Marsnel Filmpje 147.9 pk @ testbank + Filmpje Zandvoort (SJ)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Marsnel

Marsnel Filmpje 147.9 pk @ testbank + Filmpje Zandvoort (SJ)

Post by Marsnel »

Hallo iedereen,

Ik ben marcel, 22 jaar en woon nu in Delft. Ik kom oorspronkelijk uit Swifterbant (Flevoland). Ben dit voorjaar hts civiele techniek afgestudeerd.

Ik rijdt zelf geen type-r (net klaar met studie). Deze komt er waarschijnlijk wel maar de eerste tijd zal ik het nog met m`n civic eg moeten doen. De civic was een 1.5je maar heb deze zelf met een vriend naar d16z6 (125 pk) geswapt. (studentenswap? :wink: ) Ik ben helemaal verslaafd geraakt aan circuitrijden en ben daar dus ook regelmatig te vinden. Ben vaak bij vrijrijden op zandvoort en was laatst ook bij Honda dag op Zolder (snelste ronde 2.07,895).

Na regelmatig hier mee te lezen heb ik me besloten aan te melden. Ik ben ook lid van civicclubholland.

Honda civic lsi eg4

Onderstel:
Kw schroefset var 1
Suspension Techniques anti swaybars
Brembo max voorop inc ferodo ds 2500
Bridgestone potenza`s re720
(goede band! Veel grip, lekker hard en het profiel wordt geen puinhoop zoals bijv op`t circuit met toyo`s.)

Motorisch:
D16z6
coolchamber
srs spruitje
katverv.
remus einddemper. ( ik weet het, maar hij klinkt echt mooi.. echt waar!)

Verder optisch niet zoveel..

pics!!:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
mr. X

Post by mr. X »

Hee!
Welkom, mooi jezelf eerst voorstellen :thumbs:

Uiterlijk is helemaal goed, op je velgen na imo.
Leuk ding, aardige motor, leuk pakketje!
typeRfan

Post by typeRfan »

Welkom....!

veel succes met je auto
HONDA - The power of Dreams
Voodoo

Post by Voodoo »

Welkom Marcel, veel plezier op het forum! 8)
vtecmoon

Post by vtecmoon »

welkom...vindt de velgen niet eens zo verkeerd..maar die remus??? hehe

Verder staat ie mooi laag...houden zo!
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Welcome, nice car!

An EG is always a good choice. 8)
Katana

Post by Katana »

Welkom leuke studie richting; circuit rijden 8)
Hatchman

Post by Hatchman »

Welkom! leuke EG...maar zit je voorste swaybar niet verkeerd om?
Marsnel

Post by Marsnel »

Komen nog andere velgen op. De vraag is alleen wanneer, heb nog andere dingen die ik misschien eerst wil doen; catbackje, p.u. rubbers maar eigenlijk ook een ander stuurhuis (VTI) zodat ik minder omwentelingen hoef je maken.. Maar dan kan ik misschien ook beter meteen vti draagarmen en remmen eronder doen..
Maar misschien toch beter geld niet investeren maar voor een itr sparen..

@Hatchman
Je bedoelt dat hij misschien over de katelysator heen moet? Dat past niet.. daarvoor is de ruimte te klein. Hij is inderdaad wel erg laag zo, raak ddan ook regelmatig de straat..
Marsnel

Post by Marsnel »

Komen nog andere velgen op. De vraag is alleen wanneer, heb nog andere dingen die ik misschien eerst wil doen; catbackje, p.u. rubbers maar eigenlijk ook een ander stuurhuis (VTI) zodat ik minder omwentelingen hoef je maken.. Maar dan kan ik misschien ook beter meteen vti draagarmen en remmen eronder doen..

@Hatchman
Je bedoelt dat hij misschien over de katelysator heen moet? Dat past niet.. daarvoor is de ruimte te klein. Hij is inderdaad wel erg laag zo, raak ddan ook regelmatig de straat..
Marsnel

Post by Marsnel »

@Hatchman
Marsnel

Post by Marsnel »

@Hatchman
Hatchman

Post by Hatchman »

normaal hoort die over je uitlaat en schakelstangen te gaan...
mr. X

Post by mr. X »

Doorsparen voor een ITR :thumbs:
Marsnel

Post by Marsnel »

@Hatchman
Katana

Post by Katana »

Mijn advies: leuke auto om ervaring mee op te doen op de weg en af en toe een trackday. Spaar je geld voor een hele dag bijv de Vijverberg ipv vrijrijden. Ik heb hier een hoop dwazen gezien met een BMW die zonder remmen van de baan kwamen en zo'n beetje overal tegen aan reden wat er voor kwam. Veiligheid moet het belangrijkst zijn, voor jezelf maar ook voor anderen.

Blijf lekker een jaar of meer met de EG rijden. Kost niet veel als je hier een foutje mee maakt. Ga je nu met een ITR de baan op merk je dat de grens van de auto veel verder ligt als die van jezelf. Als je er dan af gaat heb je een f*cking problem.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

Wijze woorden van Frans, volledig mee akkoord!

Katana wrote:Mijn advies: leuke auto om ervaring mee op te doen op de weg en af en toe een trackday. Spaar je geld voor een hele dag bijv de Vijverberg ipv vrijrijden. Ik heb hier een hoop dwazen gezien met een BMW die zonder remmen van de baan kwamen en zo'n beetje overal tegen aan reden wat er voor kwam. Veiligheid moet het belangrijkst zijn, voor jezelf maar ook voor anderen.

Blijf lekker een jaar of meer met de EG rijden. Kost niet veel als je hier een foutje mee maakt. Ga je nu met een ITR de baan op merk je dat de grens van de auto veel verder ligt als die van jezelf. Als je er dan af gaat heb je een f*cking problem.
RedSun

Post by RedSun »

Welkom!!!
Nana korobi ya oki
HaRdCoRe-WeZ

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Welkom! Leuke bak heb je.
Image
Marsnel

Post by Marsnel »

Kan een mod. misschien wat dubbelposts weghalen? Kreeg gister foutmeldingen en ben een volhouder.. :o ops:

@ Hatchman
Bij de orginele swaybars die bijv op een vti zitten, gaan ze inderdaad over de uitlaat. Echter deze civic had ze er standaard nog niet op zitten (serieus beangstigend). S.T. levert dan wel swaybars, maar met andere bevestigingspunten en een compleet andere vorm waarbij de swaybar alleen nog maar onder de uitlaat doorpast.

@ Katana
Helemaal mee eens!
Met een type-r zou ik relatief lang niet zo hard durven als met de eg. Ik ben ook zelf van mening dat je geen porsche hoeft te hebben om met een big smile van het circuit hoeft af te komen. De eg blijft dus sowieso nog een poosje, maar als de type-r er is.. Dan kan ik het denk niet laten om hem te gebruiken waar hij goed voor is..
Maar eerst maar eens sparen :wink:
Locked