opknappen of verkopen
opknappen of verkopen
hallo iedereen,
heb even een nieuwe account aangemaakt omdat ik hem niet meer geactiveerd kreeg. was eerst spider op dit forum.
ik wil jullie allemaal hier om advies vragen als het kan
Tot mijn grote spijt heb ik een ongeluk gehad met mijn itr met flinke schade tot gevolg. TEn eerste wil ik erg graag blijven rijden in de itr maar
De vraag is of het nog rendabel is om hem nog op te knappen.
De schade is wel veel. de gehele voorkant rondom moet vervangen worden qua plaatwerk De motor is nog intakt en niet geraakt. Aan de achterkant is het chasis (niet de ophanging) aan de bovenkant geraakt wat je altijd zal blijven zien.
Een kennis (die schadewagens opknapt)heeft ernaar gekeken en kwam tot de conclusie dat het waarschijnlijk te veel schade is om hem nog te reparen ( 4000 euro aan onderdelen) Mede omdat aan de achterkant het chasis is beschadigd, daar moet dan een nieuw stuk plaat in worden gelast etc. en dit was dus nog niet eens meegerekent bij die 4000. Als het alleen de voorkant had geweest dan had het nog gekund aldus hem.
Ik schat de waarde van mijn itr zoals hij was voor het ongeluk op 13.500
Hij was in topconditie qua onderhoud en lak ,had 97000 km gelopen.
Nu kan ik voor 3000 euro een geheel nieuw chasis (in goede staat) zonder de onderbouw en ophanging ed. kopen. incl. achterklep, gehele voorkant qua plaatwerk etc.
het enige wat er dan nog overblijft is een setje nieuwe banden eronder en een nieuwe uitlaat
De achterkant is dan dus niet meer tersprake omdat er een nieuw chasis op het onderstel gezet wordt.
Ik zou er dan dus voor 4000 euro + arbeid van die kennis (750 euro of zo) klaar mee zijn. dus 5000 ongeveer.
De wagen is in de staat waarin hij nu is nog ong 4000 euro nog waard.
heb ik al een koper voor.
De vraag is dus of het dan wel rendabel is om het te doen.
Dat is dan denk ik afhankelijk van wat is de wagen nog waard is nadat hij is opgeknapt maar dat kan ik mis hebben daar heb ik dus geen verstand van misschien jullie wel?? is ie dan gewoon weer de waarde die hij was of niet?
hulp gevraagd van een gefrustreerde (ex) itr rijder....
spider
heb even een nieuwe account aangemaakt omdat ik hem niet meer geactiveerd kreeg. was eerst spider op dit forum.
ik wil jullie allemaal hier om advies vragen als het kan
Tot mijn grote spijt heb ik een ongeluk gehad met mijn itr met flinke schade tot gevolg. TEn eerste wil ik erg graag blijven rijden in de itr maar
De vraag is of het nog rendabel is om hem nog op te knappen.
De schade is wel veel. de gehele voorkant rondom moet vervangen worden qua plaatwerk De motor is nog intakt en niet geraakt. Aan de achterkant is het chasis (niet de ophanging) aan de bovenkant geraakt wat je altijd zal blijven zien.
Een kennis (die schadewagens opknapt)heeft ernaar gekeken en kwam tot de conclusie dat het waarschijnlijk te veel schade is om hem nog te reparen ( 4000 euro aan onderdelen) Mede omdat aan de achterkant het chasis is beschadigd, daar moet dan een nieuw stuk plaat in worden gelast etc. en dit was dus nog niet eens meegerekent bij die 4000. Als het alleen de voorkant had geweest dan had het nog gekund aldus hem.
Ik schat de waarde van mijn itr zoals hij was voor het ongeluk op 13.500
Hij was in topconditie qua onderhoud en lak ,had 97000 km gelopen.
Nu kan ik voor 3000 euro een geheel nieuw chasis (in goede staat) zonder de onderbouw en ophanging ed. kopen. incl. achterklep, gehele voorkant qua plaatwerk etc.
het enige wat er dan nog overblijft is een setje nieuwe banden eronder en een nieuwe uitlaat
De achterkant is dan dus niet meer tersprake omdat er een nieuw chasis op het onderstel gezet wordt.
Ik zou er dan dus voor 4000 euro + arbeid van die kennis (750 euro of zo) klaar mee zijn. dus 5000 ongeveer.
