Michelin Pilot SPORT aanrader of niet?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
mr. X

Post by mr. X »

Gisteren niet meer de banden kunnen testen, mede ook door het slechte weer.
Vandaag dus maar even een rondje gemaakt.

Het is een leukere band dan de RE050-A.
Daarmee bedoel ik dat hij minder grip heeft. Het laten uitbreken van de auto is makkelijker geworden, de grip levels liggen duidelijk lager.
Kreeg de auto ook moeilijker van zijn plaats zonder te slippen met de RE040 band.

Lang verhaal even afkappen, ik zou voor de RE050 gaan, Edwin.
Dit is een betere band.
In de bocht die ik normaal altijd hard neem, voelde ik me met de RE040 band een stuk onveiliger. Met de RE050-A band voel je meer en ook al verliest hij zijn grip zijn er maar minimale ingrepen te doen voor je hem weer onder controle hebt.
eteuben

Post by eteuben »

mr. X wrote:Lang verhaal even afkappen, ik zou voor de RE050 gaan, Edwin. Dit is een betere band.

Bedankt voor het meedenken en testen, Maarten. Ik zal zeker de optie om terug te gaan naar fabrieks standaard meenemen in mijn keuze!
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:Gisteren niet meer de banden kunnen testen, mede ook door het slechte weer.
Vandaag dus maar even een rondje gemaakt.

Het is een leukere band dan de RE050-A.
Daarmee bedoel ik dat hij minder grip heeft. Het laten uitbreken van de auto is makkelijker geworden, de grip levels liggen duidelijk lager.
Kreeg de auto ook moeilijker van zijn plaats zonder te slippen met de RE040 band.

Lang verhaal even afkappen, ik zou voor de RE050 gaan, Edwin.
Dit is een betere band.
In de bocht die ik normaal altijd hard neem, voelde ik me met de RE040 band een stuk onveiliger. Met de RE050-A band voel je meer en ook al verliest hij zijn grip zijn er maar minimale ingrepen te doen voor je hem weer onder controle hebt.

Maarten, hebben allebij je setjes dezelfde maatvoering? Dus breedte, velgmaat, ET waarde etc etc??
mr. X

Post by mr. X »

Beide zijn ze 205, beide zijn ze 17 inch.

De Potenza RE040 banden zitten om de stock velgen. Deze hebben de maat 205/45-17.
De Potenza RE050-A banden zitten om de Volk Racing TE37 velgen. Deze hebben de maat 205/40-17.

Het gewicht van de stock EP3 velgen ligt wel hoger.
Ik dacht zelfs 2 kilo per velg.
Jo&

Post by Jo& »

Hmm dus eigenlijk is dit nog niet een "echte gelijkwaardige" meeting... Ik kan wel regelen dat de banden omgezet worden op andere velgen en weer terug... Als je dat een keer wilt proberen?
mr. X

Post by mr. X »

Ben als de dood dat de TE's beschadigen, en met de stock velgen wil ik ook liever niet gaan knoeien aangezien dit volgens mij nog altijd het eerse setje banden is wat er op zit.
(Had wellicht ook een koper voor de TE's zonder banden, maar ik wou ze er niet laten afhalen met oog op beschadigen :!: )
Iemand zou de RE050-a banden in de maat 205-45-17 om zijn stock velgen moeten leggen en dan moeten proberen.
Jo&

Post by Jo& »

Heeft Miguel dat niet?
autodre

Post by autodre »

Joanne wrote:Hmm dus eigenlijk is dit nog niet een "echte gelijkwaardige" meeting... Ik kan wel regelen dat de banden omgezet worden op andere velgen en weer terug... Als je dat een keer wilt proberen?

is niet echt best hoor om dat te doen...
slydawg

Post by slydawg »

Joanne wrote:Heeft Miguel dat niet?

Ja, klopt maar wat was de test ook alweer?

autodre wrote:
Joanne wrote:Hmm dus eigenlijk is dit nog niet een "echte gelijkwaardige" meeting... Ik kan wel regelen dat de banden omgezet worden op andere velgen en weer terug... Als je dat een keer wilt proberen?

is niet echt best hoor om dat te doen...

Waarom niet?
Jo&

Post by Jo& »

Het is eigenlijk geen eerlijke meeting, want omdat jou velgen per stuk bijna 2kg lichter zijn veranderd het je wegliging etc. zodanig...

Het heeft ook geen zin om met velgen+banden van een ander op 1 auto te proberen want die zijn (bijna altijd) anders afgesleten...
M.a.w. dit gaat niet werken.
Locked