Martijn en CTR
Update
Dan eindelijk ook aan mijn kant een update.
Na een lange zoektocht naar een ander uitlaat systeem, veel te lang naar mijn idee, toch gevonden.
"Korte uitleg voor de mensen die dat nog niet wisten. Ik ben een poos opzoek geweest naar een stil uitlaatsyteem omdat het mijn dagelijkse auto is Het gelukkige deed zich voor dat mijn meissie een eigen auto wilde en die ook meteen heeft gekocht. "
Dit was voor mij het einde van het STILLE tijdperk opzoek naar een speciale versie.
Na heel lang zoeken ( sorry Frans ) toch een beslissing gemaakt, HET TODA HIGH POWER CATBACK systeem.
Ben gisteren samen met Martin O aan het knutselen geweest om dit eronder te zetten. Met aanmoedigingen van Frans en Miquel ging alles perfect, zoals we al wisten JDM rules.
Er was een kleinigheidje de aansluiting op katalisator was net niet helemaal perfect, maar na zorgvuldig speur en denkwerk van Martin O Perfect opgelost.
Nu komen de fotoos snel ik ben nog te druk bezig met rijden en genieten van het geluid. Vanavond ga ik fotoos plakken
Martijn ctr1145
Na een lange zoektocht naar een ander uitlaat systeem, veel te lang naar mijn idee, toch gevonden.
"Korte uitleg voor de mensen die dat nog niet wisten. Ik ben een poos opzoek geweest naar een stil uitlaatsyteem omdat het mijn dagelijkse auto is Het gelukkige deed zich voor dat mijn meissie een eigen auto wilde en die ook meteen heeft gekocht. "
Dit was voor mij het einde van het STILLE tijdperk opzoek naar een speciale versie.
Na heel lang zoeken ( sorry Frans ) toch een beslissing gemaakt, HET TODA HIGH POWER CATBACK systeem.
Ben gisteren samen met Martin O aan het knutselen geweest om dit eronder te zetten. Met aanmoedigingen van Frans en Miquel ging alles perfect, zoals we al wisten JDM rules.
Er was een kleinigheidje de aansluiting op katalisator was net niet helemaal perfect, maar na zorgvuldig speur en denkwerk van Martin O Perfect opgelost.
Nu komen de fotoos snel ik ben nog te druk bezig met rijden en genieten van het geluid. Vanavond ga ik fotoos plakken
Martijn ctr1145
TODA
Ja ben erg onder de indruk van de uitlaat.
Ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar hij is erg stil voor een N1, maar moet misschien nog even inrijden. ( Heb met Martin O meegereden en het galmt nu nog)
Ik moet daarbij ook nog melden dat de katalysator en nog gewoon onder zit. Daar zal ook nog wat DB te winnen zijn. Niet dat ik opzoek ben naar de OORVERDOVENDE trommelvlies killer, maar een lekker schreeuwende TODA is een natte droom.
Voor nu ben ik erg tevreden met dit sysyteem. Ik kan nog niet zeggen dat ik een merkbaar verschil voel in vermogen ( ik schat 2a3 PK ) en zonder kat. in totaal 5 a 6 PK. De tunneltest met 2 ramen open daarentegen klinkt wel erg gemeen?????
Zoals een aantal nu denken Meten Is Weten
Misschien op de Dyno dag een verrassing
Martijn CTR1145
Ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar hij is erg stil voor een N1, maar moet misschien nog even inrijden. ( Heb met Martin O meegereden en het galmt nu nog)
Ik moet daarbij ook nog melden dat de katalysator en nog gewoon onder zit. Daar zal ook nog wat DB te winnen zijn. Niet dat ik opzoek ben naar de OORVERDOVENDE trommelvlies killer, maar een lekker schreeuwende TODA is een natte droom.
Voor nu ben ik erg tevreden met dit sysyteem. Ik kan nog niet zeggen dat ik een merkbaar verschil voel in vermogen ( ik schat 2a3 PK ) en zonder kat. in totaal 5 a 6 PK. De tunneltest met 2 ramen open daarentegen klinkt wel erg gemeen?????
Zoals een aantal nu denken Meten Is Weten
Misschien op de Dyno dag een verrassing
Martijn CTR1145
Once you remove the Kat its going to sound marvellous! (Not overwhelmingly loud but really classy) :thumbs:
I had the pleasure to hear a complete toda system under a DC5 a few months ago and I must say I was really amazed.
I doubt you will get that much power without a header and K-pro.
If you do decide to go for a header go for the toda one as well, then you can make some serious power gains.
I had the pleasure to hear a complete toda system under a DC5 a few months ago and I must say I was really amazed.
I doubt you will get that much power without a header and K-pro.
If you do decide to go for a header go for the toda one as well, then you can make some serious power gains.
Megan Racing/ TODA
@ Benjdmin Had ook al een Megan Racing katvervanger gekocht, deze in combinatie met de Toda zal ongeveer 5 Pk zijn.
Maar weer Meten is weten
Maar weer Meten is weten
Martijn... zolang jij die kat laat zitten heb je nog maar zo'n 2/3 van het vermogen... maar je hebt ook je standaard spruit toch?
Dan heb je nu nog geen winst...
Zowel qua geluid niet als qua vermogen...
Als ik mijn kat terugplaats en de silencer terugplaats ben ik denk net zo luidrichtig als OEM en waarschijnlijk nog langzamer...
Dan heb je nu nog geen winst...
Zowel qua geluid niet als qua vermogen...
Als ik mijn kat terugplaats en de silencer terugplaats ben ik denk net zo luidrichtig als OEM en waarschijnlijk nog langzamer...
Toda
Nou eindelijk tijd voor wat fotoos.
Even wat plakken in Photobucket en plaatsen maar.
Het geen ik eerder zei over het geluid
.
Ze komt steeds meer los, heb net even de ECU gereset liep stationaar niet vloeiend, nu wel
Ik zei al misschien moet ze wat inrijden en dat klopt ze klinkt steeds beter.
Ben toch tegen en puntje aangelopen de mid-pipe, vooral bij het afremmen op de motor, klappert tegen het hitteschild bij de Katalysator.
Morgen even naar de dealer en op de brug naar de onderkant kijken.
Martijn
Even wat plakken in Photobucket en plaatsen maar.
Het geen ik eerder zei over het geluid



Ze komt steeds meer los, heb net even de ECU gereset liep stationaar niet vloeiend, nu wel
Ik zei al misschien moet ze wat inrijden en dat klopt ze klinkt steeds beter.
Ben toch tegen en puntje aangelopen de mid-pipe, vooral bij het afremmen op de motor, klappert tegen het hitteschild bij de Katalysator.
Morgen even naar de dealer en op de brug naar de onderkant kijken.
Martijn
toda foto
Ha de fotoos
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0006.jpg
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0021.jpg
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0022.jpg
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0023.jpg
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0024.jpg
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0057.jpg
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0060.jpg
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0063.jpg
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0064.jpg
Het staat niet helemaal in goede volgorde maar................
Martijn
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0006.jpg
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0021.jpg
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0022.jpg
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0023.jpg
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0024.jpg
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0057.jpg
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0060.jpg
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0063.jpg
http://s108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/?action=view¤t=CIMG0064.jpg
Het staat niet helemaal in goede volgorde maar................
Martijn