turbo civic type r

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
D_ToXx

turbo civic type r

Post by D_ToXx »

misschien een stomme vraag maar kan iemand me iets meer vertellen
wat er precies aangepast moet worden en het bv benzine verbruik en het aantal plus pk/nm voor een type r baby turbo? kan je nog continu in de toeren blijven of moet je al bij de 7000 overschakelen?? is het de moeite waard bij een auto voor het dagelijks gebruik of is het totale kostenplaatje zoooo hoog dat je beter iets anders/standaard sneller kan kopen??

kijk een EVO is echt strak maar het verbruik...
daarom heb ik eigenlijk voor de civic gekozen maar hij mag wel wat sneller... :lol:

of heeft er iemand anderes nog echt goede oplossingen?
ik weet ook niet zo of dat chippen echt helpt..
dus gewoon de vraag hoe krijg ik de baby sneller en is het de moeite waard?

b.v.d voor verder info dude's!
mr. X

Post by mr. X »

Dat vind ik ook het nadeel van een EVO dan veel liever een s2k turbo :twisted:.

Maargoed, om even terug te komen op je vraag. Ik heb nogal wat foto's gezien op honda-tech van CTR's met een Supercharger.
turbo zie je minder.

Vind niet dat het dit geld waard is.
Ik denk dat je moet tellen op een 4k euro.

Er is ergens een film van enkele CTR's die wegsprinten met verschillende setups op een afgelegen stuk pek weg. Hier zitten ook enkele supercharged CTR's bij. Echter zit die snelste in 'maar' 5.95 sec (of 5.5 sec) op de 100.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

hahah

daarom ook de civic en niet de S2 kratje bier a 3 stuks pas zonder moeite en je kan nog steeds hard door de bocht.. probeer dat maar
eens met een S. De biertjes liggen overal hehehe...

ja zoiets had ik ook ingedachten rond de 4...
kijk een 350Z c/q S2000 is echt mega! maar probeer eens op vakantie te gaan.. er kan niets in.
en echt gewoon ff een S2000 erbij kopen.. hahahahahaha
ik denk dat we daarmee allemaal hetzelfde probleem hebben..
Gangaran

Post by Gangaran »

mr. X wrote:Dat vind ik ook het nadeel van een EVO dan veel liever een s2k turbo :twisted:.

Maargoed, om even terug te komen op je vraag. Ik heb nogal wat foto's gezien op honda-tech van CTR's met een Supercharger.
turbo zie je minder.

Vind niet dat het dit geld waard is.
Ik denk dat je moet tellen op een 4k euro.

Er is ergens een film van enkele CTR's die wegsprinten met verschillende setups op een afgelegen stuk pek weg. Hier zitten ook enkele supercharged CTR's bij. Echter zit die snelste in 'maar' 5.95 sec (of 5.5 sec) op de 100.

X, weet je nog de titel van deze film?
mr. X

Post by mr. X »

:wink:

Idealiter, zie ik graag de CTR als daily en de S2k als 2e auto :twisted:
CTR is een héle goede combi van alles. Echter denk ik dat de AP1 uiteindelijk harder de bocht rond gaat en je er veel meer plezier aan beleeft.

Maargoed, ik denk niet dat je zoveel geld in je EP3 moet stoppen.
Open uitlaat, open inlaat en mooi zo laten. Meer kun je er niet (relatief) goedkoop uit halen. Ben je er dan na een tijd op uit gekeken, vind ik dat je iets anders beter kunt kopen met wat geld bijleggen.
EVO blijft leuk, maar lastig met zijn verbruik voor daily...

*edit
Urvin:
nee sorry, ik kom er even niet op.
Ik dacht op een forum, en niet op youtube oid. Maar ik zal eens gaan zoeken.
baRt

Post by baRt »

rotrex supercharger (zoek er maar eens op, op google... de nieuwe jackson racing chargers zijn ook rotrex dingen)

ik weet zo geen naam meer, maar er is een engels bedrijf dat rotrex chargers op de EP3 bouwt... echter, dat haal je niet met 4000 euro :(
ee8

Post by ee8 »

4k voor turbo k20 ga je never redden.........sc misschien, maar ik zou eerder turbo'en dan chargen........
RedSun

Post by RedSun »

Is het niet een idee om je inlaat/uitlaat te doen en dan te chippen?
Vtecpunt verlagen etc.

Probleem is altijd bij elke auto, meer vermogen = meer verbruik.
Nana korobi ya oki
Gangaran

Post by Gangaran »

riddertje

Post by riddertje »

mmm, ik zou een turbo of supercharger plaatsen.
Wanneer ik een "snellere"auto koop dan moet ik 5000euro aan de staat
geven om hem in te schrijven,dan spendeer ik die liever aan mijn civicje.
HONDA

Post by HONDA »

In jouw geval mag je hem dan ook elk jaar weer ombouwen naar de orginele staat. dan is een 'snellere auto' toch weer handiger, niet?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1217

Post by ITR1217 »

Mijn ervaring met een SC wel op een ITR natuurlijk is dat het een enorm verschil is met m'n vorige ITR (BaRt de zijne nu)
Hij is niet zo zeer sneller geworden in top maar hernemingen en acceleratie is enorm verschil ....

Maar dat is mijn mening en ervaring, vroeger kon ik suby555 met z'n subaru met (ben nie zeker) +/-280pk gewoon niet volgen en nu is het geen probleem meer ....
riddertje

Post by riddertje »

VTECCIE wrote:In jouw geval mag je hem dan ook elk jaar weer ombouwen naar de orginele staat. dan is een 'snellere auto' toch weer handiger, niet?

Handiger wel, maar steek er dan liever en dagje werk in 1x om de 2 jaar dan 5000 euro weg te gooien

Heb (nog)geen charger of turbo dus moet mij er geen zorgen over maken.
De ctr is trouwens snel genoeg voor mij dus heb niet echt behoefte aan een snellere wagen :o ops:
Klont

Post by Klont »

Voor een turbo etc op een niet geblazen motor mag je aardig wat aanpassen, houd rekening met pingelen van de motor ivm een te hoge compressie.

je zal de zuigers moeten vervangen door lagere compressie zuigers en wellicht de drijfstangen moet vervangen door sterkere.

houd er ook rekening mee dat je ECU geen positieve druk kan lezen en dat je je benzine injectoren moet aanpassen voor meer benzine en koeling.

je bent goedkoper af met een spruitstuk en uitlaat en cold air intake
waar je ook zo'n 30pk+ mee kan krijgen.
ee8

Post by ee8 »

Klont wrote:Voor een turbo etc op een niet geblazen motor mag je aardig wat aanpassen, houd rekening met pingelen van de motor ivm een te hoge compressie.

je zal de zuigers moeten vervangen door lagere compressie zuigers en wellicht de drijfstangen moet vervangen door sterkere.

houd er ook rekening mee dat je ECU geen positieve druk kan lezen en dat je je benzine injectoren moet aanpassen voor meer benzine en koeling.

waar je ook zo'n 30pk+ mee kan krijgen.

niet.
S.J.

Post by S.J. »

HONDA HEEFT DOHC VTEC NIET UITGEVONDEN OM ER TURBO'S OP TE DOEN!.
Ik vind het altijd zo stom. Troepbo's op DOHC VTEC motoren.
slED9e

Post by slED9e »

Klont wrote:

dat dan weer wel :-?
ee8

Post by ee8 »

S.J. wrote:HONDA HEEFT DOHC VTEC NIET UITGEVONDEN OM ER TURBO'S OP TE DOEN!.
Ik vind het altijd zo stom. Troepbo's op DOHC VTEC motoren.

ja man, het kan niet eens met die hoge compressieverhouding.......
slydawg

Post by slydawg »

Aan het eind van de dag blijft het de keuze van de eigenaar als hij een turbo of raket aandrijving op een Honda motor wil zetten.
Mij boeit het niet wat meneer Honda vind, als ik geld teveel had zaten er nu al 2 turbo's op, een SC en raket aandrijving.
N/A tunen houd op een gegeven moment gewoon op, dan heb je gewoon de grens bereikt en dan is een turbo of SC een logische keus.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

bedankt voor de info dude's en dudette's!

maaruh heeft er iemand een rollenbank test gedaan waarbij die
de winst heeft van een civic type r met de in en uitlaat veranderd en
gechipt? de mijne is gewoon verder orgineel op de luchtinlaat na.
kijk als dat nou 20PK en 30 Nm is is dat natuurlijk ook wel leuk met een Vtec controller..

greetz
Locked