Sinister wrote:Ja die wel zn 178Nm koppel niet haalt, en trouwens normaal als je kleppen en ontsteking deftig staan dan heb je altijd een dip, tenzij je met hondata het dip wegwerkt. Volgens mij mag jouwe wel eens afgesteld worden dan.
Als je het hele topic gelezen had dan weet je waarom hij zijn fabrieksopgave niet haalt. Maar daar mag ik niet meer over discusseren van Gaskleppie :wink:
Mjah jij gaat het nu omdraaien, een bone stock ITR heeft volgens jou een dip en eentje met wat aanpassingen niet. Wordt een beetje een eindeloze discussie op die manier.
Normaal heeft elke stock ITR een dip ja, en je kan dat dip houden zelfs met aanpassingen en toch nog 200... pk halen ja. En dat dip komt niet van die CAI da kan ik je verzekeren. Ligt puur aan de A/F afstelling.
Hoe je het draait of keert het is wat je wilt en ik heb liever een vtec kick dan een vtec flow die je maar licht voelt.
Sinister wrote:Normaal heeft elke stock ITR een dip ja, en je kan dat dip houden zelfs met aanpassingen en toch nog 200... pk halen ja. En dat dip komt niet van die CAI da kan ik je verzekeren. Ligt puur aan de A/F afstelling. Hoe je het draait of keert het is wat je wilt en ik heb liever een vtec kick dan een vtec flow die je maar licht voelt.
Geef mij maar een vloeiende lijn met een zo min mogelijk voelbaar vtecpunt.
Als jij een dip wil laat je makkelijk 10pk liggen tussen 5000 en 6000rpm :wink:
Een VTEC moet je niet 'voelen' maar alleen horen. Als je hem voelt dan betekend dat hij op het verkeerde punt staat.
Maar ik stop met discuseren want anders wordt het een welles nietes verhaal.
Kan goed zijn maar ik wil hem voelen. Ik rij ook niet met een Civic vtec rond omdat ik weet dat je hem daar minder voelt. En 10 pk gaat het daar zeker niet maken lol. Het is trouwens geen welles nietes verhaal voor jou misschien wel maar dan lees je niet tegoei blijkbaar! Ik wil gewoon dat dip omdat ik dan een kick krijg in mn rug daarvoor doe ik het snap je. Net alsof een turbo begint te werken. En als ik dat zo wil dan moet jij niet zeggen dat het anders moet he. En wat zou hij op het verkeerde punt staan hij staat op 5800 toeren dat is normaal dus je weet er blijkbaar niets van. Jouw heeft geen dip omdat die dyno zn koppelmeting verkeerd is. Een stock ITR heeft altijd een dip allesinds normaal van de fabriek uit.
Dat het vtecpunt standaard op 5800 staat is pure marketing van Honda in die tijd om vtec te voelen inslaan. Dat wil daarom niet zeggen dat het perfect staat, verre van zelfs.
Ik vind het VTEC systeem helemaal geweldig, maar die dip had er van mij ook niet in hoeven zitten. Als hij er een paar 100 toeren eerder in was gekomen had dat ook geresulteerd in een koppelkromme die over een groter gebied redelijk vlak loopt (kom daar maar eens om f*****g turbo-diesels met je mega-koppels in een te krap gebied!), in plaats van dat er tegen de 5800tpm een duikeling in koppel is om daarna als een malloot te gaan stijgen.
Ach wat een gelul, stik maar lekker in je dip.
Je komt met je geweldige dyno uitdraai en vraagt om advies/meningen maar je weet het toch allemaal al beter als de rest.
vraagt om advies/meningen maar je weet het toch allemaal al beter als de rest
hij probeert ons les te geven, dat snap je toch zeker wel? hij laat ons eerst proberen het goede antwoord te geven... en als dat niet lukt verbeterd hij onze onwetendheid!
Dat doet ie al sinds dag een dat ie op dit forum rondhangt
vind dit wel lollig, ik wil ook zo'n dip zodat ik die trap in mijn rug krijg Het is nu eenmaal leuker als je hard lijkt te gaan, dan dat je daadwerkelijk hard gaat, niet dan?
slydawg wrote:Ach wat een gelul, stik maar lekker in je dip. Je komt met je geweldige dyno uitdraai en vraagt om advies/meningen maar je weet het toch allemaal al beter als de rest.
Ik vraag of er iets mis is aan mn koppelcurve ja en je begint te zijken over een dip dat bij elke integra normaal is standaard dus ja dan weet ik het beter ja. En trouwens heb de oplossing al gevonden, er komt een systeem in dat ik kan kiezen tussen dip of geen dip. Dan kunnen jullie minder zeiken over een dip nou content?
slydawg wrote:Ach wat een gelul, stik maar lekker in je dip. Je komt met je geweldige dyno uitdraai en vraagt om advies/meningen maar je weet het toch allemaal al beter als de rest.
Ik vraag of er iets mis is aan mn koppelcurve ja en je begint te zijken over een dip dat bij elke integra normaal is standaard dus ja dan weet ik het beter ja. En trouwens heb de oplossing al gevonden, er komt een systeem in dat ik kan kiezen tussen dip of geen dip. Dan kunnen jullie minder zeiken over een dip nou content?
Nee nog steeds niet content, want zie je dat ik ergens zit te zeiken over dat dat bij elke ITR zo is?
Ik ben blij voor je dat je nu kan kiezen tussen dip of geen dip maar dat heeft voor jouw geen nut toch? Jij wil juist een dip zodat je die vtec turbo gevoel geen vermogens verlies kick kan voelen, toch?
Sinister (waar zou u dit toch eerder gehoord hebben), als je wil blijven meepraten hier en een zekere vorm van respect wil genieten bent u nu niet op de goede weg.
Ik vraag of er iets mis is aan mn koppelcurve ja en je begint te zijken over een dip dat bij elke integra normaal is standaard dus ja dan weet ik het beter ja