was even een tijdelijke oplossing, bij tijdgebrek. De rest gaat er deze week nog af om gereinigd te worden. Wilde alleen weten of er zo ook daadwerkelijk resultaat kwam : en dat was er! Heb ook een flesje engine cleaner in de benzine gedaan. Kan ook geen kwaad met de rommel benzine die we hier hebben.
Heb eindelijk weer tijd gehad om te klooien. De ATR startte nog steeds slecht. Heb eerst de massa van de accu vervangen. De koperdraden waren helemaal verweerd en dat zou eventueel kunnen. Was de goedkoopste test. Echter zonder resultaat. Heb daarna de startmotor eruit gedraaid, en deze eens van binnen bekeken. Het koperen anker was helemaal geglacuurd. Deze helemaal schoon gemaakt, alles schoongeblazen, alle draaiende delen ingeolied en hij startte direct snel. Ga hem morgen even goed warm rijden en kijken of het nu in orde is. Denk haast van wel, maar je weet het nooit.
de koper draden zijn volgens mij ook geen anker. Ik bedoel het koper gedeelte dat tussen de koolborstels draait. Maar als jij weet waar het dan wel aan ligt mag je het mij vertellen. Dat was namelijk de opzet van deze topic.
En trouwens: hij start nu wel goed. Dus graag een nuttige reactie.
Dat heet de sleepring, die moet idd wel schoon zijn.
Sorry als je mijn reactie niet nuttig vind, zo was het wel bedoeld.
- Geeft hij geen foutcodes?
- Probeer je ECU eens te resetten en laat hem daarna een tijdje stationair draaien zonder gas te geven. Zo stelt hij het stationair opnieuw af.
- Meet de temperatuursensor van de ECU eens na.
ben bij een dynamo/startmotor revisie bedrijf geweest, en die hebben me het laten zien en de benaming gegeven. Het koper was helemaal zwart en de startmotor lag vol rommel/slijpsel. Dit alles schoongemaakt en de tandwielen ingeolied en nu alles weer in orde. Daar vertelden ze me ook dat dit een veelvuldig voorkomend probleem is.
Was trouwens ook geen aanval op je, maar baal er alleen van dat ik al een paar maanden het probleem had, en niemand een oplossing had en het nu zoiets kleins blijkt te zijn.
Heb in de tussentijd ( andere reden, namelijk koelvloeistof verbruik) de hele kop eraf gehad, alles laten vlakken, kleppen opnieuw in laten passen, alle rubbers en pakkingen vervangen enz enz. Motor loopt weer als een zonnetje, zonder verbruik. Starten ook weer top. Kost allemaal wat, maar dan heb je ( hopelijk ook wat).
ja ben er wel blij om, want als ie koelvloeistof gaat drinken is het niet goed. Deed ie eigenlijk al toen ik hem kocht maar werd nu erger. Was dus de koppakking en de kop vlakken was ook geen overbodige luxe. Nu alles weer als nieuw.