De wagen is in de staat waarin hij nu is nog ong 4000 euro nog waard.
heb ik al een koper voor.
De vraag is dus of het dan wel rendabel is om het te doen.
Dat is dan denk ik afhankelijk van wat is de wagen nog waard is nadat hij is opgeknapt maar dat kan ik mis hebben daar heb ik dus geen verstand van misschien jullie wel?? is ie dan gewoon weer de waarde die hij was of niet?
hulp gevraagd van een gefrustreerde (ex) itr rijder....
spider
Het gaat je een hoop geld kosten wat je nooit meer terug ziet.
Je moet voor jezelf afwegen of je de auto nog een paar jaar wil rijden, of toch stiekem een andere auto op het oog hebt.
Als je dat niet hebt, is het wel een goede kans om het goed aan te pakken. JDM front (als dat je ding is) CF hood, en je kunt het nieuwe chassis nakijken op roest ed en bijwerken. Als je dat allemaal netjes doet en een goed foto verslag er bij maakt, zal je er bij de verkoop misschien nog een redelijke prijs voor krijgen.
iig succes ermee man..
Je moet voor jezelf afwegen of je de auto nog een paar jaar wil rijden, of toch stiekem een andere auto op het oog hebt.
Als je dat niet hebt, is het wel een goede kans om het goed aan te pakken. JDM front (als dat je ding is) CF hood, en je kunt het nieuwe chassis nakijken op roest ed en bijwerken. Als je dat allemaal netjes doet en een goed foto verslag er bij maakt, zal je er bij de verkoop misschien nog een redelijke prijs voor krijgen.
iig succes ermee man..
Als je zegt "teveel schade om te repareren" bedoel je dan teveel schade of teveel geld?
Je zegt verder een ander chasis te hebben gevonden, is dit een complete ITR zonder motor+ECU, wielen, ophanging, uitlaat, etc.? Zo ja, moet je jezelf niet afvragen hoe die zo komt en of het chasis wel helemaal te vertrouwen is?
Verder vraag ik me af hoe het zit met (her)keuring / kenteken van de auto, het chasisnummer zal anders worden hetgeen mogelijk tot een herkeuring kan leiden.
Je zegt verder een ander chasis te hebben gevonden, is dit een complete ITR zonder motor+ECU, wielen, ophanging, uitlaat, etc.? Zo ja, moet je jezelf niet afvragen hoe die zo komt en of het chasis wel helemaal te vertrouwen is?
Verder vraag ik me af hoe het zit met (her)keuring / kenteken van de auto, het chasisnummer zal anders worden hetgeen mogelijk tot een herkeuring kan leiden.
Als je het leuk werk vind om te doen,zou ik het zeker proberen. Maar voor een makkelijke oplossing,gewoon verkopen in deze staat 4000 euro+5000 euro wat je dacht kwijt te zijn = 9000 euro en 1tje invoeren uit Duitsland daar staan ze al voor 8a 9000 euro,maar neem dan wel een kenner mee en haal geen schadebak (mits goed gemaakt)...
de itr van maarten is enkele weken weg!
maar goed, de onderdelen van je eigen ITR kun je denk ik voor wel wat meer dan 4000 euro verkopen, maar daar moet je zin in hebben (kan ooit wat tijd kosten namelijk!)
als het andere chassis netjes is (recht, roestvrij, dat soort dingen)... sja... dan is 4000 voor een kaal chassis misschien niet verkeerd...
hoe was je verzekerd? krijg je nog geld van de verzekering of niet? als je geld krijgt van de verzekering is het snel geregeld lijkt me... dat andere chassis 100% tip top maken en je eigen spullen overzetten...
En je kunt altijd nog een civic kopen en alle onderdelen van je ITR daarop schroeven... 5e generatie coupe of zo... kijk naar de auto van hardcorehonda en je snapt wel wat ik bedoel... maar goed, het is geen ITR dan...
maar goed, de onderdelen van je eigen ITR kun je denk ik voor wel wat meer dan 4000 euro verkopen, maar daar moet je zin in hebben (kan ooit wat tijd kosten namelijk!)
als het andere chassis netjes is (recht, roestvrij, dat soort dingen)... sja... dan is 4000 voor een kaal chassis misschien niet verkeerd...
hoe was je verzekerd? krijg je nog geld van de verzekering of niet? als je geld krijgt van de verzekering is het snel geregeld lijkt me... dat andere chassis 100% tip top maken en je eigen spullen overzetten...
