demonteren pookhoes

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
VTECRTY

demonteren pookhoes

Post by VTECRTY »

heb dus een nieuwe oem pookhoes gekocht,want mijn oude was de ring van kapot,zodat ie niet op zijn plek bleef zitten. dus een mooi klusje voor vanavond dacht ik maar dus niet zo eenvoudig volgens mij. heb al van alles losgeschroefd en geprobeerd maar krijg de afdekkap wat over het leren hoesje zit er niet vanaf. het grijze karbonnen kapje is ook niet los te krijgen,dacht dat het een kliksysteem was. wie heeft dit vaker gedaan bij een itr???
baRt

Post by baRt »

ik heb dus simpelweg de gehle middenconsole eruit gehaald...

- handremding weg
- nepcarbonnen deel eruit
- gehele onderste console deel eruit
- onderkant consoledeel zit die pookhoes met 2 schroefjes vast

en dan is het makkelijk. Echter, het nepcarbonnen asbakdeel is irritant: daarachter zitten 2 schroefjes die eruit moeten omdat onderste consoledeel eruit te halen.

Als iemand een eenvoudiger methode heeft, wil ik die ook graag weten (niet dat het bij mij nog vaak los moet, maar toch :S
VTECRTY

Post by VTECRTY »

baRt wrote:ik heb dus simpelweg de gehle middenconsole eruit gehaald...

- handremding weg
- nepcarbonnen deel eruit
- gehele onderste console deel eruit
- onderkant consoledeel zit die pookhoes met 2 schroefjes vast

en dan is het makkelijk. Echter, het nepcarbonnen asbakdeel is irritant: daarachter zitten 2 schroefjes die eruit moeten omdat onderste consoledeel eruit te halen.

Als iemand een eenvoudiger methode heeft, wil ik die ook graag weten (niet dat het bij mij nog vaak los moet, maar toch :S

-handremding heb ik er ook afgehaald
-nepcarbonnendeel rond de pookhoes kreeg ik er dus niet uit
-gehele onderste console ook niet,dus asbakschroefjes eruit,oke

maar het nepcarbon rond de pookhoes kan er dan toch uit samen met de gehele onderste console? had links en rechts onder de 2 schroefjes van de gehele onderste console wel al los,dus die ongeveer bij je voet zit,passagierskant dus ook.

maar als het carbon er zo uit kan rond de pookhoes kun je er toch al bijkomen? zit dat er ingeklikt? ben bang dat het knapt als ik m aantrek...
roblom

Post by roblom »

Volgens mij kan het niet anders dan dat bart beschrijft, maar heb ook een nieuwe pookhoes die ik nog moet installeren dus binnenkort weet ik het :D

Waar zitten die schroefjes bij de asbak dan want die kon ik een tijdje terug ook al niet zo 1 2 3 vinden.
itr-1895

Post by itr-1895 »

asbak er uit en dan zitten ze daar boven ergens.
en met een magnetische schroefen draaier draai je ze er zo weer in.

en heel die midden tunnel er uit trekken anders krijg je die pookhoed d'r niet uit.
VTECRTY

Post by VTECRTY »

ik ga zaterdag is even weer proberen,bedankt...
baRt

Post by baRt »

eens kijken of ik het me goed herinner:

die schroefjes zitten ACHTER de nepcarbonnen horizontale strip die BOVEN de asbak zit... de surround ervan dus eigenlijk...

maar volgens mij is het inderdaad dat je de asbak eruit moet halen en dat daarachter een of meerdere schroefjes zitten. Als je die los hebt kan het carbonnen deel eruit... en dan kun je er goed bij...

Wat ik me even niet goed herinner: ik heb geen radio en niet dat bakje onder de radio, dus ik kon er vrij makkelijk bij... ik weet alleen niet meer of daar nog iets zit om los te halen... ik denk het echter niet!

Let er trouwens op dat je de kabel van de cigaretten aansteker niet kapot trekt, die zit vast aan dat carbonnen deel...

En het SCHIJNT te zijn dat je het carbonnen pook-surround ding inderdaad los kunt trekken, maar bij mij zat dat ZO vast, dat ik dat niet aandurfde... NIET PROBEREN DUS, JUST TO BE SURE
VTECRTY

Post by VTECRTY »

hehe mn nieuwe pookhoes zit erop,tis gelukt,
nou even in de volgorde hoe ik het gedaan heb

Probeer het carbonnen afdekkapje rond de pookhoes er niet af te trekken,deze zit met 2 schroeven aan de onderkant vast!!

1 -handrem omhoog trekken.itr nummerplaatje onder de handrem los met platte schroevendraaier,2 schroeven los

2 - achterkant handrem afdekkap omhoog klikken,voorkant zit met 2 haakjes,dus die omhoog bewegen en kap over de handremhendel schuiven

2 -asbak eruit. 2 schroefjes achter de asbak los,links en rechts,middelste hoeft niet. en dan kun je de hele carbonnen asbak unit eruit trekken,stekker asbak los.

3 -links en rechts onder van de onder-unit vlakbij je voet (passagierskant ook 1) 2 schroefjes los

4- pookknop los draaien,en dan de hele onder-unit eruit halen,en nu kun je erbij van onder. 2 schroefjes van de pookhoes los,uitschuiven en klaar...

en je kunt, mits nodig, gelijk je handrem even stellen met het moertje die de kabels aantrekt,met steeksleutel 12,en dan aandraaien tot ie goed staat. bij mij had ik een te lange slag wat niet nodig was. en nu staat ie strakker op de handrem
Locked