is dit normaal??

Achter-de-schermen stukje voor de Moderators
typeRfan

is dit normaal??

Post by typeRfan »

net heb ik ff met een maat van me (gerbengtt) een sprintje gedaan op de dijk enkhuizen lelystad.
hij heeft een subaru impreza en had op z'n avcr z'n turbo uit gezet, hij reed met 0,5bar turbo druk. (volgens hem heeft ie dan +/- 170pk) hij heeft wel een 3 inch downpijp van eps en een 2,5inch supersprint middenpijp en een Invidia open uitlaat.
Ik reed met me CTR voorop en ging echt vol erop, hij moest met z'n subaru in bijna elke versnelling inhouden.
ik weet dat mijn CTR nog wat lui is, maar ik had toch wel verwacht dat ik bij een subaro zonder turbo een beetje weg kon rijden.
HONDA - The power of Dreams
mr. X

Post by mr. X »

Keetje een andere CTR erlangs zetten om te testen. Dan weet je of de jouwe lui is, of die van hem belachelijk snel.
gerbengtt

Post by gerbengtt »

nou... mijn setup staat in m,n voorsteltopic :wink:
en idd.. als ik met de acv-r in de off stand rijd heb ik ongeveer 170pk.
het gekke is: toen we de 200 al voorbij waren.. kwam ik gewoon naast hem rijden :shock: (moest helaas wel afhaken ivm tegenmoedkomend verkeer en een scoop die anders door de windt m,n voorraam zou invliegen :x ) zou het kunnen zijn dat de civic geknepen is?
of iets ander wellicht waardoor hij niet aan z,n vermogen komt?
ff een andere type-r ernaast zetten om te testen zal niet meevallen. zoveel rijden er hier niet 8) groetjes gerben
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

Normaal is een impreza met turbo tot de 100 wel sneller, alleen daarna wordt het normaal toch uitlaatje kijken voor hem..... :lol:
typeRfan

Post by typeRfan »

mr. X wrote:Keetje een andere CTR erlangs zetten om te testen. Dan weet je of de jouwe lui is, of die van hem belachelijk snel.

ja idd dat wilde ik zelf ook al gaan proberen, dus ik moet maar eens iemand vinden met een standaard CTR, ik ben de 25ste op de dynodag dus misschien dan ff kijken of ik iemand kan vinden die ff wil proberen.

maar dan nog... me auto is van een ouder stel geweest, dus het vtec gebied zal die wel nooit hebben gezien denk ik.
zou het niet iets kunnen zijn dat me CTR misschien geknepen is ofzo??
HONDA - The power of Dreams
gerbengtt

Post by gerbengtt »

accordR alias AccordS wrote:Normaal is een impreza met turbo tot de 100 wel sneller, alleen daarna wordt het normaal toch uitlaatje kijken voor hem..... :lol:

ik rij met een setup van ongeveer 270pk.
en ik overdrijf niet als ik 15 autolengtes weg reed bij hem.(met avc-r aan..dus 270pk)
ik ben erg benieuwd of robert z,n auto nog los moet komen... of dat er iets anders aan de hand is....
accordR alias AccordS

gerbengtt wrote:
accordR alias AccordS wrote:Normaal is een impreza met turbo tot de 100 wel sneller, alleen daarna wordt het normaal toch uitlaatje kijken voor hem..... :lol:

ik rij met een setup van ongeveer 270pk.
en ik overdrijf niet als ik 15 autolengtes weg reed bij hem.(met avc-r aan..dus 270pk)
ik ben erg benieuwd of robert z,n auto nog los moet komen... of dat er iets anders aan de hand is....

Ik bedoelde een standaard impreza met 218 HP.
Met deze heeft iemand van ons met de club 3 jaar geleden naar het JAF in Assen een wedstrijdje gehouden maar na de 250 moest de impreza echt afhaken.

Maar goed dat is maar 1 voorbeeld...... :roll:
gerbengtt

Post by gerbengtt »

geen idee hoe dat met een standaard impreza is.. ze hebben wel een stroomlijn van een gekantelde telefooncel..
maar als ik dus met 0,5 bar met ruim 200 naast robert kom rijden(oem impreza rijdt op 0,9 bar) moet er toch iets loos zijn zou je denken???
mr. X

Post by mr. X »

Dat is idd raar.

En stock subjes zijn niet overdreven spannend.
Heb het eens opgenomen tegen eentje met openuitlaat. Hij had niet zo'n lekkere start, maar ik bleef hem goed voor tot we afremde (180 km/h) Dit met mijn ITR met catvv catback en CAI.

Maargoed, dan lijkt het erop dat er iets niet pluis is.
Enkhuizen is helaas nogal een eindje rijden voor me :wink:
accordR alias AccordS

Mijn reactie ging niet over een straatrace.
Maar over het verschil tussen een Impreza en een CTR
IvoG

Post by IvoG »

Dat kan best maar ik kon het niet in zijn eentje laten staan en de rest wel verwijderen.
Locked