Wat the F*ck is er met Honda F1 aan de hand???
Alonso kwam als een klein kind mekkeren over de actie van Massa, dat die hem geraakt had. Toen zei Massa tegen hem "F..k off", en daar gingen ze nog even over door.
Liuzzi (als je die bedoelt Rob) had een mechanisch probleem waardoor hij eraf stuiterde en bijna de pacecar meenam, hij kwam namelijk net de pits uit met extra wet banden. Alleen was STR zo boos en verbolgen over het feit dat Hamilton wel teruggezet was op de baan dat ze helemaal geen persbericht hebben uitgebracht (eigenlijk wel, maar het enige wat er stond was "Nothing to say") waaruit duidelijk zou worden dat Liuzzi er niks aan kon doen.
Dat de jongelingen als Hamilton, Speed, Liuzzi, en Sutil eraf gaan kan ik begrijpen. Button is echter een ander verhaal. :roll: Hij zou het rijden in natte omstandigheden veel beter onder de knie moeten hebben in mijn optiek.
Liuzzi (als je die bedoelt Rob) had een mechanisch probleem waardoor hij eraf stuiterde en bijna de pacecar meenam, hij kwam namelijk net de pits uit met extra wet banden. Alleen was STR zo boos en verbolgen over het feit dat Hamilton wel teruggezet was op de baan dat ze helemaal geen persbericht hebben uitgebracht (eigenlijk wel, maar het enige wat er stond was "Nothing to say") waaruit duidelijk zou worden dat Liuzzi er niks aan kon doen.
Dat de jongelingen als Hamilton, Speed, Liuzzi, en Sutil eraf gaan kan ik begrijpen. Button is echter een ander verhaal. :roll: Hij zou het rijden in natte omstandigheden veel beter onder de knie moeten hebben in mijn optiek.
@ Ard... zie uitleg Ivo...
Alonso had bij het uitstappen direkt naar de camera gewezen op de schade aan zijn auto en vervolgens met gebarend vingertje naar de auto van massa...
Alonso kwam dus idd Massa even de les lezen...
Liuzzi kwam idd net de pits uitrijden... maar waarom dan nog op volle snelheid? Terwijl er geel gevlagd werd?
Jongelingen of ervaren rijders...
rijden in natte omstandigheden ben ik met je eens... misschien dat ervaren rijders dit beter onder de knie ZOUDEN KUNNEN hebben...
Dit was een heel ander verhaal vind ik...
Dit is langzamer gaan rijden op de baan doordat er opeens zoveel water stroomde... Maar dit precies op een punt krijgen waar dit niet verwacht was in die hoeveelheid.
Maar het blijft speculeren hier...
Ik ben ook een van de laatste die er verstand van heeft... maar dit vond ik wel opmerkzaam...
Alonso had bij het uitstappen direkt naar de camera gewezen op de schade aan zijn auto en vervolgens met gebarend vingertje naar de auto van massa...
Alonso kwam dus idd Massa even de les lezen...
Liuzzi kwam idd net de pits uitrijden... maar waarom dan nog op volle snelheid? Terwijl er geel gevlagd werd?
Jongelingen of ervaren rijders...
rijden in natte omstandigheden ben ik met je eens... misschien dat ervaren rijders dit beter onder de knie ZOUDEN KUNNEN hebben...
Dit was een heel ander verhaal vind ik...
Dit is langzamer gaan rijden op de baan doordat er opeens zoveel water stroomde... Maar dit precies op een punt krijgen waar dit niet verwacht was in die hoeveelheid.
Maar het blijft speculeren hier...
Ik ben ook een van de laatste die er verstand van heeft... maar dit vond ik wel opmerkzaam...
Volle snelheid is met die nattigheid een relatief begrip. Als je op full wets staat kan het wel, mits er niets anders fout gaat zoals in dit geval. Bernd Maylander (pace-car driver) lette wel ontzettend goed op, hij was net stil gaan staan om de race leider op te wachten, en toen zag je hem opeens weg accelleren voordat Liuzzi zichtbaar was in het shot. :shock:
Het feit dat de baan daar naar beneden afloopt helpt natuurlijk ook niet.
