Motor topic (Post 1= forum rijders)
-
- Posts: 358
- Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm
Nieuwe rage in JDM-land. Het pimpen van motorscooters. Ze pompen daar erg veel geld in.
Ben het gedeeltelijk met je eens CWATR. Ik geloof ook best dat je met een 600'tje heerlijk kan gooien en smijten, en zeker op het circuit. Maar ik hou wel van een beetje koppel in het middengebied, zodat als ik een keer niet aan het knallen ben, maar toch wil inhalen dat ook gaat zonder terug te schakelen. Zeker met duo.
Ik zeg altijd maar zo: Koop lekker wat JIJ goed vind rijden, en wat JIJ mooi vind.
Ik lig er iig niet wakker van als ik schijt word gereden door een R6 hier in de polder, prima, zolang ik het maar naar mijn zin heb.
Ben het gedeeltelijk met je eens CWATR. Ik geloof ook best dat je met een 600'tje heerlijk kan gooien en smijten, en zeker op het circuit. Maar ik hou wel van een beetje koppel in het middengebied, zodat als ik een keer niet aan het knallen ben, maar toch wil inhalen dat ook gaat zonder terug te schakelen. Zeker met duo.
Ik zeg altijd maar zo: Koop lekker wat JIJ goed vind rijden, en wat JIJ mooi vind.
Ik lig er iig niet wakker van als ik schijt word gereden door een R6 hier in de polder, prima, zolang ik het maar naar mijn zin heb.

Ik luister wel maar uiteindelijk doe ik toch mijn eigen ding. Stronteigenwijs zegt mijn mama altijd. 

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Wat vinden mensen hier de juiste manier van inrijden. Ik ben me al aan het inlezen op het internet maar je leest echt totaal verschillende dingen. Van 1000 km rustig aan doen tot de eerste 50 km flink toeren maken.
Ik ben benieuwd...
Ik ben benieuwd...

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 358
- Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm
Ik zeg: Starten, warm laten draaien, rustig wegrijden, na een km of 3 tot 5000rpm, na 5 km tot 9000rpm, en na een km of 15-20 gewoon helemaal open trekken. Tussendoor stevig op de motor af laten remmen (ook dit is zeer belangrijk). Dit janken volhouden tot 40-50km, full-speed naar huis, ding in de tuin zetten en daar lekker laten staan en af laten koelen. Biertje pakken en een paar uur naar je nieuwe aanwinst kijken. Klaar.
De meningen zijn erover verdeeld, maar zo heeft mijn pa zijn blok ingereden en dat ging perfect. Zuigerveren zetten zich maar 1 keer naar de cilinderwand, en geen 20 keer. Het langzaam inrijden is iets van 30 jaar erug, maar hoeft tegenwoordig niet meer, schijnt....
De meningen zijn erover verdeeld, maar zo heeft mijn pa zijn blok ingereden en dat ging perfect. Zuigerveren zetten zich maar 1 keer naar de cilinderwand, en geen 20 keer. Het langzaam inrijden is iets van 30 jaar erug, maar hoeft tegenwoordig niet meer, schijnt....

-
- Posts: 358
- Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm
Ehh nee... vrijdag of zaterdag. Ding is vandaag binnen gekomen als het goed is dus nu opbouwen en rijklaar maken. Kenteken aanvragen, sportpakket erop, etc.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Inrijden?
Tja, vooral niet te rustig is wel de meest gehoorde manier.
Kijk hier maar eens:
http://216.219.217.96/break_in_secrets.htm
Tja, vooral niet te rustig is wel de meest gehoorde manier.
Kijk hier maar eens:
http://216.219.217.96/break_in_secrets.htm
-
- Posts: 358
- Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm
Die motoman theorie had ik al gelezen vandaar mijn opmerking over de eerste 50 km toeren maken. Deze theorie is echter niet onomstreden en dat is zachtjes uitgedrukt.
Sportpakket is niets speciaals hoor; ander ruitje (getint glas), andere buddy seat, carbon meter covers, tank pad, witte rand op de velgen en zo'n standaard voor het achterwiel. Kreeg het er gratis bij...
Sportpakket is niets speciaals hoor; ander ruitje (getint glas), andere buddy seat, carbon meter covers, tank pad, witte rand op de velgen en zo'n standaard voor het achterwiel. Kreeg het er gratis bij...

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ik zelf zou bv wel een gegeven moment de toeren gaan maken, maar niet de volgas belasting. En als je hem belast met hogere toeren, ten eerste niet te lang volhouden, maar ten tweede daarna wel weer even rustig aan doen om niet te veel hitte in het blok op te wekken.
Het hele feest gaat er juist om, om de zuigerveren wel snel in te laten lopen door er wat druk op te zetten, maar niet om ze gelijk te vermoorden. De gulden middenweg kiezen dus. Wel af en toe redelijk wat toeren maken, maar niet te heet stoken. Niet gelijk tot aan de begrenzer, maar kortstondig tot de 11K moet zeker kunnen en is hoog zat om de boel goed los en met redelijke belasting in te rijden zonder de boel te heet te laten lopen.
Dat is een beetje de opgaaf voor je tijdens de eerste km'rs
Het hele feest gaat er juist om, om de zuigerveren wel snel in te laten lopen door er wat druk op te zetten, maar niet om ze gelijk te vermoorden. De gulden middenweg kiezen dus. Wel af en toe redelijk wat toeren maken, maar niet te heet stoken. Niet gelijk tot aan de begrenzer, maar kortstondig tot de 11K moet zeker kunnen en is hoog zat om de boel goed los en met redelijke belasting in te rijden zonder de boel te heet te laten lopen.
Dat is een beetje de opgaaf voor je tijdens de eerste km'rs
-
- Posts: 358
- Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm
En we hebben laatst dit principe toegepast bij mijn pa zijn motorfiets, en dat ging perfect.
Hey maar dat is best wel leuk zo'n pakketje Sander. Seatcover is meestal redelijk prijzig en een paddock-stand is een must. Heeeeel makkelijk bij het smeren van de ketting. Al een keuze kunnen maken over je nieuwe uitlaatsysteem trouwens??? :twisted:
Hey maar dat is best wel leuk zo'n pakketje Sander. Seatcover is meestal redelijk prijzig en een paddock-stand is een must. Heeeeel makkelijk bij het smeren van de ketting. Al een keuze kunnen maken over je nieuwe uitlaatsysteem trouwens??? :twisted:
