Opel... wereldmerk
Opel... wereldmerk
Helaas rij ik voor de zaak een Opel Combo. Nu heb ik van de week al twee keer gehad dat tijdens het rijden opeens het motormanagement lampje en het oliedruk lampje gaan branden.
Dus ik op de snelweg direct naar de kant en motor uit. Contact weer aan en alle lampjes weer uit. Toch maar even peilen... niets aan de hand en dus weer verder rijden. Vandaag dus even langs de dealer gereden om foutcodes uit te laten lezen want dit lijken mij toch serieuze meldingen.
Na een uur wachten krijg ik te horen dat ze het niet kunnen vinden en dat ik het maar moet aankijken. Die lampjes maken toch niet zoveel uit zolang ze maar vanzelf weer uitgaan... een katalysator lampje wat brandt dat is pas echt belangrijk wordt me nog verteld.
Okee... vandaag of morgen komen de zuigerstangen er dus waarschijnlijk uit. Nu weet ik gelijk waarom die Europese merken allemaal zo laag staan in de tevredenheidsonderzoeken.
Dus ik op de snelweg direct naar de kant en motor uit. Contact weer aan en alle lampjes weer uit. Toch maar even peilen... niets aan de hand en dus weer verder rijden. Vandaag dus even langs de dealer gereden om foutcodes uit te laten lezen want dit lijken mij toch serieuze meldingen.
Na een uur wachten krijg ik te horen dat ze het niet kunnen vinden en dat ik het maar moet aankijken. Die lampjes maken toch niet zoveel uit zolang ze maar vanzelf weer uitgaan... een katalysator lampje wat brandt dat is pas echt belangrijk wordt me nog verteld.
Okee... vandaag of morgen komen de zuigerstangen er dus waarschijnlijk uit. Nu weet ik gelijk waarom die Europese merken allemaal zo laag staan in de tevredenheidsonderzoeken.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Vreemde zaken. Vooral dat katalysator lampje snap ik niet helemaal.
Wat ik eigenlijk wel vind, ik heb hier thuis een Corsa B uit iets van 93/94 staan. Heb zelf de koppakking en eigenlijk alles wat ik tegenkwam vervangen (distributie riem, dynamo riem, inlaat pakking kop vlakken etc etc etc) Maar dat ding blijft maar pruttelen. Gebruik hem alleen maar korte afstanden (echt maar één km) en na een paar uur weer terug. En heel soms rij ik hem ergens anders naartoe, maar dat is verwaarloosbaar. En hij is nog steeds niet kapot en start altijd zonder dat je iets merkt. Nou ben ik zeker geen fan van opel maar vond dat wel iets goeds.
En trouwens, mijn moeder heeft een Astra, waar ze 160k km in heeft gereden zonder groot onderhoud. Dat de dealer ons afzette tjsa, das een ander verhaal.
Ik denk wel dat hoe groter ze worden hoe meer de kwaliteit er onder te leiden heeft.
Het is practisch niet mogelijk om de standaarden te behouden die je zou hebben bij een één mans zaak waarbij diegene ook hoofd eigenaar is.
Wat ik eigenlijk wel vind, ik heb hier thuis een Corsa B uit iets van 93/94 staan. Heb zelf de koppakking en eigenlijk alles wat ik tegenkwam vervangen (distributie riem, dynamo riem, inlaat pakking kop vlakken etc etc etc) Maar dat ding blijft maar pruttelen. Gebruik hem alleen maar korte afstanden (echt maar één km) en na een paar uur weer terug. En heel soms rij ik hem ergens anders naartoe, maar dat is verwaarloosbaar. En hij is nog steeds niet kapot en start altijd zonder dat je iets merkt. Nou ben ik zeker geen fan van opel maar vond dat wel iets goeds.
En trouwens, mijn moeder heeft een Astra, waar ze 160k km in heeft gereden zonder groot onderhoud. Dat de dealer ons afzette tjsa, das een ander verhaal.
Ik denk wel dat hoe groter ze worden hoe meer de kwaliteit er onder te leiden heeft.
Het is practisch niet mogelijk om de standaarden te behouden die je zou hebben bij een één mans zaak waarbij diegene ook hoofd eigenaar is.
AllGo wrote:Raar dat ze de codes niet kunnen uitlezen.. Auto's van na (pak hem beet) 1995 bewaren de codes, ook al gaat het lampje uit...
Bij mijn Renault Kangoo van het werk is dit juist hetzelfde. Had een lampje dat ook onregelmatig aan en uit ging. Het ging om een oranje lampje met de voorgloeidraad. In de garage konden ze dit ook uitlezen.
Bleek het iets met het gaspedaal te maken te hebben??? Het was zo hersteld maar dat lampje ging ook te pas en te onpas aan en uit.

Ik heb 5 jaar gereden in een Opel Vivaro (zelfde als Renault) , ik heb alleen maar pech gehad met dat ding.
Wel 5X de EGR klep kapot gehad , 2X nieuwe accu, turbo kapot , blok kapot (liep op olie).
Verschillende lampjes die bleven branden , maakte allemaal niks uit zei de dealer want ze hadden pas over 3 weken tijd.
ABS electronica kapot gehad, kabelboom overmidden gesleten.
Complete vooronderstel naar de mallemiezen..blabla...allemaal troep.
Rij nu in een VW Crafter 5cil. TDI , loopt trouwens erg netjes (En dat voor iemand die niet VW minded is....) , interieur en buitenkant heeft afwerking van Mercedes , ziet er netjes uit , climatronic werkt superieur.
Ga straks bij een andere werkgever beginnen , en daar rijden ze met Fiat en Ford........wat staat me straks weer te wachten....1 ding is zeker , een hoop ellende.