En je kunt altijd nog een civic kopen en alle onderdelen van je ITR daarop schroeven... 5e generatie coupe of zo... kijk naar de auto van hardcorehonda en je snapt wel wat ik bedoel... maar goed, het is geen ITR dan...
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Een ITR is het altijd waard!
Die 4000eu is zeker als je alles nieuw koopt? Ga eens wat bedrijven afbellen wie nog wat heeft staan! Ik wete dat TCC nog een motorkap heeft staan bv. Verder is bv een carbon kap al goedkoper dan een nieuwe orginele!
Als je zo je onderdelen bij elkaar zoekt kan het vaak een stuk voordeliger.
Die 4000eu is zeker als je alles nieuw koopt? Ga eens wat bedrijven afbellen wie nog wat heeft staan! Ik wete dat TCC nog een motorkap heeft staan bv. Verder is bv een carbon kap al goedkoper dan een nieuwe orginele!
Als je zo je onderdelen bij elkaar zoekt kan het vaak een stuk voordeliger.
ok thx voor jullie reacties
even reageren daarop.....
Gaskleppie:
nee dat is als ik allles al van internet koop (tweedehands dus) van mensen die advertentie hebben geplaatst en dat onderdeel te koop hebben staan en los verkopen. Is het zo dat ik bedrijven moet belen zou het daar goedkoper zijn ? ik weet het niet....
vtechmoon:
mijn vraag is dus juist of ik er nog meer dan de kostprijs zou kunnen uithalen. Hij was 13500 waard. Asl ik veel moeite moet steken in het opknappen en er niet meer dan de kostprijs uit kan halen dan is het dus niet rendabel. het geld ervoor bijelkaar halen wordt al moeilijk.
barT:
t.a.v. verzekering.... ik had WA+ dus krijg niks terug van de verzekering ;-((((
IVoG:
teveel schade om te reparen = teveel geld= niet rendabel
maar dat was voor dat ik dat chassis vond...
en tja dat is misschien zo ga wel eerst kijken naar dat chasis dan of het wel te vertrouwen is ja...
MrX: nee de ITR heb ik jaren voor gespaard en was/is mijn droomauto. dus heb niks anders op het oog en wilde (en dus nog steeds) jaren in rijden...
VTECRTY:
tja als ik dat geld zou hebben zou ik dat wel doen maar helaas...
ook is het zo (dat is volgens mij nog niet helemaal duidelijk) dat het geen compleet chasis is. de ophanging en de gehele onderkant zit er niet bij het is alleen de lege kas (lees het witte gespoten metaal) incl alle ruiten bumpers, achterklep, motorkap, zijschermen en hetplaatwerk aan de voorkant waar de voorbumper aan hangt.
even reageren daarop.....
Gaskleppie:
nee dat is als ik allles al van internet koop (tweedehands dus) van mensen die advertentie hebben geplaatst en dat onderdeel te koop hebben staan en los verkopen. Is het zo dat ik bedrijven moet belen zou het daar goedkoper zijn ? ik weet het niet....
vtechmoon:
mijn vraag is dus juist of ik er nog meer dan de kostprijs zou kunnen uithalen. Hij was 13500 waard. Asl ik veel moeite moet steken in het opknappen en er niet meer dan de kostprijs uit kan halen dan is het dus niet rendabel. het geld ervoor bijelkaar halen wordt al moeilijk.
barT:
t.a.v. verzekering.... ik had WA+ dus krijg niks terug van de verzekering ;-((((
IVoG:
teveel schade om te reparen = teveel geld= niet rendabel
maar dat was voor dat ik dat chassis vond...
en tja dat is misschien zo ga wel eerst kijken naar dat chasis dan of het wel te vertrouwen is ja...
MrX: nee de ITR heb ik jaren voor gespaard en was/is mijn droomauto. dus heb niks anders op het oog en wilde (en dus nog steeds) jaren in rijden...
VTECRTY:
tja als ik dat geld zou hebben zou ik dat wel doen maar helaas...
ook is het zo (dat is volgens mij nog niet helemaal duidelijk) dat het geen compleet chasis is. de ophanging en de gehele onderkant zit er niet bij het is alleen de lege kas (lees het witte gespoten metaal) incl alle ruiten bumpers, achterklep, motorkap, zijschermen en hetplaatwerk aan de voorkant waar de voorbumper aan hangt.
