Honda grote beurt, en uitlijnen/balanceren

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
IvoG

Post by IvoG »

slydawg wrote:De mijne gaat voor onderhoud naar Debois in Nieuwegein.
8) :agree:
Gangaran

Post by Gangaran »

autodre wrote:
Gangaran wrote:Maar dre, hebben ze niet je filters vervangen? En moeten ze ook niet alle vloeistoffen verversen? (Zie ik niet bij jou staan).

4 remblokken, pollenfilter(s), airco gereinigd(moest gebeuren, vond ik ook) olie, APK, wissers voor, rammeltje in de deur. En ja bij olie verversen hoort ook het filterje...Maar ja dan nog..

En je benzinefilter? (luchtfilter ook?, tenzij je een ander systeem hebt.)
autodre

Post by autodre »

Gangaran wrote:
autodre wrote:
Gangaran wrote:Maar dre, hebben ze niet je filters vervangen? En moeten ze ook niet alle vloeistoffen verversen? (Zie ik niet bij jou staan).

4 remblokken, pollenfilter(s), airco gereinigd(moest gebeuren, vond ik ook) olie, APK, wissers voor, rammeltje in de deur. En ja bij olie verversen hoort ook het filterje...Maar ja dan nog..

En je benzinefilter? (luchtfilter ook?, tenzij je een ander systeem hebt.)

Zal het even nakijken. Heb de factuur niet hier bij de hand
autodre

Post by autodre »

eteuben wrote:Ik heb onlangs toch ongeveer hetzelfde gehad als jij!

Een Grote80 beurt gegeven, was ik 725 (incl BTW) kwijt. Daar zat dan 200 loon in. De rest was materiaal, incl een dure lambda van 185 en een remblokset achter van bijna 90.

... een dikke klets BTW eroverheen en je zit zo op een halve maandloon! Dan weet je even waarvoor je werkt. Gelukkig zijn dit soort bedragen niet jaarlijks.

Okee...Ik had dus een APK extra, en 2 rembloksets...Pff wat een geld joh. Zeg ook niet dat ik opgelicht ben ofzo. Maar wilde even aangeven wat een geld erin gaat zitten
DC2

Post by DC2 »

Dan weet ik wat ik kan verwachten :roll: ....nu 74500 op de teller met grote beurt op komst.
HondArd

Post by HondArd »

Dat snap ik dan weer niet. Een beetje problemen maken over de kosten van een grote beurt, maar aan de andere kant geeft men wel kapitalen uit aan mods.
autodre

Post by autodre »

HondArd wrote:Dat snap ik dan weer niet. Een beetje problemen maken over de kosten van een grote beurt, maar aan de andere kant geeft men wel kapitalen uit aan mods.

Wat een onzin. Ten eerste heb ik hem STOCK. Ten tweede maak ik niet perse PROBLEMEN. Echter is 880 euro gewoon eeh HOOP geld...En als ik dat veel vind zeg ik dat. Simpel..
roblom

Post by roblom »

Vind 880 ook best hoog.
Ter vergelijking:
Vervangen van mijn distriburieriem kostte me totaal € 260
APK kostte me totaal € 45
Spullen om zelf een kleine beurt uit te voeren € 60

Dit alles bij de Honda dealer.
autodre

Post by autodre »

Leuke aanvulling. Mijn airco had lekkage. Kwam ik later pas achter. (na de 880 beurt)Ik weer heen, vandaag auto opgehaald, en leenauto terug gegeven. Dit viel onder service/garantie(en kostte dus niks) . Een geluk bij een ongeluk :)
Gangaran

Post by Gangaran »

Oh ja en ik zie geen bougies in jou lijstje. Of hoeft dat niet?
roblom

Post by roblom »

Gangaran wrote:Oh ja en ik zie geen bougies in jou lijstje. Of hoeft dat niet?