Word tijd voor een Honda werkbusje met VTEC diesel :shock: :lol:
Wel 5X de EGR klep kapot gehad , 2X nieuwe accu, turbo kapot , blok kapot (liep op olie).
Verschillende lampjes die bleven branden , maakte allemaal niks uit zei de dealer want ze hadden pas over 3 weken tijd.
ABS electronica kapot gehad, kabelboom overmidden gesleten.
Complete vooronderstel naar de mallemiezen..blabla...allemaal troep.
Rij nu in een VW Crafter 5cil. TDI , loopt trouwens erg netjes (En dat voor iemand die niet VW minded is....) , interieur en buitenkant heeft afwerking van Mercedes , ziet er netjes uit , climatronic werkt superieur.
Ga straks bij een andere werkgever beginnen , en daar rijden ze met Fiat en Ford........wat staat me straks weer te wachten....1 ding is zeker , een hoop ellende.
Word tijd voor een Honda werkbusje met VTEC diesel :shock: :lol:
roblom wrote:Mijn schoonvader rijd in een Deawoo en rijd nu al 1,5 jaar met het motormanagement lampje aan. In de garage kunnen ze het verhelpen maar standaard binnen 2 maanden brand hij weer. Zit hem ook in de EGR klep, paar keer al vervangen enz maar niets helpt. Nu laat hij het maar zo.
Zit hier wellicht ook een EGR plaat op? Men maakt vaak alleen de EGR klep schoon
caddy's op het werk...
van de 7 : 2 maal accu plat, 1 versnellingsbak aan gort,3 × sluiting in het lampje achter in de laadbak, 1 collega opgesloten in de laadbak toen hij iets wou pakken (kroop er helemaal in) viel de deur dicht en brak achter het pinnetje(letterlijk pinnetje mega dun!) af.. brandweerwerk(lol) kannetje olie is ook slim om aan te schaffen zuipen allemaal olie en dat voor de diesel..
van de 7 : 2 maal accu plat, 1 versnellingsbak aan gort,3 × sluiting in het lampje achter in de laadbak, 1 collega opgesloten in de laadbak toen hij iets wou pakken (kroop er helemaal in) viel de deur dicht en brak achter het pinnetje(letterlijk pinnetje mega dun!) af.. brandweerwerk(lol) kannetje olie is ook slim om aan te schaffen zuipen allemaal olie en dat voor de diesel..
Bij mijn chrysler vroeger begonnen ook allerlei lampjes te branden te pas en te onpas op de duur gewoon zo gelaten en alleen nog olie bijvullen ! En nog geen klein beetje !
Met kever nooit last gehad ! nooit olieverbruik en er zitten geen lampjes in die kunnen gaan branden !
Kevers en aanverwanten zijn in mijn ogen nog altijd de beste auto's die ooit zijn gemaakt buiten Japanners !
Mvg Sven
Met kever nooit last gehad ! nooit olieverbruik en er zitten geen lampjes in die kunnen gaan branden !
Kevers en aanverwanten zijn in mijn ogen nog altijd de beste auto's die ooit zijn gemaakt buiten Japanners !
Mvg Sven
itr is life . all the rest is detail
De kwaliteit van alle automerken holt achteruit.. leaning heet dat.. moet allemaal zo goedkoop mogelijk..
Nou dan houd ik het maar merken waar ik vertrouwen in heb en dat zijn Honda & Toyota & voor de goedkopere wagentjes Daihatsu & Suzuki
al het andere is bagger..
Hoewel een X5 V8 toch een lekkere pimpbak is , maar ik leverde hem met veel plezier bij de verkoop in toen de tank leeg was hahaha
Nou dan houd ik het maar merken waar ik vertrouwen in heb en dat zijn Honda & Toyota & voor de goedkopere wagentjes Daihatsu & Suzuki
al het andere is bagger..
Hoewel een X5 V8 toch een lekkere pimpbak is , maar ik leverde hem met veel plezier bij de verkoop in toen de tank leeg was hahaha
Nieuw is in mijn ogen idd ook niet altijd beter. Maar het zijn niet de auto fabriekanten die hier voor zorgen.. Veel aanslagen en de gierige regering..
Maar om nou een S3 te rijden met golf 5 raam knopjes etc etc.. Je verwacht van een top model van een beter merk toch wat exclusiviteit.. En geen knopjes en friemeltjes die uit andere auto's zijn geplukt
Maar om nou een S3 te rijden met golf 5 raam knopjes etc etc.. Je verwacht van een top model van een beter merk toch wat exclusiviteit.. En geen knopjes en friemeltjes die uit andere auto's zijn geplukt
Rij weleens de opel combo van de zaak van mn ma. Ding heeft ruim een ton gereden, maar helemaal probleemloos. Wel had ik ook af en toe het probleem dat er een lampje ging branden, maar voordat ik dan bij de dealer was, was ie alweer uit.
Recent alleen een stukje van de versnellingsstang probleem mee gehad. Ze gebruiken daarvoor van dat kleine kunststof spul, wat dus versleten was. Was echt een stokje van 15 cm, dit kon alleen vervangen worden als ik een heel reparatie pakket kocht, kosten: 167 euro incl btw. Uiteindelijk maar zelf opgelost met drie tierips.
Recent alleen een stukje van de versnellingsstang probleem mee gehad. Ze gebruiken daarvoor van dat kleine kunststof spul, wat dus versleten was. Was echt een stokje van 15 cm, dit kon alleen vervangen worden als ik een heel reparatie pakket kocht, kosten: 167 euro incl btw. Uiteindelijk maar zelf opgelost met drie tierips.