Ground wire kit / extra aarding

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Killabee

Ground wire kit / extra aarding

Post by Killabee »

Ik heb een ground wiring kit besteld, hiermee kan je alles extra aarden. Er wordt gezegd dat een positief effect heeft op veel dingen.

Image

Ik geloof het wel, maar veel mensen zeggen dat het bullsh*t is. Wie heeft er ervaring mee en wat is de werkelijke impact van zo een kit.
RedSun

Post by RedSun »

Handig als de bliksem inslaat! :razz: :lol:
Nana korobi ya oki
riddertje

Post by riddertje »

Heb een paar weken zo'n earthing ding gehad en merkte er niets van,..
Heb het toen maar weer verkocht

Ik ben zo 1 van die mensen die "denken dat het bullsh*t is :lol:
slydawg

Re: Ground wire kit / extra aarding

Post by slydawg »

Killabee wrote:Ik heb een ground wiring kit besteld, hiermee kan je alles extra aarden. Er wordt gezegd dat een positief effect heeft op veel dingen.

Wat voor dingen dan?
Sommige beloven extra pk's en een hele hoop andere non sense.
Ik heb me eigen kit gemaakt, op div. punten gemeten, dus niet zomaar overal een kabel aan vast geknoopt.
Resultaat bij mij was toen dat de lichten nagenoeg niet meer dimden bij het openen/sluiten van me ramen. Heb nu xenon dus merk er helemaal niets meer van.
ee8

Post by ee8 »

mooi hoor, rode massakabels.......
slydawg

Post by slydawg »

ee8 wrote:mooi hoor, rode massakabels.......

Snap dat ook niet helemaal, zie het wel vaker :-?

Daarom lekker zelf maken en in de juiste kleur.
ee8

Post by ee8 »

slydawg wrote:
ee8 wrote:mooi hoor, rode massakabels.......

Snap dat ook niet helemaal, zie het wel vaker :-?

Daarom lekker zelf maken en in de juiste kleur.

precies.....
Sinister

Post by Sinister »

Dikste bullshit zeg ik zo, waarom doet honda het zelf niet dan?
roblom

Post by roblom »

In theorie zouden de sensoren een betere massa krijgen en daardoor nauwkeuriger meten. Met oude auto's schijnt dit nuttig te zijn. Maar niet meer nut dan gewoon je OEM massapunten goed aarden lijkt mij.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

misschien is het slimmer om een stukje bv 25mm²+ klemmen (zwart) te halen en deze onder een schroefje wat je hebt blank gevijlt en ontvet en de min pool op de klem ff met een schuurpapiertje bewerken enz alles goed opschuren...

ik zou eigenlijk niet weten wat voor bijdrage dit heeft op bv. snellere/schonere motor misschien is het dat er een nieuwe accuklem
opkomt en die er nu opzit is geöxideerd....

misschien is het slimmer om een busje contact-spray en de connectors goed (met beleid) in te spuiten..
Nyther

Post by Nyther »

Ik merkte op de itr een mooiere stationaire loop, en starten ging wat beter merkte ik.
ITR1689

Post by ITR1689 »

Het is heel simpel bij dit soort dingen. Als het wel werkt, dan waren je OEM aarddraden niet in een goede conditie.
ITR1217

Post by ITR1217 »

Mijn ervaring (omdat ik zelf 10 jaar in een shop gewerkt heb voor car-hifi, alarm systemen, gps, en andere zever) is dat die dingen wel eens vaak verkocht worden met de mededeling veel beter, minder storingen, enz enz .....

Mijn antwoord : BULLSH*T

Dit zijn bekende verkoopsargumenten en wij als verkoper van die dingen praten er al eens mensen in ... ok een goede massa is ZEER belangrijk maar zoals nog andere hier reeds al zeiden de originele massa punten zijn meer dan voldoende, wel te verstaan als deze in goede conditie verkeren !
Een extra massa kabel kan nooit kwaad maar in weze brengt dit niets of bijna niets op ....

@slydawg :
dit betekent dat jouw lichten op 1 of andere manier geen goede aarding meer hadden, andere effecten van dit probleem kan ook zijn als je soms remt bv je richtingaanwijzers zachtjes mee gaan branden etc ...
ITR1689

Post by ITR1689 »

ITR1217 wrote:Een extra massa kabel kan nooit kwaad maar in weze brengt dit niets of bijna niets op ....

Soms kan het wel kwaad -> de beruchte aardlussen.
ITR1217

Post by ITR1217 »

ITR1689 wrote:
ITR1217 wrote:Een extra massa kabel kan nooit kwaad maar in weze brengt dit niets of bijna niets op ....

Soms kan het wel kwaad -> de beruchte aardlussen.

Ok soms .... was ik vergeten maar deze zijn eerder zeldzaam en sorry ben al ff uit dat wereldje ...
slydawg

Post by slydawg »

@ITR1217, dat is het probleem zeker niet geweest.
Neem een CTR met halogeen verlichting, die aan is of course, bedien de knop om het raam omhoog te doen en dan zal je zien wat ik bedoel.
ee8

Post by ee8 »

tis massa, geen aarde.................
D_ToXx

Post by D_ToXx »

aardlus in een auto?

help ff ik snap em niet...
eteuben

Post by eteuben »

Dit is zeker geen performance artikel, maar voor de show staat het mooi deze kabels.

Zou geen enkele tiende van een Pk kunnen opleveren volgens mij. Net als die vonkverbreders in een verleden!
Jo&

Post by Jo& »

slydawg wrote:@ITR1217, dat is het probleem zeker niet geweest.
Neem een CTR met halogeen verlichting, die aan is of course, bedien de knop om het raam omhoog te doen en dan zal je zien wat ik bedoel.

Mijn lampen haperen ook als ik de ramen open doe.
Locked