Hangt er vanaf welke bougies er gebruikt zijn.
autodre

Post by autodre »

Staan er niet op...
klokkie

Post by klokkie »

Ik weet niet hoe het bij een civic zit, maar bij een accord nemen ze bij de distributieriem toch ook direct de spanriem/spanrol en de waterpomp mee. Dit is volgens mij bij jou ook nog niet gedaan. Ik zou dit preventief bij die km stand zeker meenemen om de kosten niet weer opnieuw te krijgen. En als je alle onderdelen optelt die ze gedaan hebben is de prijs eigenlijk lang niet zo gek. Een airco schoonmaken bijvoorbeeld betaal je eerst al voor het milieu gedoe. ( niet goedkoop!) Dan moet alles + en - op druk gebracht worden en 10 min dezelfde waardes hebben. Als dit niet het geval is mogen ze hem niet eens bijvullen. Hier gaat ontzettend veel tijd en dus geld in zitten en dit kun je niet even zelf doen. Dus al met al valt het nog mee en als ze echt een grote beurt doen, met bougies, luchtfilter, benzinefilter en de items die ik opnoemde ben je misschien wel meer dan het dubbele kwijt.
autodre

Post by autodre »

klokkie wrote:Ik weet niet hoe het bij een civic zit, maar bij een accord nemen ze bij de distributieriem toch ook direct de spanriem/spanrol en de waterpomp mee. Dit is volgens mij bij jou ook nog niet gedaan. Ik zou dit preventief bij die km stand zeker meenemen om de kosten niet weer opnieuw te krijgen. En als je alle onderdelen optelt die ze gedaan hebben is de prijs eigenlijk lang niet zo gek. Een airco schoonmaken bijvoorbeeld betaal je eerst al voor het milieu gedoe. ( niet goedkoop!) Dan moet alles + en - op druk gebracht worden en 10 min dezelfde waardes hebben. Als dit niet het geval is mogen ze hem niet eens bijvullen. Hier gaat ontzettend veel tijd en dus geld in zitten en dit kun je niet even zelf doen. Dus al met al valt het nog mee en als ze echt een grote beurt doen, met bougies, luchtfilter, benzinefilter en de items die ik opnoemde ben je misschien wel meer dan het dubbele kwijt.

Ze hebben hem gereinigd...En afvoer slangetjes schoongemaakt. Niet de airco op druk gebracht en bijgevuld..

Maar nogmaals, zal wel meevallen...Maar dacht laat even weten was het kostte ;-)
slydawg

Post by slydawg »

CTR heeft distr. ketting, hoeft niet vervangen te worden.
bar honda

Post by bar honda »

Ik kan gelukkig alles zelf doen, Bespaart mij dus een hoop centen. Ben zelf monteur. Koop altijd alles oem bij de dealer en dan doe ik het zelf.
eteuben

Post by eteuben »

Bougies pas bij 100.000 km dacht ik gelezen te hebben. Maar als ze aan de beurt zijn, is het ook weer een dure. Maar gaan dan wel weer 100.000 km mee.

Mijn dealer wil daar de volgende beurt serieus naar kijken, incl ook direct kleppenstellen.
HondArd

Post by HondArd »

autodre wrote:
HondArd wrote:Dat snap ik dan weer niet. Een beetje problemen maken over de kosten van een grote beurt, maar aan de andere kant geeft men wel kapitalen uit aan mods.

Wat een onzin. Ten eerste heb ik hem STOCK. Ten tweede maak ik niet perse PROBLEMEN. Echter is 880 euro gewoon eeh HOOP geld...En als ik dat veel vind zeg ik dat. Simpel..

Ik had het dan ook niet tegen jou persoonlijk, meer in zijn algemeenheid.
Gangaran

Post by Gangaran »

Ben vandaag langs Honda Arnhem geweest en gevraagd over de prijs van een grote beurt.

Bij 80K kost het 280 euros(CTR). Hier worden alle filtrs vervangen en nieuwe olie. Oh ja ze stellen ook de kleppen.

Op zich valt de prijs wel mee, maar inderdaad als je andere dingen moet vervangen, kan de prijs zeker dik oplopen.
Locked