Ik geloof het wel, maar veel mensen zeggen dat het bullsh*t is. Wie heeft er ervaring mee en wat is de werkelijke impact van zo een kit.
Ground wire kit / extra aarding
Ground wire kit / extra aarding
Ik heb een ground wiring kit besteld, hiermee kan je alles extra aarden. Er wordt gezegd dat een positief effect heeft op veel dingen.
Ik geloof het wel, maar veel mensen zeggen dat het bullsh*t is. Wie heeft er ervaring mee en wat is de werkelijke impact van zo een kit.
Re: Ground wire kit / extra aarding
Killabee wrote:Ik heb een ground wiring kit besteld, hiermee kan je alles extra aarden. Er wordt gezegd dat een positief effect heeft op veel dingen.
Wat voor dingen dan?
Sommige beloven extra pk's en een hele hoop andere non sense.
Ik heb me eigen kit gemaakt, op div. punten gemeten, dus niet zomaar overal een kabel aan vast geknoopt.
Resultaat bij mij was toen dat de lichten nagenoeg niet meer dimden bij het openen/sluiten van me ramen. Heb nu xenon dus merk er helemaal niets meer van.
misschien is het slimmer om een stukje bv 25mm²+ klemmen (zwart) te halen en deze onder een schroefje wat je hebt blank gevijlt en ontvet en de min pool op de klem ff met een schuurpapiertje bewerken enz alles goed opschuren...
ik zou eigenlijk niet weten wat voor bijdrage dit heeft op bv. snellere/schonere motor misschien is het dat er een nieuwe accuklem
opkomt en die er nu opzit is geöxideerd....
misschien is het slimmer om een busje contact-spray en de connectors goed (met beleid) in te spuiten..
ik zou eigenlijk niet weten wat voor bijdrage dit heeft op bv. snellere/schonere motor misschien is het dat er een nieuwe accuklem
opkomt en die er nu opzit is geöxideerd....
misschien is het slimmer om een busje contact-spray en de connectors goed (met beleid) in te spuiten..
Mijn ervaring (omdat ik zelf 10 jaar in een shop gewerkt heb voor car-hifi, alarm systemen, gps, en andere zever) is dat die dingen wel eens vaak verkocht worden met de mededeling veel beter, minder storingen, enz enz .....
Mijn antwoord : BULLSH*T
Dit zijn bekende verkoopsargumenten en wij als verkoper van die dingen praten er al eens mensen in ... ok een goede massa is ZEER belangrijk maar zoals nog andere hier reeds al zeiden de originele massa punten zijn meer dan voldoende, wel te verstaan als deze in goede conditie verkeren !
Een extra massa kabel kan nooit kwaad maar in weze brengt dit niets of bijna niets op ....
@slydawg :
dit betekent dat jouw lichten op 1 of andere manier geen goede aarding meer hadden, andere effecten van dit probleem kan ook zijn als je soms remt bv je richtingaanwijzers zachtjes mee gaan branden etc ...
Mijn antwoord : BULLSH*T
Dit zijn bekende verkoopsargumenten en wij als verkoper van die dingen praten er al eens mensen in ... ok een goede massa is ZEER belangrijk maar zoals nog andere hier reeds al zeiden de originele massa punten zijn meer dan voldoende, wel te verstaan als deze in goede conditie verkeren !
Een extra massa kabel kan nooit kwaad maar in weze brengt dit niets of bijna niets op ....
@slydawg :
dit betekent dat jouw lichten op 1 of andere manier geen goede aarding meer hadden, andere effecten van dit probleem kan ook zijn als je soms remt bv je richtingaanwijzers zachtjes mee gaan branden etc ...