Uiteindelijk ben ik ook een stuurman aan wal, dus ik kan er niks van zeggen met autoriteit, alleen mijn verwachting en teleurstelling in Honda als team uitspreken.
Het feit dat de baan daar naar beneden afloopt helpt natuurlijk ook niet.
Uiteindelijk ben ik ook een stuurman aan wal, dus ik kan er niks van zeggen met autoriteit, alleen mijn verwachting en teleurstelling in Honda als team uitspreken.
Ze mogen zich nu echt diep gaan schamen...
Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/
Ze kunnen niet eens meer een Spyker voorbij.... :-?
1 L. Hamilton McLaren 1:35:52.991
2 K. Räikkönen Ferrari + 0.715
3 N. Heidfeld BMW + 43.129
4 F. Alonso McLaren + 44.858
5 R. Kubica BMW + 47.616
6 R. Schumacher Toyota + 50.669
7 N. Rosberg Williams + 59.139
8 H. Kovalainen Renault + 1:08.104
9 M. Webber Red Bull + 1:16.331
10 J. Trulli Toyota + 1 ronde(n)
11 D. Coulthard Red Bull + 1 ronde(n)
12 G. Fisichella Renault + 1 ronde(n)
13 F. Massa Ferrari + 1 ronde(n)
14 A. Wurz Williams + 1 ronde(n)
15 T. Sato Super Aguri + 1 ronde(n)
16 S. Vettel Scuderia Toro Rosso + 1 ronde(n)
17 A. Sutil Spyker F1 + 2 ronde(n)
18 R. Barrichello Honda + 2 ronde(n)
Honda met de staart tussen de benen naar huis
05 augustus 2007
Het team van Honda zal de Hungaroring met het schaamrood op de kaken verlaten. Jenson Button en Rubens Barrichello waren niet vooruit te branden. Button werd nog uit zijn lijden verlost door een technisch probleem, maar Barrichello moest de gifbeker helemaal leegdrinken en finishte als laatste. Achter Adrian Sutil.
"Vandaag hadden we gewoon geen snelheid en hoewel ik mijn uiterste best deed, kwam er helemaal niks uit de auto", zei de Braziliaan. "De race begon slecht toen ik naar buiten werd geduwd in de tweede bocht en achteraan kon aansluiten. Inhalen is hier praktisch onmogelijk en dat was eigenlijk het verhaal van mijn race. Het hele team voelt de pijn. We weten hoe slecht de situatie is en we moeten eraan werken."
Jenson Button verzuchtte: "Wat kan ik zeggen? We weten allemaal wat er mis is en dat er veel werk verzet moet worden. Ik viel uit vanwege een elektronisch probleem, waardoor de motor gewoon uitviel. Daarvoor ging het al vreselijk slecht en had ik ontzettend veel last van onderstuur. Ons resultaat spreekt eigenlijk voor zich."
Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/
Ze kunnen niet eens meer een Spyker voorbij.... :-?

-
Dit is wat IvoG op 15 juni 2007 wrote:Ik meende iets te hebben begrepen dat hun windtunnel verkeerde data aan het doorgeven was, dat er een fout in zat of zo.
Ik had helaas gelijk:
http://www.formula1.com/news/headlines/2007/8/6624.html
Barrichello reveals wind tunnel woes at Honda
Honda’s Rubens Barrichello has revealed that the Japanese team’s poor performance this season may have stemmed from an incorrectly calibrated wind tunnel. Barrichello, who is yet to score a point in 2007, is hopeful that the squad will see better results within the next month.
The Brazilian recently visited Honda’s UK headquarters in Brackley and met up with new technical signings, ex-Williams chief aerodynamicist Loic Bigois and former BMW Sauber employee John Owen. The pair admitted to Barrichello that they suspected errors in the tunnel's set-up could be largely to blame for the RA107’s lack of pace.
