Wat vinden jullie van het k100 systeem van hondata.

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

*zucht
Daar heeft hij het ook helemaal niet over.
ExigeS2
Posts: 30
Joined: Wed Jul 05, 2006 10:46 am

Post by ExigeS2 »

Sinister wrote:
Erik de Wild wrote:
"black-ITR":2umqum6n wrote:pas op met inter tuning in bertem.
mijn maat zit hier trouwens ook had ook late chippen en doen, hij ging binnen met 207pk en kwam buiten met 199pk.
dit was alles zelf op hun eige bank allema gedaan.
mijne maat had eerst unichip en ging binnen om een hondata s300, hij kwam buite met veel minder pk's en had de s100 maar steken.
met geluk enzo krijgt hij zijn geld terug.
greetz


Iedereen zal zijn eigen ervaring hebben.....
Wij zijn zeer tevreden over Inter Tuning (Olivier) we krijgen goed advies en worden altijd keurig geholpen. Soms moeten we wel wat lang wachten, maar als het goed is, hebben we er dat graag voor over

Mede op zijn advies zijn we met de CTR rally auto over gegaan op Hondata. Echt SUPER!!!!!! De Unichip hebben we gelukkig afscheid van genomen. En als ik mensen hoor praten over (alleen) PK's, weet ik bijna al genoeg, en ik weet weinig van motoren en afstellingen af. Bij ons ook minder PK's, maar een motor die bij continu hoge belasting heel blijft, meer koppel, en een fijner lopende motor. Overall een snelle auto!
En dan kampioen worden zegt genoeg.

Groet Erik de Wild

Ik denk ook da ge ni veel kent van fysica want ge zou moeten weten dat als uw koppel verhoogt da uw pk ook automatisch verhoogt jongen. Dus hoe je het ook keert pk verhoging is meestal betere prestaties! En die zal zeker heel blijven, trouwens met jou hondata zal je ook wel veel meer vermogen hebben ook :wink:[/quote:2umqum6n]

Je kijkt bij pk en koppel niet allen naar je max. waardes. Wat Erik bedoeld is dat de CTR veel koppel heeft gewonnen in lagere toerental gebieden.
En uiteraard in die gebieden ook pk's. Maar de max. waardes zijn niet veel veranderd.

groeten
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Hoger piek koppel zijt ge op zich ni veel mee, hoger koppel dat je op een breed toerental kan aanhouden dat geeft je meer performance ja. En daarom zijn veel diesels na 3000 toeren niets meer waard omdat hun koppel dan mooi naar beneden gaat.
ExigeS2
Posts: 30
Joined: Wed Jul 05, 2006 10:46 am

Post by ExigeS2 »

Sinister wrote:Hoger piek koppel zijt ge op zich ni veel mee, hoger koppel dat je op een breed toerental kan aanhouden dat geeft je meer performance ja. En daarom zijn veel diesels na 3000 toeren niets meer waard omdat hun koppel dan mooi naar beneden gaat.


Inderdaad maar dat is allemaal aan te passen. Thats tuning :lol:
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Tuurlijk maar wel liefst in de veilige zone natuurlijk hehe :razz:
ExigeS2
Posts: 30
Joined: Wed Jul 05, 2006 10:46 am

Post by ExigeS2 »

Sinister wrote:Tuurlijk maar wel liefst in de veilige zone natuurlijk hehe :razz:


Yep :thumbs:
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

Post by jimmy »

en gerry de smaak te pakken van't tippen :D
of staat u toetsenbord ergens op ne moteur terwijl ge bezig bent.... :D
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

230pk k20 wordt knap krap met standaard nokkenassen imho........
Erik de Wild
Posts: 23
Joined: Tue Feb 21, 2006 10:05 pm

Post by Erik de Wild »

Hoe kan het dan dat als we met andere benzine gaan rijden, het aantal pk's gelijk blijft en het koppel omhoog gaat????
Testen gedaan bij Intertuning op de bank.
De techniek zegt me weinig, maar de getallen geloof ik.

Groet Erik
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Post er dan maar is foto's van normaal als koppel stijgt, dan stijgt pk ook zou ik denken. Correct me when i'm wrong Gerry :razz:
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Post by Progger »

Vergeet er niet bij te zeggen bij hetzelfde toerental?
PK's zeggen niet veel. Het is de combinatie van koppel en overbrengingsverhouding die een snelle wagen geven.
Versnelling is wat telt!!!! En liefst blijven versnellen...
ExigeS2
Posts: 30
Joined: Wed Jul 05, 2006 10:46 am

Post by ExigeS2 »

Erik de Wild wrote:Hoe kan het dan dat als we met andere benzine gaan rijden, het aantal pk's gelijk blijft en het koppel omhoog gaat????
Testen gedaan bij Intertuning op de bank.
De techniek zegt me weinig, maar de getallen geloof ik.
Groet Erik


Dit is inderdaad zo als je naar de curve kijkt. Met de andere benzine hebben we meer voorontsteking kunnen geven en hebben we ook wat meer kunnen spelen met de timing van de nokkenassen (ivtec). Dit doet veel op lager toerentallen waardoor het koppel daar veel gestegen is op hoger toeren is er bijna niks veranderd.

@ sinister: you are right als koppel stijgt gaan de pk ook omhoog bij hetzelfde toerental wel te verstaan.

@jimmy: tippen een tunen gaat nog niet samen spijtig genoeg zou hier veel meer kunnen neerzetten dan :D
Locked