verbruik, maar die kon maximaal maar 60pk ophoesten. Met bijna 3,5x meer vermogen en 500kg meer massa hetzelfde gemiddelde verbruik, is toch uitstekend? 8)

pyara_pappoe wrote:dat wlde ik even weten. want zo zuinig is deze dus niet... ik dacht 1 :9 wel haalbaar was in de stad...

Als je een ATR wil om enkel in de stad mee te gaan "showen" denk ik dat je beter een andere auto aan kunt schaffen. Een Accord 1.6S bijvoorbeeld, die helemaal Type-r* look maken en dan mee gaan rijden. Ben je een stuk goedkoper uit.

(expres niet dik, cursief en roodgekleurd) :wink:
pyara_pappoe
Posts: 8
Joined: Thu Aug 09, 2007 5:53 pm

Post by pyara_pappoe »

dus 11,5 i de stad is mogelijk? met een 2.2 liter type r?? dus 1:10 is zeker mogelijk? in de stad? 1!!! ALS DAT ZO is IS HET ZEKER WEL ZUINIG VOOR ZO EEN AUTO MOET IK ZEGGEN!!!

Maar ik hoor veel mensen zeggen dat het in de stad de ATR 1:7,5 1:8 HAALT..???? dus ik hoor tegenstrijdige berichten vandaar deze topic.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Het hangt af van je rijstijl.

Je KUNT dus zuinig rijden met zo'n auto, maar 1 op 3 is zelfs haalbaar op het circuit. Niets over te zeggen dus, maar bij normaal gebruik en geen sprints tussen stoplichten is 1 op 10 haalbaar, met elke R wel.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

In de stad, 1 op 8...ga het niet mooier maken dan het is.

Snelweg 1 op 10

Circuit 1 op 3 :twisted:
Locked