Wat vinden jullie van het k100 systeem van hondata.
Sinister wrote:Erik de Wild wrote:"black-ITR":2umqum6n wrote:pas op met inter tuning in bertem.
mijn maat zit hier trouwens ook had ook late chippen en doen, hij ging binnen met 207pk en kwam buiten met 199pk.
dit was alles zelf op hun eige bank allema gedaan.
mijne maat had eerst unichip en ging binnen om een hondata s300, hij kwam buite met veel minder pk's en had de s100 maar steken.
met geluk enzo krijgt hij zijn geld terug.
greetz
Iedereen zal zijn eigen ervaring hebben.....
Wij zijn zeer tevreden over Inter Tuning (Olivier) we krijgen goed advies en worden altijd keurig geholpen. Soms moeten we wel wat lang wachten, maar als het goed is, hebben we er dat graag voor over
Mede op zijn advies zijn we met de CTR rally auto over gegaan op Hondata. Echt SUPER!!!!!! De Unichip hebben we gelukkig afscheid van genomen. En als ik mensen hoor praten over (alleen) PK's, weet ik bijna al genoeg, en ik weet weinig van motoren en afstellingen af. Bij ons ook minder PK's, maar een motor die bij continu hoge belasting heel blijft, meer koppel, en een fijner lopende motor. Overall een snelle auto!
En dan kampioen worden zegt genoeg.
Groet Erik de Wild
Ik denk ook da ge ni veel kent van fysica want ge zou moeten weten dat als uw koppel verhoogt da uw pk ook automatisch verhoogt jongen. Dus hoe je het ook keert pk verhoging is meestal betere prestaties! En die zal zeker heel blijven, trouwens met jou hondata zal je ook wel veel meer vermogen hebben ook :wink:[/quote:2umqum6n]
Je kijkt bij pk en koppel niet allen naar je max. waardes. Wat Erik bedoeld is dat de CTR veel koppel heeft gewonnen in lagere toerental gebieden.
En uiteraard in die gebieden ook pk's. Maar de max. waardes zijn niet veel veranderd.
groeten
Sinister wrote:Hoger piek koppel zijt ge op zich ni veel mee, hoger koppel dat je op een breed toerental kan aanhouden dat geeft je meer performance ja. En daarom zijn veel diesels na 3000 toeren niets meer waard omdat hun koppel dan mooi naar beneden gaat.
Inderdaad maar dat is allemaal aan te passen. Thats tuning :lol:
-
Erik de Wild wrote:Hoe kan het dan dat als we met andere benzine gaan rijden, het aantal pk's gelijk blijft en het koppel omhoog gaat????
Testen gedaan bij Intertuning op de bank.
De techniek zegt me weinig, maar de getallen geloof ik.
Groet Erik
Dit is inderdaad zo als je naar de curve kijkt. Met de andere benzine hebben we meer voorontsteking kunnen geven en hebben we ook wat meer kunnen spelen met de timing van de nokkenassen (ivtec). Dit doet veel op lager toerentallen waardoor het koppel daar veel gestegen is op hoger toeren is er bijna niks veranderd.
@ sinister: you are right als koppel stijgt gaan de pk ook omhoog bij hetzelfde toerental wel te verstaan.
@jimmy: tippen een tunen gaat nog niet samen spijtig genoeg zou hier veel meer kunnen neerzetten dan