duidelijkheid over het folie plakken op de ramen van auto's.

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
bertjehonda

duidelijkheid over het folie plakken op de ramen van auto's.

Post by bertjehonda »

ik heb ff wat te melden over het tinten hier in nederland want er zijn er heel veel niet nog steeds niet precies weten wat wel en niet mag hoop dat ik ook bij jullie voor duidelijkheid kan zorgen. ik hoor er bij jullie nooit zoveel over maar ik doe dit ook op andere site's dus dacht doe het hier ook maar.
het tinten van ramen mag in nederland volledig legaal
ook de voorruit en de zijramen voor.
hier gelden de volgende regels aan.... doordat er geen enkele ruit volledig ongekleurt is. (ze zijn allemaal al iets getint) en de wetgeving vereist dat je niet meer als 50% op je voorruit en of zijramen voor mag hebben, hier heeft de politie ook een apparaat voor genaamd de tintman.
de grote folie boeren hebben hierop in gespeelt en hebben 65% geproduceerd dat tesamen met de kleur van de ruit zelf kom je nooit onder de 50% waardoor je gewoon legaal bezig ben. op het moment de beste folie daarvoor was ook de eerste met 65% en is heel goed uitgewerkt. (samen met de politie zijn er proeven gedaan). lager de 50% zullen ze nooit gaan. ik ken er die mochten het er al afhalen met 49%.
verder alles vanaf je b stijl naar achter mag zo zwart als de kachel.
reden dat ik dit weet ik dat ik al een jaar of 7 tint en dit soort dingen best goed in de gaten houd.
als er vragen zijn wil ik die best graag beantwoorden maar morgen ga ik eerst lekker 2 weken naar kos.
groeten bertijn.
mr. X

Post by mr. X »

Ik heb een boete gehad voor mijn ramen, dus ik weet ook wel enigsinds hoe en wat.
Klopt veel van wat je zegt, maar je zegt het alleen verkeerd :roll:.

75 procent mag (dit zijn echter bijna alle ramen standaard) maar 50 procent word gedogen.
slydawg

Post by slydawg »

Bovenste verhaal is niet nieuw.
Ik ben de afgelopen maanden div. keren in aanraking gekomen met de politie mbt getinte ramen en allemaal waren ze consequent over de nu geldende regels.
De regel is heel simpel,
De voorste ruit en zijruiten moeten 70% licht doorlatend zijn, alles minder als dat mag niet. Als ze een marge aanhouden is denk ik aan de agent zelf.
Ze hebben mijn voorruit met de tintman gemeten en kwam uit op 79%.
Mijn voorste zijruiten waren 29% licht doorlatend incl. tint, boete dus.
Standaard zullen ze dus ook rond de 75-80%? hangen, denk ik.
Het heeft dus in principe geen nut om voor te tinten, want je zit snel onder die 70%.
mr. X

Post by mr. X »

Klopt.. ik had op de ITR 26% licht doorlatendheid (verschillende plekken gemeten en schoon gemaakt van te voren).
Tegen mij zei hij dus, 70-75% moet je wettelijk hebben tot 50% word door de vingers gezien en alles daaronder krijg je een boete.
Het zal ook zeker aan de mood van de agent liggen.

Hoeveel was jou boete als ik vragen mag Miguel?
Ik moest er 95 euro voor neer leggen
slydawg

Post by slydawg »

75 euro, voor alle keren hetzelfde bedrag.
RedSun

Post by RedSun »

Je kan ook coaten, dat had een maat van op zijn civic coupe.
Zag er erg dik uit ook is alleen wat duurder
Nana korobi ya oki
slydawg

Post by slydawg »

RedSun wrote:Je kan ook coaten, dat had een maat van op zijn civic coupe.
Zag er erg dik uit ook is alleen wat duurder

Alleen veel gevoeliger voor beschadigingen.
En ook met gecoate ramen kan je problemen krijgen met de cops.
RedSun

Post by RedSun »

Ja tuurlijk, hij had het heel donker maar kwam wel door de test, althans dat zei hij :lol:
Nana korobi ya oki
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

In NL zijn ze wel wat malser omtrent ramen tinten zo te zien.
In BE mogen de achterste en achterste zijruiten getint zijn, maakt niet uit hoeveel procent. De voorste zijruiten mogen gewoon niet getint zijn, boete iets van 50 euro...
Locked