“They believe that our wind tunnel’s calibration is wrong and because of that everything that has been developed has not been effective,†explained Barrichello on his official website. “We will have to change many things, even parts of the structure inside the wind tunnel, and it will be about a month until we are able to see changes.â€
Barrichello's factory visit came shortly before he endured his toughest race yet for Honda at the recent Hungarian Grand Prix, where the 35 year-old finished 18th and last behind the Spyker of Adrian Sutil. However, with a solution now in sight, he is optimistic that an upswing in performance is on the cards for this season and the next.
“The best thing is that for us to be sure that next year’s car will be good we need to change this year’s car to know if the changes are going in the right direction,†he added. “I’m sure they are, they have to be!â€
Dat er een probleem is met de windtunnel is al een hele tijd bekend, dacht dat Barichello dat al in april in een interview meldde. Is gewoon heel jammer om te zien dat ze vanaf het begin van het seizoen geen echte verberteringen te zien zijn geweest. Ze zouden haast beter de auto van vorig jaar maar weer uit de garage kunnen trekken en deze opnieuw doorontwikkelen met een goede windtunnel.
Dit valt ook wel onder het kopje "Wat the F*ck is er met Honda F1 aan de hand???"
Bron; http://f1.gpupdate.net/nl/
Dat hele earth-gedoe is zoooooooooooooo 2007....
Honda toont opvolger van Earth Car
29 januari 2008
Het team van Honda heeft dinsdag de nieuwe kleurstelling voor het seizoen 2008 onthuld, tijdens de teampresentatie in de fabriek te Brackley. De nieuwe wagen is een duidelijk vervolg op de Earth Car, die het team vorig jaar introduceerde. Honda-coureur Rubens Barrichello gaf de nieuwe wagen vorige week al zijn baandebuut, op het circuit van Valencia. Toen was de Honda-bolide nog helemaal wit.
Vorig seizoen reed het team van Honda voor het eerst met de Earh Car, een sponsorloze auto met één grote afbeelding van de aarde erop. In ruil voor een donatie konden fans hun naam op de auto laten plaatsen, enkele pixels groot. De Britse renstal wilde met deze wagen de milieuproblematiek onder de aandacht van een wereldwijd publiek brengen. Honda viel met dit concept nog in de prijzen bij de laatste Green Awards. Met de nieuwe kleurstelling borduurt Honda verder op dit thema. Was de wagen vorig jaar nog volledig bedekt met de aarde, dit jaar is dat slechts deels het geval en is er op de RA108 ook ruimte voor de kleuren rood en wit.
Alex Wurz, de nieuwe testcoureur van het team, kreeg de eer om de nieuwe Honda-wagen te presenteren. Hij stuurde de RA108 het auditorium van de Honda-fabriek in, waar zo'n driehonderd journalisten en gasten zaten te wachten.
Teambaas Ross Brawn zei bij de presentatie: "De RA108-wagen is aërodynamisch en mechanisch volledig anders dan zijn voorgangers. Het nieuwe ontwerp is zo gemaakt dat er meer ruimte is voor aërodynamische vondtsen en er gedurende het seizoen gemakkelijker upgrades kunnen worden geïntroduceerd. De eerste upgrade hebben we al in Melbourne. Dan zullen we een geheel herzien aërodynamisch pakket klaar. De twee grootste regelwijzigingen hadden te maken met de elektronica en de versnellingsbak. Vooral in de invoering van de standaard-ECU zorgde veel werk tijdens de wintertests."
In 2007 werd Honda slechts achtste in het kampioenschap, met 6 punten. Over de doelen voor 2008 zei Brawn: "Ons doel is om weer terug te komen op het niveau waarop we ons tijdens het tweede deel van het seizoen 2006 bevonden, toen we iedere race om de punten mee konden vechten. Pas als we ons weer in die situatie bevinden, is onze basis pas solide genoeg om met nieuwe, meer ambitieuze doelstellingen te komen. Hoe groot de stap is die we met deze wagen vooruit kunnen zetten, weten we pas later. In pricipe zijn echter alle ingrediënten aanwezig om Honda weer de goede weg op te helpen."
Bron; http://f1.gpupdate.net/nl/
Dat hele earth-gedoe is zoooooooooooooo 2007....