Honda dag Zolder Belgium [15-07-2007]

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
Katana

Post by Katana »

racer wrote:Het groot parkeer terein buiten het circuit .Waar is dat eigenlijk?
Bedoel je aan cafe Wheels de brug onderdoor of waar???????.

Als je voor de ingang/tunnel staat links +/- 50mtr
Nyther

Post by Nyther »

Katana wrote:De wagen mag maximum 95db produceren

Nou lekker dan, met oem uitlaat haal ik dat al :roll: ik rij gewoon mee, ze halen me maar van de baan af dan :P maar dan heb ik toch wellicht al paar rondes kunnen rijden :lol:
Katana

Post by Katana »

Nyther wrote:
Katana wrote:De wagen mag maximum 95db produceren

Nou lekker dan, met oem uitlaat haal ik dat al :roll: ik rij gewoon mee, ze halen me maar van de baan af dan :P maar dan heb ik toch wellicht al paar rondes kunnen rijden :lol:

Als je het maar niet voor de rest verpest. Krijg je een vlag verlaat de baan dan. Gebeurt dit niet dan volgt zeker de rode zodat iedereen de baan af mag.
mr. X

Post by mr. X »

En zo zal je geen vrienden gaan maken, Kev :D
Nyther

Post by Nyther »

tsst ik zal de silencers wel meenemen maar dan zal ik nog niet onder de 95Db geraken denk ik, zal het eens proberen

En als ik afgevlagd word, dan verlaat ik gewoon de baan hoor, ben niet achterlijk!
S.J.

Post by S.J. »

Gewoon de hele tijd onder de 3000tpm blijven :P
mr. X

Post by mr. X »

Marshal omkopen :roll:
Katana

Post by Katana »

Nyther wrote:tsst ik zal de silencers wel meenemen maar dan zal ik nog niet onder de 95Db geraken denk ik, zal het eens proberen

En als ik afgevlagd word, dan verlaat ik gewoon de baan hoor, ben niet achterlijk!

:thumbs:
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

Nyther wrote:tsst ik zal de silencers wel meenemen maar dan zal ik nog niet onder de 95Db geraken denk ik, zal het eens proberen

Met de silencer in de invidia onder de ITR heb ik een hele dag kunnen knallen op zolder.. Normaal zal het wel geen probleem geven..
VTECRob

Post by VTECRob »

Ja, maar jij heb 1 buis... :wink:

Nyther heeft er 2... :D
Nyther

Post by Nyther »

Ik heb dan ook TWEE silencers :lol: Nog nooit gebruikt wel zonde als ik die uit de verpakking moet gaan halen :P
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

VTECRob wrote:Ja, maar jij heb 1 buis... :wink:

Nyther heeft er 2... :D

Ok, maar de DB's worden dan toch niet verdubbelt ? :lol:
VTECRob

Post by VTECRob »

niet verdubbeld, maar wel meer dan bij een enkele buis natuurlijk... :wink:
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

VTECRob wrote:niet verdubbeld, maar wel meer dan bij een enkele buis natuurlijk... :wink:

Ik wil hier niet te zwaar OT gaan, maar denk je dat ?
De uitlaatgassen worden toch in twee opgesplitst, net zoals het geluid om uiteindelijk toch evenveel geweest te zijn als hier maar 1 buis was ?
Of kan men hier niet zo redeneren :razz:
VTECRob

Post by VTECRob »

Ach anders laten we de OT weer verwijderen... :wink:

Maar dat is wel wat ik denk ja...
Volgens mij heeft je geluid niets te maken met je uitlaatgassen.

Ik redeneer het daarom ook anders... meer als:

Als je je radio aanzet op een bepaald volumeniveau, met stereo boxen...

En je zou opeens 1 box loskoppelen... dan wordt je geluid toch minder, qua volume?
Volgens mij gaat niet opeens het geluid door de overgebleven box in volume omhoog... :roll:
HondArd

Post by HondArd »

Ik denk wel dat als je in één demper een silencer hangt en in de andere niet er uit degene waar geen silencer inzit de gassen beter naar buiten stromen, omdat de gasstroom uit de "gesilencede" gedeeltelijk wordt geblokkeerd. Dat wil dus zeggen dat het totale geluidsniveau (dus gesilenced en ongesilenced tezamen) niet zal halveren, maar (zo uit de duim gezogen) tussen de 55 en 60% van het originele niveau (=twee dempers ongesilenced) zal worden terruggebracht. Daarnaast werkt de geluidsdruk logaritmisch, dus stel dat je 100dB produceert en je halveert de geluidsdruk dan blijft er nog 97dB over.

Om dan even terug te komen op luidsprekers: ik had vroeger een versterker met 2x2 uitgang. Normaal gebruikte ik maar één paar luidsprekers, maar als ik er een extra setje op aansloot dan werd het geluidsniveau uit het originele paar iets teruggebracht.
Nyther

Post by Nyther »

maar je kunt een goede gedempte single hebben en een vrijwel ongedempte dual, dan wint de dual alsnog.. maar alle single catbacks op de s2k ( J's racing, T1R ) zijn oorverdovend hard!
VtecBob

Post by VtecBob »

Nyther wrote:maar je kunt een goede gedempte single hebben en een vrijwel ongedempte dual, dan wint de dual alsnog.. maar alle single catbacks op de s2k ( J's racing, T1R ) zijn oorverdovend hard!

Dat ding wat je nu hebt niet dan..de tering = :shock:
Toen we achter je reden, en we reden door z'n dorpje, en meneer moest weer invidia laten horen, schrokken zelfs mensen van daar :lol:
Nyther

Post by Nyther »

VtecBob wrote:
Nyther wrote:maar je kunt een goede gedempte single hebben en een vrijwel ongedempte dual, dan wint de dual alsnog.. maar alle single catbacks op de s2k ( J's racing, T1R ) zijn oorverdovend hard!

Dat ding wat je nu hebt niet dan..de tering = :shock:
Toen we achter je reden, en we reden door z'n dorpje, en meneer moest weer invidia laten horen, schrokken zelfs mensen van daar :lol:

Mooi is dat he :lol: verheug me wel op zondag, eens kijken wat er allemaal te doen is :D
Harko

Post by Harko »

vanaf een uurtje of 16:00 - 17:00 zijn de campeerders welkom

va 10 uur volgende ochtend kan iedereen erop!

Let op; poort sluit om 13.00 uur.. Dan kun je niet meer met de auto erop, wel lopend natuurlijk. Is een groot parkeer terrein waar je je auto neer kan zetten dan
Locked