Nou, het chassis (carresorie) gaan halen,(kenner meenemen),beetje afdingen nog,boel overzetten,proberen alles er nog bij te halen wat je nog mist,eerst nog even navragen bij rdw of dit allemaal kan/mag zonder herkeuring (nieuw kenteken etc). en je hebt weer een mooie itr met je eigen vertrouwde blok/bak etc. En hij is over een paar jaar dan heus niks minder waard als je het allemaal netjes doet...maar dat komt vast wel goed Succes
Ik denk niet dat je hem moet verkopen en een andere goedkopere moet halen uit duitsland. zeker niet als je deze auto nog lang wil blijven rijden.
Als je dan tijd en gedult hebt zul je een hoop kunnen maken voor minder geld.
Laat het maar iets meer kosten, dan weet je tenminste wat voor auto je hebt, en ken je hem door en door.
Wat niet geheel onbelangrijk is:
Heb je de mogelijkheid hem een maand en waarschijnlijk langer te laten staan, droog en in een (bijv) afgesloten schuur?
Als je dan tijd en gedult hebt zul je een hoop kunnen maken voor minder geld.
Laat het maar iets meer kosten, dan weet je tenminste wat voor auto je hebt, en ken je hem door en door.
Wat niet geheel onbelangrijk is:
Heb je de mogelijkheid hem een maand en waarschijnlijk langer te laten staan, droog en in een (bijv) afgesloten schuur?
Hoe is het gebeurt? Eenzijdig? Uit de bocht gevlogen of gesneden ofzo?
Het voordeel van de auto zelf weer opbouwen is dat je hem meteen weer voor 10 jaar of langer goed kan maken. Goed de achterschermranden e.d. behandelen zodat hij voorlopig niet roest.
Heb je foto's van de schade? zijn je langsdragers nog recht? Het is moeilijk inschatten zo.
Ik kan hem ook eventueel op de biedingenlijst van schadeopkopers zetten om te kijken wat er geboden wordt op het "wrak". je hoeft hem dan niet te verkopen maar dan heb je een idee wat hij opbrengt.
Is je kenteken deel I ingenomen door de politie? Ik zou, zeker als je nog niet weet wat je wil, de auto schorsen zodat je geen kosten meer hebt en rustg na kan denken en uit kan zoeken wat je wil.
Als de auto geschorst is kun je hem beetje bij beetje opbouwen. Wel zorgen dat het goed gebeurt uiteraard.
Als je me een PM stuurt met de toedracht (kan me voorstellen dat je het niet aan de grote klok wil hangen) kan ik kijken of er mogelijkheden zijn verzekeringstechnisch (zit zelf in de verzekeringen en autoschades).
Het voordeel van de auto zelf weer opbouwen is dat je hem meteen weer voor 10 jaar of langer goed kan maken. Goed de achterschermranden e.d. behandelen zodat hij voorlopig niet roest.
Heb je foto's van de schade? zijn je langsdragers nog recht? Het is moeilijk inschatten zo.
Ik kan hem ook eventueel op de biedingenlijst van schadeopkopers zetten om te kijken wat er geboden wordt op het "wrak". je hoeft hem dan niet te verkopen maar dan heb je een idee wat hij opbrengt.
Is je kenteken deel I ingenomen door de politie? Ik zou, zeker als je nog niet weet wat je wil, de auto schorsen zodat je geen kosten meer hebt en rustg na kan denken en uit kan zoeken wat je wil.
Als de auto geschorst is kun je hem beetje bij beetje opbouwen. Wel zorgen dat het goed gebeurt uiteraard.
Als je me een PM stuurt met de toedracht (kan me voorstellen dat je het niet aan de grote klok wil hangen) kan ik kijken of er mogelijkheden zijn verzekeringstechnisch (zit zelf in de verzekeringen en autoschades).
Nana korobi ya oki
In onderdelen levert een ITR met zo'n schade zeker 7500 euro op
Interieur, dash, stoelen, motorswap, onderstel, achterbumper, achterlichten.. erg gewild
2,5-5 erbij en je hebt een andere ITR.. een schade auto goed repareren kost veel geld.. en als je alles moet laten doen..
nah.. andere wagen halen dus..
Interieur, dash, stoelen, motorswap, onderstel, achterbumper, achterlichten.. erg gewild
2,5-5 erbij en je hebt een andere ITR.. een schade auto goed repareren kost veel geld.. en als je alles moet laten doen..
nah.. andere wagen halen dus..