F1 over een paar jaar met hybride techniek?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Katana

F1 over een paar jaar met hybride techniek?

Post by Katana »

Zoals sommige F1 gekken onder ons al gelezen of gehoord hebben zijn er stemmen in de F1 om met een paar jaar over te stappen van de V8 naar een V6 Turbo. Het laatste idee van Max Mosley is een manier bedenken om de energie die vrijkomt bij het remmen te kunnen opvangen en later met optrekken weer te kunnen gebruiken.

Nou staan de Motoren bouwers niet te trappelen om weer een heel nieuw Motor concept te ontwikkelen maar een van de motoren bouwers zou dit zelfs steunen zei Max :-?

Honda bleek deze motoren bouwer te zijn. Nu hoor ik je denken; zijn ze nu helemaal van de Hibashi (Japans voor pot) gerukt!

Misschien niet... kijk om je heen en de wereld verandert. Zelf de Hybride auto's zijn ineens niet meer aan te slepen.

Dus is het niet gek dat Honda (weer) voorop loopt met de ideeen en ontwikkelingen.

Nu vond ik dit op het net.. :

Image

Honda - are investigating, via Mugen, an electric Hybrid LMP1 engine, based around the MF408 engine. The test engine (image left) has been run in a Vemac Super GT car.

Another Japanese firm who want to remain nameless were talking about the arrival of a new (also Japanese) manufacturer at Le Mans and how they have been trying to get the deal to build and run the works cars, "it has been like meeting a beautiful woman, and trying to seduce her, you take her for dinner but she just smiles and you get no where near the bedroom, she teases you but you still want to take her to dinner again, well we have had a lot of dinners with her and now we are at the bedroom door"

...Read into that what you will

8)
mr. X

Post by mr. X »

Het zou wel leuk zijn als ze zo de concurrenten een schop onder dr kont geven en gelijk deze techniek onder de knie hebben.

En toch vind ik het allemaal minder spannend geworden sinds de afschaffing van de turbo's. 1200 pk 8)
wilco

Re: F1 over een paar jaar met hybride techniek?

Post by wilco »

Katana wrote: Het laatste idee van Max Mosley is een manier bedenken om de energie die vrijkomt bij het remmen te kunnen opvangen en later met optrekken weer te kunnen gebruiken.

Ferrari past dit vanaf 2009 toe op hun nieuwe F1 wagens, had ik ergens gelezen.
HondArd

Post by HondArd »

Als het er maar niet toe leidt dat via kunstmatig geknepen manieren de rondetijden krampachtig naar beneden worden gedrukt zoals de laatste jaren. En dat ze eindelijk eens jaren aan het stuk hetzelfde concept aanhouden zodat ook de mindere teams gewend kunnen raken aan de nieuwe techniek.
juggie

Post by juggie »

RedSun

Post by RedSun »

Inderdaad :D
Nana korobi ya oki
Locked