Aankoop S2000 Tips, MY wijzigingen, aandachtspunten etc.

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
CivCoupe

Aankoop S2000 Tips, MY wijzigingen, aandachtspunten etc.

Post by CivCoupe »

@ mr.X, weet jj al wat voor n S2K t moet worden? Ik ga voor minimaal een '02 vanwege de glazen achterruit etc. Een '04 (AP2) is niet heel veel duurder dan.
mr. X

Post by mr. X »

Misschien dat we daar een ander topic voor kunnen openen, maar ik wil ook minimaal een +02 model.

Het interieur is naar maten de auto jonger word, imo, een stuk mooier. Zoals (bij de face lift EP3) het stukje leer om het pookje, het afdichtkapje op de radio, 2 tone stoelen.
Glazen ruitje is ook mooi meegenomen.
Maar idd een AP2 is dan niet overdreven veel duurder.

Ik wil gewoon een zo jonge mogelijk.

De +04 looks zijn om voor te smelten.
Bumpers, lampen, het is allemaal net een stuk mooier.
IvoG

Post by IvoG »

mr. X wrote:Misschien dat we daar een ander topic voor kunnen openen,

Bij deze! :lol:
S.J.

Post by S.J. »

De 1e generatie heeft ook nog veel kinderziektes had ik gehoord.
CivCoupe

Post by CivCoupe »

Ik heb zelf een tijdje geleden een proefrit met zo'n ding gemaakt:

Image
Image

Beviel erg goed, ik wil in ieder geval een '02+ hebben, een '04 facelift is nog vrij kostbaar...
Benjdmin

Post by Benjdmin »

CivCoupe wrote:'04 (AP2)

Its not an AP2 dammit! :lol:

I actually also like the pre-facelift a lot, if you just add the optional honda lip or maybe even the J's under-spoiler it looks really nice.

Just get a 'cheap' 1999 with low km in Germany, throw out the soft-top completely and get a hard-top!

Since there are only a few days you can actually drive open and the hard-top looks really good thats what I would do.

:D
mr. X

Post by mr. X »

Thank's Ivo :thumbs:

Er is ook een probleem met de oil squirter die de olie aan de onderkant van de zuigers spuit. Weet niet hoe het meer zat, maar ik dacht dat hij wel eens wou verstoppen of te weinig spoot.

Frans had me dit nog eens op het hart gedrukt.
Frans, je zei toch ook dat er iets op het blok, of op de bak, stond als dit verholpen was (Want was het een terug roep actie?)

@CivCoupe
I.. Just.. L-O-V-E that black S.. :shock:
Hoe heb je het ooit voor elkaar gekregen? :D

En ik denk zelf dat je beter iets meer kan bijleggen en gelijk een 02+ model kopen.
Het hangt er ook vanaf wat je met de auto wil gaan doen.
Wil je hem toch kapot modden, koop er een met schade. Dat is erg goedkoop om hem hier te halen, dan laat je hem maken (spuit je hem gelijk NH-0 :wink: )

En ik ben echt een die hard drop topper.. Als ik dan een cabrio heb, zal ik hem ook zo vaak mogelijk open rijden. Met 30 graden is het echt niet altijd fijn. 15 of minder graden is ook héérlijk, lekker verwarming aan 8).
Kijk hier maar even, overal ben ik het geheel mee eens :D
Vooral: If the top is up, the storm better has a name :twisted: is leuk
Dimer

Post by Dimer »

Ik gooi het dak altijd open, alleen als het regent niet.
De verwarming van de S2k is super! Zelfs met - temperaturen is het geen probleem om dakloos te rijden.

Toch is een hardtop in de winter wel relax. De cockpit wordt er ook wat ruimer van en je hebt minder gesuis.

Glazen achterruit is erg chill. Wij hebben een plastic ruitje en zijn nu toe aan de tweede. Het ruitje wordt erg lelijk en op den duur zie je er niets meer door.

Wat betreft die oil squirter, dat kan best kloppen. Bij de tweede S2k (de grijze) was het blok vastgelopen wegens drooglopen, terwijl er wel genoeg inzat.

Ik vind de stoelen van de nieuwe S2k wel minder mooi.

En ik ben van mening dat de dempers wel wat harder mogen, veren zijn wel oke. Maar ik vind 'm nogal zoekerig zo nu dan.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

Denk dat de topic "To S2k or not to S2K" hier niet van toepassing is aangezien jullie meer discussieren over "oude" of "nieuwe" model... het blijft zo te zien een feit dat jullie naar de S2K overstappen.

Tja, wat een zeikerd ben ik ook heh?
mr. X

Post by mr. X »

De afweging om een s2k te nemen is voor ieder anders maar toch redelijk snel genomen lijkt me.

Echter kun je dan gelijk de voor en nadelen bespreken van de modellen.

Om er nou 2 verschillende topics voor te openen :wink: is ook een beetje té.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

groot gelijk, wellicht voor de topic owner om de subject te wijzigen, zo trek je de juiste meningen aan, dacht ik..

Wat een mieren-neuker ben ik heh?
CivCoupe

Post by CivCoupe »

done
mr. X

Post by mr. X »

Groot gelijk, het is zo wel duidelijker voor de zoekers.
Verder ontopic!
Keung

Post by Keung »

mr. X wrote:Thank's Ivo :thumbs:

Er is ook een probleem met de oil squirter die de olie aan de onderkant van de zuigers spuit. Weet niet hoe het meer zat, maar ik dacht dat hij wel eens wou verstoppen of te weinig spoot.

Frans had me dit nog eens op het hart gedrukt.
Frans, je zei toch ook dat er iets op het blok, of op de bak, stond als dit verholpen was (Want was het een terug roep actie?)

Enkele maanden terug heb ik deze terugroepactie uitgevoerd voor een klant, geheel vergoed door Honda. Het gaat om de banjoboutjes van de oliesproeiers.

Het gaat om alle S2000's van de modeljaren 2000 en 2001. Van het modeljaar 2002 alle voertuigen tot chassisnummer JHMAP11302T201494.

De 'oude' banjoboutjes hebben 2 borinkjes, de gewijzigde banjoboutjes hebben 4 borinkjes voor meer olie-opbrengst.

Met behulp van een kenteken of chassisnummer is het bij de dealer te raadplegen of de modificatie wel of niet is uitgevoerd.
Ook kan men zelf controleren op de ingeslagen centerpunt op de chassisnummer op de schutbord of blauwe typeplaatje onder de letter "P".
mr. X

Post by mr. X »

Kijk das mooie harde info waar we wat mee kunnen :thumbs:
Dimer

Post by Dimer »

Wij kregen ook netjes nieuw onderblok.

Was toch wel zuur, waren we lekker aan het cruisen liep opeens het blok vast...

Verwacht je toch niet van een Honda.
Locked